قیمت لپ‌ تاپ | قیمت لپ‌ تاپ روزانه | قیمت لپ‌ تاپ امروز

جدیدترین قیمت لپ‌ تاپ های محبوب | قیمت لپ‌ تاپ ۲۷ مرداد ۱۴۰۱

جدیدترین قیمت لپ‌ تاپ های محبوب | قیمت لپ‌ تاپ 27 مرداد 1401
کدخبر : 563632

قیمت لپ‌ تاپ های محبوب بازار از برندهای مختلف امروز پنجشنبه، 27 مرداد 1401 را ببینید.

در این گزارش قیمت لپ تاپ در بازار آمده است. در فهرست‌های زیر، قیمت لپ تاپ در تمام مدل‌هایی که دارای گارانتی معتبر هستند، با همان قیمت لپ تاپ مصوب شرکت گارانتی آورده شده است، البته قیمت لپ تاپ یک مدل با گارانتی‌های مختلف نیز ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد. تمامی مدل‌ها، دارای نسخه بدون گارانتی نیز هستند که در بازار با قیمت گوشی ارزانتر به فروش می‌رسند.

آنچه مشاهده می کنید قیمت روز لپ تاپ موجود در سطح بازار بر اساس آمار فروش در سایت های اینترنتی است؛

قیمت لپ تاپ

قیمت جدید لپ تاپ امروز ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ (جدول مشخصات)

اقتصاد آنلاین - سولماز محمدی؛  لنوو مدل 11 اینچی IdeaPad 1 11ADA05 از  لپ تاپ های بازار است که حدود۷ میلیون تومان قیمت خورده است. همچنین  اپل مدل 16.2 اینچ MacBook Pro MK193 2021 از  لپ تاپ های لوکس به شمار می رود که حوالی ۸۶ میلیون خریدوفروش می شود.

مایکروسافت مدل 15 اینچی Surface Book 3- Fدر رنج ۹۵ میلیون قیمت خورده است. مدل15.6 اینچی Vostro 3510-B از برند  دل نیز  ۲۵ میلیون تومان ارزش گذاری شده است. 

ایسر  15 اینچی Aspire 3 A315-57G-77K6 از دیگر لپ تاپ های بازار  است  که حدود ۲۰ میلیون ارزش گذاری شده است.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت لوازم خانگی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار لوازم خانگی ایرانی و خارجی روزانه به سرویس "لوازم خانگی" در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید. 

قیمت لپ تاپ

لپ تاپ

رایانهٔ کیفی یا لپ‌تاپ (به انگلیسی: Laptop) به معنی "روی دامان‌" (در مقابل رایانه رومیزی)، به رایانه شخصی کوچک، سبک و قابل حمل گفته می‌شود. فرهنگستان زبان فارسی عبارت رایانهٔ کیفی را به جای "لپ‌تاپ" پیشنهاد داده است.

وزن لپ‌تاپ معمولاً بین ۱ تا ۷ کیلو است که به اندازه و مواد مصرف شده در ساخت آن بستگی دارد. این رایانه کوچک‌تر از رایانه‌های رومیزی است و می‌تواند با یک باتری کار کند یا از یک آداپتور AC/DC خارجی تغذیه شود. بسیاری از آن‌ها چند سلول ۳ ولت دارند که در اجرای عملکرد ساعت و دیگر فرایندها در هنگام قطع برق مفید است. لپ‌تاپ‌ها به‌طور کلی دارای همان اجزایی هستند که در یک رایانه رومیزی وجود دارد، با این تفاوت که تا جای ممکن از وزن و اندازه آن‌ها کاسته شده‌است. لپ‌تاپ‌ها دارای صفحه نمایش بلور مایع هستند و چند طرح حافظه در آن‌ها برای RAM در نظر گرفته شده‌است. لپ‌تاپ‌ها دارای یک صفحه کلید سرخود هستند و یک ماوس نیز روی صفحه زیرین ولی می‌توان صفحه‌کلید و ماوس خارجی و جداگانه نیز به آن‌ها متصل کرد.

قیمت لپ تاپ

در یک لپ‌تاپ استاندارد همه اجزا و ورودی‌ها و خروجی‌هایی که در یک رایانه رومیزی دیده می‌شوند با هم ترکیب شده و یک واحد را به وجود می‌آورند. این اجزا عبارتند از: نمایشگر رایانه، بلندگوی رایانه، صفحه‌کلید، دیسک‌گردان نوری، وب‌بین و میکروفون. بعضی از لپ‌تاپ‌ها دارای صفحه لمسی هستند. لپ‌تاپ‌ها معمولاً شارژر دارند. ویژگی‌های سخت‌افزاری لپ‌تاپ‌ها با توجه به مدل، ساخت و قیمت متفاوت است.

تاریخچه لپ تاپ

قبل از توسعه رایانه نوت بوک و لپ‌تاپ، عقاید مشابه ارائه شد مانند: الن کی که Xerox pare را در اوایل ۱۹۷۰ راه‌اندازی کرد. نخستین رایانه پرتابل در ۱۹۸۱ معرفی شد و در آن از سیستم‌عامل CP/M استفاده شد. اگر چه این رایانه خیلی سنگین و بزرگ بود و مانیتور کوچک CRT داشت اثر زیادی در تجارت داشته‌است. این‌ها اولین رایانه‌های پرتابل بوده‌اند و Xerox note دوباره در PARC در ۱۹۷۶ توسعه یافت.

قیمت لپ تاپ

آزبورن ۱ اندازه چرخ خیاطی پرتابل را داشت و توانست برای هواپیماهای تجاری استفاده شود. با این وجود نمی‌توان آن را با باتری راه‌اندازی کرد. در سال ۱۹۸۲ کایروپ نوع دوم سیستم را عرضه کرد که براساس CP/M طراحی شده‌است. این سیستم دو برابر درایو فلاپی می‌باشد و می‌تواند ظرفیت ۲ برابر تولید کند.

یک موفقیت مربوط به Compag بود که اولین محصول آن در ۱۹۸۳ عرضه شد. رایانه IBM یک سیستم استاندارد می‌باشد و می‌تواند از نوع Dsborne به‌شمار رود. توان AC در راه‌اندازی آن استفاده خواهد شد. استفاده از داس یک ویژگی از IBM می‌باشد که با pc سازگاری ندارد.

یک ماشین دیگر در سال ۱۹۸۱ عرضه شد و در سال ۱۹۸۳ به نام Epson hx۲۰ معرفی گردید. ویژگی این ماشین صفحه کلید ۶۸ بیتی و داشتن باتری از جنس کادمیوم نیکل بود. صفحه نمایش LCD در حدود ۴ خط متن را با ۲۰ کاراکتر نشان می‌دهد. پرینتر ماتریس نقطه‌ای ۲۴ ستون به نام ترجمه گر BASIC و ۱۶KB از RAM همگی نقش مهم در این روند دارند.

laptop واقعی یک grid 1101 بود که توسط موگارید در ۱۹۸۰–۱۹۷۹ عرضه شد. این سیستم طرح کنترلی دارد و صفحه نمایش مسطح آن می‌تواند خمیده شود. آن‌ها با چند باتری عمل می‌کنند که به صفحه نمایش پلاسمای ۲۰۰×۳۲۰ پیکسل مجهز هستند. با این وجود در ارتش آمریکا و ناسا از طرح فضایی در طی ۱۹۸۰ استفاده شد. سازندگان grid بازده ویژه حق خود را بدست آوردند و این نوآوری متداول شد. این شرکت از دو laptop دیگر نیز استفاده کرده‌است؛ که sharppc ۵۰۰ و gavilan sc نام دارند. آن‌ها در سال ۱۹۸۳ و ۱۹۸۴ فروخته شدند. این سیستم به نام laptop معروف است. این می‌تواند به ابزار تماسی که بر صفحه کلید قرار دارند مجهز شود. آن‌ها مانند GRID کیس کوچک دارند ولی سازگاری IBM در آن‌ها زیاد است. آن‌ها قدرت اجرایی با هر نرم‌افزاری را دارا هستند. آن‌ها صفحه نمایش LCP دارند و می‌توانند به پرینتر خارجی وصل شوند. Delmont که در ۱۹۸۴ عرضه شد مانند gaveling است که در ۱۸۶–۸ Intel استفاده گردید.

قیمت لپ تاپ

منبع: اقتصاد آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: