پژوهشگاه نیرو

رئیس پژوهشگاه نیرو خبر داد: تبادل فناوری علمی صنعت آب و برق میان تهران و پکن/ پژوهشگاه نیرو دفاتری در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی چین دایر می‌کند

رئیس پژوهشگاه نیرو خبر داد: تبادل فناوری علمی صنعت آب و برق میان تهران و پکن/ پژوهشگاه نیرو دفاتری در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی چین دایر می‌کند
کدخبر : 580750

رئیس پژوهشگاه نیرو با اشاره به دیدار اخیر خود با سفیر کشور چین در ایران گفت: ما به دنبال این هستیم که دفاتری در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی چین دایر کنیم و به صورت معکوس نیز کشور چین در راستای تبادل فناوری دفتری در پژوهشگاه نیرو داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشگاه نیرو، "مجید عمیدپور" در جلسه هم‌اندیشی پژوهشگاه نیرو با مدیران صنعت آب و برق و اساتید دانشگاه‌های استان مرکزی، همچنین خاطرنشان کرد: ارتباط با مرکز تحقیقات صنعت آب و برق روسیه نیز مد نظر پژوهشگاه نیرو بوده که این موضوع نیز در دست بررسی و برنامه‌ریزی است.

مرکز منطقه‌ای پژوهشگاه نیرو در استان مرکزی دایر می‌شود

رئیس پژوهشگاه نیرو با اشاره به استقرار مراکز پژوهشگاه نیرو در 8 استان کشور افزود: پژوهشگاه نیرو در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ارتباط گسترده با دانشگاه‌های استان مرکزی، به زودی نسبت به دایر کردن یک مرکز منطقه‌ای در استان مرکزی، اقدام خواهد کرد.

عمیدپور اضافه کرد: المان‌های زیست بوم جدید نیرو و پارک علم و فناوری وزارت نیرو ساماندهی شده و اقدامات گسترده‌ای در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه آب و برق و بازارسازی برای این شرکت‌ها در جریان است، تا این شرکت‌ها به سمت رفع نیازهای صنعت آب و برق هدایت شوند. وی با اشاره به فضای حاکم در وزارت نیرو مبنی بر ارتباط نزدیک و همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی گفت: ما معتقدیم دانشگاه‌ها می‌توانند به گسترش، رونق و پیشرفت صنعت برق کمک کنند و پیشرفت صنعت آب و برق در تعامل گسترده با دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌بنیان است.

وی افزود: 1700 شرکت دانش‌بنیان و حدود 60 پارک تحقیقاتی در کشور وجود دارد که از پتانسیل‌های موجود می‌توان در رفع نیازهای صنعت آب و برق استفاده کرد. در این میان وظیفه ما در زیست بوم جدید، جریان‌سازی، اعلام نیازها و حمایت و ارائه تسهیلات مالی و بازارسازی برای این شرکت‌ها است.

عمیدپور اظهار داشت: با موافقت وزیر نیرو برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه آب، صندوق پژوهش صنعت برق و انرژی، به صندوق نیرو تغییر یافت که با افزایش بودجه این صندوق، ما قدرت بیشتری برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه آب و برق داریم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: