در مهر ماه به ثبت رسید؛

ثبت معامله بیش از ۱۰ میلیون تن انواع کالا در بورس کالای ایران

ثبت معامله بیش از 10 میلیون تن انواع کالا در بورس کالای ایران
کدخبر : 568026

طی مهر ماه سال جاری، 10 میلیون و 619 هزار و 520 تن انواع کالا به ارزش بیش از 682 هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به شهریور ماه رشد 7 درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی طی مهر ماه معامله افزون بر یک میلیون و ۷۱۹ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۴۳ هزار میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی را تجربه کرد.

در این تالار بالغ بر ۴۷۲ هزار و ۱۰ تن وکیوم باتوم، ۵۲۸ هزار و ۴۰۴ تن انواع قیر، ۳۵۷ هزار و ۱۱ تن انواع مواد پلیمری، ۱۶۰ هزار تن لوب کات، ۱۴۸ هزار و ۷۰۶ تن مواد شیمیایی، ۲۵ هزار و ۲۰۰ تن گوگرد، ۱۲ هزار و ۴۵۳ تن روغن و ۳ هزار و ۸۷۰ تن عایق رطوبتی به فروش رسید.

همچنین تالار محصولات صنعتی و معدنی طی ماه گذشته میزبان معامله ۸ میلیون و ۸۱۲ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴۳۲ هزار میلیارد ریال بود.

در این تالار ۴ میلیون و ۶۳۷ هزار تن سیمان، یک میلیون و ۶۲۷ هزار تن انواع فولاد، یک میلیون و ۹۵۲ هزار تن سنگ آهن، ۵۱۲ هزار تن آهن اسفنجی، ۳۴ هزار و ۳۷۵ تن آلومینیوم، ۳۴ هزار و ۲۵۵ تن روی، ۲۸ هزار و ۷۳۱ تن انواع مس،  ۸۰۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۳۹ تن کنسانتره فلزات گرانبها و ۷۳ کیلوگرم شمش طلا مورد معامله قرار گرفت.

بازار فرعی هم طی مدت مذکور معامله ۸۷ هزار و ۵۳۴ تن انواع کالا را تجربه کرد.

 

روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: