مونا ریگی

مونا ریگی دختر عبدالحمید ریگی کیست؟ | صحبت‌های وحشتناک مونا ریگی دختر عبدالحمید ریگی | بیوگرافی مونا ریگی

مونا ریگی دختر عبدالحمید ریگی کیست؟ | صحبت‌های وحشتناک مونا ریگی دختر عبدالحمید ریگی | بیوگرافی مونا ریگی
کدخبر : 553483

شاهین صمدپور مستندساز با مونا منصوری (ریگی) دختر عبدالحمید ریگی از اعضای گروه تروریستی جندالله مصاحبه کرده و این دختر از تجربه‌های تلخ خود گفته است.

مونا ریگی دختر عبدالحمید ریگی از اعضای گروه تروریستی جندالله است. مونا ریگی در ۱۳ سالگی مجبور به ازدواج می شود. مادربزرگ پدری مونا ریگی اورا مجبور می کنندتا با مردی که علاقه ندارد ازدواج کند. مونا ریگی از پاکستان به کرج آمده  است. مونا ریگی پیش مادربزرگ مادری خودش زندگی میکند. 

داستان فائزه منصوری زنی که توسط همسرش (برادر عبدالمالک ریگی) کشته شد همچنان تلخ دنبال میشود حالا یکی از دخترانش به مونا ریگی زندگی اش خیلی سخت پیش میرود او در سن ۱۳ سالگی به اجبار ازدواج کرده و  با یک فرزند دختر طلاق گرفته است ازدواج اجباری آن هم در سن ۱۳ سالگی! و طلاق در سن ۱۷ سالگی آن هم با یک فرزند دختر فاجعه ای میتواند برای یک دختر باشد . او در مصاحبه ای با شاهین صمدپور از اتفاقاتی که برایش رخ داده میگوید و گریه هایی که اشک هر بیننده ای را در می آورد.

بیوگرافی مونا ریگی

مونا ریگی متولد 1383 است او یک خواهر دوقلو به مبینا و یک برادر به نام محمد متین دارد. او فرزند فائزه منصوری و عبدالحمید ریگی میباشد.

مادرش شبانه توسط پدرش کشته شد دستور کشته شدن او را عبدالمالک ریگی داده بود.

پدرش بعد از قتل مادرش دستگیری و اعدام شد.

سرگذشت عجیب فرزندان فائزه منصوری

مبینا و محمدمتین به نزد مادربزرگشان (مادر فائزه) به تهران آمدند اما مونا در زاهدان نزد خانواده پدرش نگهداری شد که سرنشوت عجیب برایش رقم خورد.

مونا در سن 13 سالگی به اجبار مادربزرگش (مادر پدرش) ازدواج میکند اما ازدواجش بسیار سخت و آزار دهنده بوده است چرا که از سوی همسرش مورد آزار و اذیت قرار میگیرد و در نهایت تصمیم میگیرد طلاق بگیرد طلاق او در حالی رخ میدهد که از این ازدواج صاحب یک فرزند دختر به نام مایا بود.

مونا میگوید مادربزرگم به من گفت باید ازدواج کنی و من مخالفت کردم و او گفت اگر ازدواج نکنی از این خانه برو.

مونا بر خلاف خواهر و برادرش در زاهدان نزد خانواده عبدالمالک ریگی ماند و زندگی بسیاری سختی را سپری کرد. اما خواهر و برادرش در تهران نزد مادر مادرش آمدند و وضعیت بهتری داشتند.

دیگر کمتر کسی است که نداند، فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد»، موضوعش چه چیزی است. فیلمی که براساس ماجرای واقعی زندگی فائزه منصوری ساخته شده است. ،”فائزه منصوری” همسرعبدالحمید ریگی، به درخواست عبدالمالک ریگی و توسط عبدالحمید در خواب با شلیک گلوله جان باخت و همچنین ” شهاب منصوری” برادر فائزه نیز توسط عبدالمالک ریگی سربریده شده و فیلم آن نیز از طریق شبکه العربیه پخش شده است. موسوی افزود: پس از عزیمت فرزندانم به زاهدان و مرز پاکستان، پسرم شهاب تماس گرفت و گفت چون حمید برای تحویل خواهرم نیامده من خودم آنان را تا محل استقرار حمید همراهی می کنم و بعد از چند روز مجددا بر می گردم.

بیوگرافی عبدالحمید ریگی

عبدالحمید ریگی (۱۳۸۹–۱۳۵۷) از اعضای گروه شبه‌نظامی گروه جندالله و برادر عبدالمالک ریگی، رهبر این گروه بود. عبدالحمید ریگی متولد 1357 در سیستان و بلوچستان، تروریست بود. عبدالحمید ریگی بخاطر عشق از مذهب خود دست کشید و عاشق شد اما ورود به گروهک تروریسیی مسیر زندگی اش را بر باد داد و در نهایت دستگیر و اعدام شد. در یک خانواده پرحمعیت سیستانی به دنیا آمد، 6 برادر بنام های عبدالمالک، عبدالغفور، عبدالرئوف، عبدالستار، عبدالغنی و یکی برادر دیگر داشت. عبدالمالک ریگی فرمانده گروهک تروریسیی جندالله بود، دو برادرش نیز یکی در حمله مسلحانه و دیگری در یک حمله انتحاری علیه یروهای انتظامی ایران کشته شد.

مونا ریگی

آشنایی و ازدواج عبدالحمید ریگی

برعکس برادرش عبدالمالک که در پاکستان درس حوزه می خواند، او بیشتر با کار مشغول بود تا اینکه در جوانی مغازه فروش لوازم بهداشتی در زاهدان راه انداخت.

سال ۱۳۷۸ وقتی ۲۱ ساله بود با دیدن یک دختر تهرانی بنام فائزه منصوری که به همراه خانواده به زاهدان مسافرت کرده بودند، یکی دل نه صد دل عاشق شد. در نهایت با سماجت به خواستگاری رفت و بعد از تغییر دین از سنی به شیعه و رضایت ناپدری فائزه ۱۴ ساله با او ازدواج کرد و برای زندگی با او به زاهدان بازگشت.

در سال ۱۳۸۰ عبدالحمید و فائزه صاحب یک پسر بنام محمد متین شد و در سال ۱۳۸۴ نیز صاحب دو دختر دوقلو بنام مبینا و مونا شدند.

مونا ریگی

سرگذشت ورود عبدالحمید ریگی به گروهک تروریسی 

حمید بخاطر مشکلات مالی که داشت از برادرش عبدالمالک درخواست کمک کرد که او نیز در قبال آن پیشنهاد ورودش به گروهک تروریستی جندالله کرد. به این ترتیت از سال 82 عبدالحمید ابتدا با راهبندی و سرقت در این گروه کارش را شروع کرد و در نهایت به آدم ربایی و اقدامات مسلحانه و شهادت ماموران انتظامی روی آورد.

مونا ریگی

قتل برادرزن عبدالحمید ریگی توسط برادرش

در سال ۱۳۸۳ عبدالمالک بخاطر اینکه معتقد بود شهاب منصوری، برادر فائزه منصوری (همسر برادرش) در حال همکاری با نیروهای امنیتی ایران است او را سر برید. شهاب منصوری برادر همسر عبدالحمید نیز توسط عبدالمالک ریگی سربریده شد و او فیلم این اقدامش را توسط شبکه العربیه منتشر کرد.

قتل همسر توسط عبدالحمید ریگی

یکسال بعد از شهادت شهاب، عبدالحمید تحت القائات برادرش عبدالمالک، همسرش فائزه منصوری ۲۰ ساله را در زمان خواب با شلیک گلوله به قتل رساند. او سپس با همکاری مادرش، فائزه را شبانه در بیابان های پاکستان دفن کرد.

مونا ریگی دختر عبدالحمید ریگی کیست؟ | صحبت‌های وحشتناک مونا ریگی دختر عبدالحمید ریگی | بیوگرافی مونا ریگی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: