در مرداد ماه به ثبت رسید؛

رشد حجم و ارزش معاملات در بورس کالای ایران

رشد حجم و ارزش معاملات در بورس کالای ایران
کدخبر : 564094

طی مرداد ماه سال جاری، 10 میلیون و 311 هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از 651 هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به تیرماه به ترتیب رشد 16 و 2 درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی طی تیرماه معامله افزون بر یک میلیون و ۸۲۷ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۴۶ هزار میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی را تجربه کرد.

در این تالار بالغ بر ۵۴۷ هزار و ۶۰۰ تن وکیوم باتوم، ۵۳۲ هزار و ۲۷۵ تن انواع قیر، ۳۲۱ هزار و ۷۵۶ تن انواع مواد پلیمری، ۱۴۹ هزار و ۵۰۰ تن لوب کات، ۱۳۴ هزار و ۵۹۰ تن مواد شیمیایی، ۱۱۰ هزار و ۱۲۵ تن گوگرد، ۲۲ هزار و ۱۷ تن روغن، ۲ هزار تن سلاپس واکس  و یک هزار و ۳۰۰ تن عایق رطوبتی به فروش رسید.

همچنین تالار محصولات صنعتی و معدنی طی ماه گذشته میزبان معامله ۸ میلیون و ۴۴۳ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴۰۱ هزار میلیارد ریال بود.

در این تالار ۴ میلیون و ۲۳۱ هزار تن سیمان، یک میلیون و ۲۵۳ هزار تن انواع فولاد، ۲ میلیون و ۳۷۴ هزار تن سنگ آهن، ۳۷۱ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی، ۴۶ هزار و ۵۵۵ تن آلومینیوم، ۱۱۴ هزار و ۸۷۵ تن روی، ۲۵ هزار و ۷۰۱ تن انواع مس،  ۷۳۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۵۰۰ تن کک، ۶۰ تن کنسانتره فلزات گرانبها ، ۹۱ کیلوگرم شمش طلا و ۶۰۰ دستگاه خودرو دیگنیتی و فیدلیتی مورد معامله قرار گرفت.

بازار فرعی هم طی مدت مذکور معامله ۴۰ هزار و ۹۹۷ تن انواع کالا را تجربه کرد.

 

روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: