عبدالحمید ریگی | دختر عبدالحمید ریگی

ببینید | حرف‌های تکان‌ دهنده دختر عبدالحمید ریگی | ازدواج اجباری دختر ۱۳ ساله عبدالحمید ریگی

ببینید | حرف‌های تکان‌ دهنده دختر عبدالحمید ریگی | ازدواج اجباری دختر 13 ساله عبدالحمید ریگی
کدخبر : 553476

صحبت‌های تکان دهنده مونا ریگی دختر هفده ساله‌ عبدالحمید ریگی تروریست معروف و دومین رهبر گروهک جندالله که قصه زندگی مادر و پدرش را در فیلم شبی که ماه کامل شد روایت شد را ببینید.

فیلمی از دختر عبدالحمید ریگی در فضای مجازی منتشر شده که باعث بهت و تعجب بسیاری زیادی از مخاطبان فضای مجازی گشت. دختر عبدالحمید ریگی از سرگذشت غم انگیز خود بعد از مرگ پدر و قتل مادرش تعریف می کند. دختر عبدالحمید ریگی در 13 سالگی مجبور به ازدواجی اجباری می شود. مونا ریگی دختر عبدالحمید ریگی در مدت زندگی در پاکستان سرگذشت وحشتناکی را پشت سرگذاشته است. 

عبدالحمید ریگی

صحبت‌های تکان دهنده مونا ریگی دختر هفده ساله‌ عبدالحمید ریگی تروریست معروف و دومین رهبر گروهک جندالله که قصه زندگی مادر و پدرش را در فیلم شبی که ماه کامل شد روایت شد را ببینید.


بیوگرافی عبدالحمید ریگی

عبدالحمید ریگی (۱۳۸۹–۱۳۵۷) از اعضای گروه شبه‌نظامی گروه جندالله و برادر عبدالمالک ریگی، رهبر این گروه بود. عبدالحمید ریگی متولد 1357 در سیستان و بلوچستان، تروریست بود. عبدالحمید ریگی بخاطر عشق از مذهب خود دست کشید و عاشق شد اما ورود به گروهک تروریسیی مسیر زندگی اش را بر باد داد و در نهایت دستگیر و اعدام شد. در یک خانواده پرحمعیت سیستانی به دنیا آمد، 6 برادر بنام های عبدالمالک، عبدالغفور، عبدالرئوف، عبدالستار، عبدالغنی و یکی برادر دیگر داشت. عبدالمالک ریگی فرمانده گروهک تروریسیی جندالله بود، دو برادرش نیز یکی در حمله مسلحانه و دیگری در یک حمله انتحاری علیه یروهای انتظامی ایران کشته شد.

عبدالحمید ریگی

 

آشنایی و ازدواج عبدالحمید ریگی

برعکس برادرش عبدالمالک که در پاکستان درس حوزه می خواند، او بیشتر با کار مشغول بود تا اینکه در جوانی مغازه فروش لوازم بهداشتی در زاهدان راه انداخت.

سال ۱۳۷۸ وقتی ۲۱ ساله بود با دیدن یک دختر تهرانی بنام فائزه منصوری که به همراه خانواده به زاهدان مسافرت کرده بودند، یکی دل نه صد دل عاشق شد. در نهایت با سماجت به خواستگاری رفت و بعد از تغییر دین از سنی به شیعه و رضایت ناپدری فائزه ۱۴ ساله با او ازدواج کرد و برای زندگی با او به زاهدان بازگشت

 

در سال ۱۳۸۰ عبدالحمید و فائزه صاحب یک پسر بنام محمد متین شد و در سال ۱۳۸۴ نیز صاحب دو دختر دوقلو بنام مبینا و مونا شدند.

عبدالحمید ریگی

سرگذشت ورود عبدالحمید ریگی به گروهک تروریسی 

حمید بخاطر مشکلات مالی که داشت از برادرش عبدالمالک درخواست کمک کرد که او نیز در قبال آن پیشنهاد ورودش به گروهک تروریستی جندالله کرد. به این ترتیت از سال 82 عبدالحمید ابتدا با راهبندی و سرقت در این گروه کارش را شروع کرد و در نهایت به آدم ربایی و اقدامات مسلحانه و شهادت ماموران انتظامی روی آورد.

عبدالحمید ریگی

قتل برادرزن عبدالحمید ریگی توسط برادرش

در سال ۱۳۸۳ عبدالمالک بخاطر اینکه معتقد بود شهاب منصوری، برادر فائزه منصوری (همسر برادرش) در حال همکاری با نیروهای امنیتی ایران است او را سر برید. شهاب منصوری برادر همسر عبدالحمید نیز توسط عبدالمالک ریگی سربریده شد و او فیلم این اقدامش را توسط شبکه العربیه منتشر کرد.

قتل همسر توسط عبدالحمید ریگی

یکسال بعد از شهادت شهاب، عبدالحمید تحت القائات برادرش عبدالمالک، همسرش فائزه منصوری ۲۰ ساله را در زمان خواب با شلیک گلوله به قتل رساند. او سپس با همکاری مادرش، فائزه را شبانه در بیابان های پاکستان دفن کرد.

عبدالحمید ریگی

اخراج عبدالحمید ریگی از جندالله و دستگیری

عبدالحمید که با برادرش به اختلاف خورده بود دو ماه بعد از کشتن همسرش از این گروهک اخراج شد تا اینکه سه سال بعد توسط نیروهای دولتی پاکستان دستگیر شد. بعد از دستگیری در سال 1387 پاکستان او را به ایران تحویل داد

از مرگ پدر عبدالحمید ریگی تا اعدام

در سال 1388 خبر اعدام عبدالحمید که هنوز در حال بازجویی و محکامه بود باعث شد پدرش سکته قلبی کرده و فوت کند، اما در نهایت یکسال بعد خود نیز اعدام شد.

عبدالحمید ریگی

فیلم شبی که ماه کامل شد

نرگس آبیار کارگردان سینما بعد از آگاهی از داستان زندگی عبدالحمید، فیلم شبی که ماه کامل شد در سال ۱۳۹۷ ساخت که بسیار مورد استقبال قرار گرفت

در این فیلم بازیگران زیر در نقش این افراد حضور داشتند :

● الناز شاکردوست در نقش فائزه منصوری

● هوتن شکیبا در نقش عبدالحمید ریگی

● پدرام شریفی در نقش شهاب منصوری

● آرمین رحیمیان در نقش عبدالمالک ریگی

فرزندان عبدالحمید ریگی و فائزه

عکس های فرزندان عبدالحمید ریگی و فائزه منصوری

سرنوشت فرزندان عبدالحمید ریگی

اقدامات وزارت اطلاعات باعث شد محمد متین بعد از ۱۷ سال و یکی از دختران بنام مونا بعد از ۱۳ سال زندگی و آزار و اذیت در پاکستان سال ۹۷ به ایران و نزد مادربزرگ خود در کرج بازگردند. مبینا دختر دیگر خانواده در زاهدان درس قرآنی می خواند.

عبدالحمید ریگی

سرانجام عبدالحمید ریگی

در تاریخ ۱۵ ژوئن ۲۰۰۸ رسماً اعلام شد که دولت پاکستان، عبدالحمید ریگی و سه عضو دیگر گروه جندالله را همزمان با ربوده شدن ۱۶ نظامی ایران در استان سیستان و بلوچستان به ایران تحویل داده‌است. سرانجام او به اتهام محاربه و فساد فی‌الارض از طریق عضویت، هواداری و تلاش مؤثر در شاخه نظامی جندالله، بر اساس حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب اسلامی صبح روز دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۹ در محوطه زندان مرکزی شهر زاهدان به دار آویخته شد.

پیش از این بنا بود در ۲۲ تیر ۱۳۸۸ همراه ۱۳ نفر دیگر از گروهک ریگی که اعدام شدند، اعدام شود ولی به دلیل درخواست یکی از مراجع اطلاعاتی که روی پرونده ریگی کار می‌کرد، اعدام نشد و در اختیار این مرجع قرار گرفت تا تحقیقات‌شان تکمیل شود. وی خود نیز به اتهاماتش در ترور غیرنظامیان و نیروهای امنیتی در این استان اعتراف کرده بود و همکاری آمریکا با جندالله در انجام فعالیت‌هایش در ایران را تأیید کرده بود. این در حالیست که وزارت امورخارجه ایالات متحده آمریکا در نوامبر ۲۰۱۰ نام گروه جندالله را به فهرست گروه‌ها و سازمانهای تروریستی از دیدگاه خود اضافه کرد.

پس از اجرای اعدام، پدرخوانده و مادر فائزه و شهاب منصوری (همسر و برادر همسر عبدالحمید ریگی) در جمع خبرنگاران حاضر شدند و ضمن پاسخگویی به سوالات خبرنگاران، عبدالحمید را جنایتکاری بی‌رحم نامیدند که حتی برای خانواده‌اش ارزشی قائل نبوده‌است. آنها همچنین تقاضا کردند که دولت پاکستان در بازگرداندن فرزندان فائزه منصوری و عبدالحمید ریگی به ایران همکاری داشته باشد. فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد به کارگردانی نرگس آبیار و با بازی هوتن شکیبا در نقش عبدالحمید ریگی و الناز شاکر دوست در نقش فائزه منصوری که موفق‌ترین فیلم جشنواره فجر سال ۹۷ بود بخشی از زندگی واقعی این دو را به تصویر می‌کشد که موفق به دریافت ۶ سیمرغ بلورین شد.

ببینید | حرف‌های تکان‌ دهنده دختر عبدالحمید ریگی | ازدواج اجباری دختر ۱۳ ساله عبدالحمید ریگی 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: