شستا

بنگاه‌های ما باید اقتصادمحور باشند/ سند تحول و سطح اجرای آن ملاک ارزیابی مدیران خواهد بود

 بنگاه‌های ما باید اقتصادمحور باشند/ سند تحول و سطح اجرای آن ملاک ارزیابی مدیران خواهد بود
کدخبر : 580071

مدیرعامل شستا گفت: برنامه‌محوری یکی از اولویت‌های ما در شستا است که باید در تمام شرکت‌های تابعه موردتوجه قرار گیرد.

به گزارش شستا رسانه، ابراهیم بازیان در همایش طرح‌ریزی استراتژی چابک در عمل که با حضور مدیران حوزه برنامه‌ریزی هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه شستا برگزار شد، با اشاره بر لزوم نگاه برنامه‌محور در مدیریت هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه شستا گفت: موضوع سخن ما برنامه‌ریزی و برنامه‌محوری است. برنامه‌ریزی یعنی تغییر و عزم و حرکت بدون توقف به سمت اهداف بلند. برنامه‌محوری یکی از اولویت‌های ما در شستا است که باید در تمام شرکت‌های تابعه موردتوجه قرار گیرد.

مدیرعامل شستا تشریح کرد: امروز مشغولیت‌های ما از مسئولیت پیش افتاده است. ما در سازمان‌ها مسئولیت داریم؛ اما متأسفانه مشغولیت‌ها و روزمرگی‌ها سبب فراموشی مسئولیت‌ها شده است.

وی افزود: بنگاه‌های ما درحالی‌که باید اقتصادمحور باشند اشتغال محور هستند. ما باید بنگاه‌ها را اقتصادی اداره کنیم. یعنی برای آن اهداف اقتصادی تعریف و آن‌ها را دنبال کنیم. اگر بخواهی از روزمرگی فاصله بگیریم و بر اساس برنامه‌ریزی اهداف را دنبال کنیم باید به سمت برنامه‌محوری برویم. برنامه‌ریزی راهبردی و هوشمندانه بر اساس اهداف کلان با سرعت و دقت بیشتر، همان مسیری است که شرکت‌های ما باید در آن حرکت کنند. برنامه‌ریزی میان‌مدت و بلندمدت، برنامه‌ریزی بر اساس اهداف کلان و با نگاه مأموریت محور قطعاً بنگاه‌ها را به قله سوددهی و رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده کمک می‌نماید.

بازیان تصریح کرد: هر بنگاه اقتصادی باید یک برنامه‌ریزی راهبردی تدوین شده داشته باشد و بر اساس آن اهداف خود را دنبال نماید. مدیران عامل شرکت‌های تابعه شستا باید یک برنامه‌ریزی راهبردی تدوین نموده و اهداف خود را بر اساس آن دنبال نماید. در این برنامه‌ریزی‌ها باید جریان سرمایه و سرمایه‌گذاری‌ها منظم شود. باید رساله عملیاتی هر مدیر، برنامه‌ریزی راهبردی او باشد.

وی افزود: برنامه‌ریزی راهبردی یعنی تحول، یعنی متعالی شدن در رویکردها. بر اساس برنامه تحولی شستا و بر اساس برنامه 1، 2 و ۵ساله ، در سال نخست تغییر، در سال دوم تحول و در برنامه ۵ساله هدف رسیدن به تعالی است و برنامه بر این است که از تغییر به تحول و از تحول به تعالی برسیم. در هر شرکت و در هر مسئولیتی که هستیم باید سوار بر قطار تحول اهداف را دنبال کنیم. باید روح تحول در تمام مدیران متجلی شود .

مدیرعامل شستا گفت: یکی از اهداف این جلسات ایجاد فهم مشترک است. فهم مشترک که شکل بگیرد عزم منسجم شکل می‌گیرد و زمانی که عزم کردیم و هدف مشخص باشد، کار به سرانجام می‌رسد.

وی افزود: گاهی در رویارویی با شستا جهت‌گیری‌های نادرستی صورت می‌پذیرد. یکی از اهداف ما تغییر تصویر شستا در نگاه ذی‌نفعان است. تلاش کردیم شستا در یک فضای ناظر به مأموریت‌ها فعالیت کند و از فضای سیاست به‌دور باشد.

بازیان با تشریح وظیفه خطیر مدیران برنامه ریزی در تدوین سند تحولی شرکت‌های تابعه اظهار داشت: وظیفه شما به‌عنوان مدیران برنامه‌ریزی شرکت‌ها و هلدینگ‌ها، آفرینش روح تحول در مجموعه‌ها است. خیلی از مدیران ما اساساً نیازمند به همراهی حوزه‌های برنامه‌ریزی هستند و شما این نقش را باید ایفا کنید. براین‌اساس و پس از این همایش سند تحولی شرکت‌ها باید ظرف مدت 45 روز آماده و ظرف مدت 2 ماه نهایی شود. اولین اولویت ما در ارزیابی مدیران عامل، پیوست تحولی و سطح فهم و اجرای آن توسط مدیران است.

وی افزود: جنس این برنامه تحولی متفاوت است. شابلونی است که در آن ۱۲ راهبرد تدوین شده است. یک یکپارچگی و انسجام نیاز است تا به این مفهوم برسیم تا انجام مسئولیت‌ها، وظیفه و مأموریت اصلی باشد.

بازیان تصریح کرد: رهبر انقلاب بازسازی انقلابی مدیریّت را به‌عنوان یک مطالبهٔ کلان از دولت سیزدهم مطرح ساختند. باید در نظر داشته باشیم عصر معاصر عصر تحول است. حال که توفیق پیدا کرده‌ایم تا مسئولیت در این نظام داشته باشیم باید قدردان باشیم. بازسازی انقلابی مدنظر رهبر انقلاب  یک حرکت عقلانی، بنیادی و خردمندانه است. ایشان تأکید کردند آسیب‌شناسی، برنامه‌ریزی و هدایت کنید. این مهم در عرصه‌های مدیریت کشور نیاز است. این تحول باید انفاق بیفتد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: