رپرتاژ اگهی /

نکاتی که باید در دیزاین اتاق مدیریت رعایت کنیم

نکاتی که باید در دیزاین اتاق مدیریت رعایت کنیم
کدخبر : 570497

صندلی و میز مدیریت یکی از مهمترین عوامل طراحی داخلی در اتاق مدیریت خواهد بود. دفتر مدیریت جایی است که رویدادهای رسمی و غیررسمی در آن اتفاق می‌افتد. به همین جهت باید اتاق مدیریت، دکوراسیون داخلی ممتاز و مجللی داشته باشد، زیرا مدیر یکی از پست‌های برتر یک شرکت را در اختیار دارد و طراحی داخلی اتاق او باید با این موقعیت مطابقت داشته باشد. موارد زیر از مهمترین نکاتی است که باید در طراحی اتاق مدیریت به آن توجه شود.

 صندلی و میز مدیریت یکی از مهمترین عوامل طراحی داخلی در اتاق مدیریت خواهد بود. دفتر مدیریت جایی است که رویدادهای رسمی و غیررسمی در آن اتفاق می‌افتد. به همین جهت باید اتاق مدیریت، دکوراسیون داخلی ممتاز و مجللی داشته باشد، زیرا مدیر یکی از پست‌های برتر یک شرکت را در اختیار دارد و طراحی داخلی اتاق او باید با این موقعیت مطابقت داشته باشد. موارد زیر از مهمترین نکاتی است که باید در طراحی اتاق مدیریت به آن توجه شود.

داشتن فضای بزرگ

بخش عمده‌ای از فضای اداری به اتاق مدیریت اختصاص داده شده است. در برخی از دفاتر، یک طبقه کامل به دفتر  مدیریت اختصاص داده خواهد شد. بنابراین، اگر می‌خواهید طراحی داخلی در اتاق خود انجام دهید، فضای نسبتاً بزرگی را باید در نظر بگیرید.

مدیران باید با جلسات رسمی و همچنین با برخی مهمانان غیررسمی سروکار داشته باشند. بنابراین طراحی داخلی اتاق مدیریت باید تلفیقی از طراحی رسمی و غیررسمی باشد. با این حال، طراحی باید تا حد امکان درجه یک انجام شود.

استفاده از مبلمان درجه یک

اتاق مدیریت باید شیک و زیبا باشد و باید از مبلمان درجه یک و در عین حال زیبا استفاده کند. با این حال، باید با توجه به رنگ و تم این مبلمان را هماهنگ کنید. همچنین صندلی مدیریت نیز باید با مبلمان و میز مدیریت هم‌خوانی داشته باشد.

یک ست مبل درجه یک و راحت با یک میز مدیریت در وسط گزینه‌ای مناسب برای اتاق خواهد بود. صندلی مدیریت با سبک‌های متفاوت جلوه‌ای زیبا به دفتر شما خواهد داد. بهتر است صندلی‌های مهمان نیز با طراحی داخلی مطابقت داشته باشد.

یک اتاق عایق صدا بسازید

به عنوان مدیر، ممکن است جلساتی محرمانه داشته باشید، بنابراین اتاق شما باید عایق صدا بوده و همچنین جریان هوا و سیستم نور نیز در آن طبیعی بوده و باید در طول طراحی داخلی حفظ شود.

ترکیب رنگ رسمی

در انتخاب رنگ برای اتاق مدیریت توجه به محیط رسمی آن از نکات قابل توجه خواهد بود. بنابراین رنگ‌آمیزی روشن و رسمی بهترین گزینه برای این اتاق است. ترکیب رنگ اتاق نمی‌تواند غیرعادی یا مانند اتاق‌های مسکونی باشد، زیرا رنگ‌های رسمی روشن یا عمیق بهترین گزینه‌ها برای فضای اتاق مدیریتی هستند.

e0e878ba-fda8-48e6-b72b-4f6b08fb8f9b

برای نمای بیرونی شیشه نصب کنید

استفاده از شیشه و آیینه در طراحی داخلی اتاق زیبایی آن را افزایش می‌دهد و پوشش شیشه‌ای برای نمای بیرونی جلوه ممتازی خواهد داشت. بنابراین، اگر اتاق مدیریت دارای نمای بیرونی است، دیوار باید برداشته شود و پانل‌های شیشه‌ای نصب شود، زیرا پانل‌ها یا پارتیشن‌های شیشه‌ای بهترین گزینه برای طراحی داخلی هستند.

 

طراحی داخلی را با توجه به نوع شرکت انتخاب کنید

طراحی داخلی اتاق مدیریت با توجه به نوع شرکت می‌تواند متفاوت باشد. انواع مختلفی از شرکت‌ها وجود دارند و هر شرکت دارای اخلاق، حالات و محیط متناسب با نوع کارکرد خود است. پس طراحی داخلی باید با توجه به نوع شرکت باشد.

به عنوان مثال، برخی از طرح‌ها ممکن است نیاز به ایجاد یک طرح با مضمون تاریک داشته باشند در حالی که سایر شرکت‌ها ممکن است به بافت مدرن‌تری برای طراحی داخلی خود نیاز داشته باشند.

استفاده از نور مناسب

امکانات نورپردازی مناسب برای هر نوع دکوراسیون داخلی یا طراحی داخلی ضروری است. اما هنگام طراحی دفتر مدیریت باید در نظر داشته باشید که لامپ‌های با کیفیت بالا نصب کنید. انواع مختلفی از سیستم‌های روشنایی در یک اداره وجود دارد، اما در دفتر مدیر باید هر دو سیستم روشنایی مستقیم و نیمه‌مستقیم با چراغ‌های LED یا CFL وجود داشته باشد.

طراحی کف اتاق

به‌طور کلی، اتاق‌های مدیریته همانند دیگر اجزای آن مانند صندلی مدیریت و میز مدیریت از مواد باکیفیت تشکیل شده‌اند و این امر برای برنامه‌ریزی کف‌سازی نیز مؤثر است. در برخی از طراحی‌های داخلی، کف اتاق با کاشی‌های باکیفیت یا با یا دیگر مصالح ساختمانی ساخته شده است.

از طرف دیگر، برخی از طراحان ترجیح می‌دهند برای راحتی بیشتر کف اتاق، فرش یا قالیچه بگذارند. اما بهترین راه استفاده از پارکت چوبی برای کف اتاق و بعد قرار دادن فرش یا گلیم بر روی آن است.

اضافه کردن ویژگی‌های اضافی

برخی از ویژگی‌های اضافی می‌توانند چشم‌اندازی زیباتر و باکیفیت‌تر در اتاق مدیریت ایجاد کنند. نصب سقف کاذب، ابزارهای پیش ساخته روی دیوارها، و استفاده از تلویزیون‌های بزرگ می‌تواند جذابیت بیشتری به اتاق بدهد. با قرار دادن چند گیاه در گوشه و کنار اتاق می‌توانید محیطی دوستانه ایجاد کنید.

از مواد باکیفیت استفاده کنید

به یاد داشته باشید که بخش عمده‌ای از بودجه طراحی داخلی صرف تزئین دفتر یا اتاق مدیریت می‌شود و شرکت‌ها با این کارشان قصد دارند برای مدت طولانی در یک مکان بمانند. بنابراین، اگر از مواد بی‌کیفیت برای طراحی داخلی استفاده کنید، باید بعداً آنها را جایگزین نمایید.

ed180559-00f7-4df4-b532-3f827a71516a

جمع‌بندی

استفاده از صندلی مدیریت و میز مدیریت علاوه بر تأمین سلامتی در طراحی داخلی اتاق مدیریت نیز نقش بسزایی دارد. طراحی داخلی اتاق مدیریت باید مجلل و راحت باشد تا او بتواند در هنگام حضور در دفتر حال‌وهوای خوبی داشته باشد. همچنین استفاده از مواد باکیفیت و بادوام بسته به بودجه شرکت بسیار مهم است. مهم ترین نکته‌ای که باید هنگام انجام طراحی داخلی دفتر مدیریت به یاد داشته باشید رسمی نگه داشتن آن است.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شماواقتصاد مسئولیتی بابت ان  ندارد .... 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: