منطقه آزاد اروند

جذب سرمایه‌گذار خارجی می‌تواند در توسعه اقتصادی مناطق آزاد کشور تاثیرگذار باشد

جذب سرمایه‌گذار خارجی می‌تواند در توسعه اقتصادی مناطق آزاد کشور تاثیرگذار باشد
کدخبر : 583674

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: جذب سرمایه‌گذار خارجی می‌تواند در توسعه اقتصادی مناطق آزاد کشور تأثیر گذار باشد.

علی زارعی در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه تجارت و سرمایه‌گذاری چین (سیفیت ۲۰۲۳) با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری خارجی و رشد نیروی کار نقش اثر گذاری بر رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه دارد، افزود: شرکت در رویدادهای بین المللی که از اقصی نقاط جهان در آن حضور پیدا می کنند می‌تواند منجر به جذب سرمایه‌گذار خارجی شود که این مهم در توسعه اقتصادی مناطق آزاد، نقش بسیار موثری ایفا می کند.

زارعی با تأکید براینکه سرمایه‌گذاران خارجی جهت ارتقای سطح رقابت پذیری و کسب سود بیشتر متمایل به سرمایه‌گذاری در مناطق مستعد و مزیت‌دار شده اند، خاطرنشان کرد: مناطق آزاد ایران به دلیل  امتیازات و مشوق‌های قانونی نسبت به سرزمین اصلی، می‌توانند این خواست مهم سرمایه‌گذاران خارجی را تأمین و محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشند.

وی، سیاست سال جاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد مبنی برشرکت در نمایشگاه‌های متعدد است را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با حضور پررنگ در نمایشگاه‌ها و ارائه دستاوردها، قابلیت ها و بسته های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد به شرکت‌های سرمایه‌گذار، ظرفیت‌های این مناطق به خوبی معرفی می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بیست و سومین نمایشگاه «سیفیت» که بزرگ ترین رویداد سرمایه گذاری چین محسوب می شود را یک امتیاز برای مناطق آزاد کشور دانست و گفت: با تدبیر دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مناطق آزاد در پاویون جمهوری اسلامی در این نمایشگاه حضور پیدا کردند و ۸۵۰ بسته سرمایه گذاری خود را ارائه نمودند.

زارعی با بیان اینکه منطقه آزاد اروند نیز ۱۰۶ بسته سرمایه گذاری خود را به زبان های چینی و انگلیسی معرفی و به معرض عموم گذاشته است، تصریح کرد: شرکت دررویدادهایی که در خلال نمایشگاه انجام می شود؛ باعث خواهد شد مناطق آزاد پروژه ها و بسته های ویژه خود را معرفی و با برگزاری جلسات «B۲B» امیدوار هستیم در این نمایشگاه بتوانیم سرمایه گذاران چینی را جذب منطقه آزاد اروند نمائیم.

وی با توجه به تنوع در سرمایه‌گذاری، حضور در نمایشگاه را یکی از اصلی‌ترین راه‌های معرفی دستاوردهای شرکت‌ها و سازمان‌ها عنوان کرد و افزود: در زمان همه‌گیری کرونا با حضور شبکه‌های اجتماعی هیچگاه نمایشگاه‌ها در سطح دنیا تعطیل و کم رونق نشدند و با قدرت به کار خود ادامه دادند، چرا که نفس حضور در نمایشگاه‌ها جهت توسعه اقتصادی بسیار مهم است و اگر بخواهیم خودمان را در سطح بین المللی معرفی نمائیم، باید در نمایشگاه‌ها شرکت کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، دستاورد حضور در نمایشگاه چین (سیفیت ۲۰۲۳) برای اروند را مهم دانست و خاطرنشان کرد:  قطعا نمود منطقه آزاد اروند در این نمایشگاه بدون دستاورد نخواهد بود؛ تمام تلاش خود را خواهیم کرد با ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری و حضور در نشست‌های جانبی، سرمایه گذارهای چینی که علاقه‌مند هستند را به منطقه آزاد اروند دعوت کنیم.

زارعی گفت: طی نشست های متعدد در حاشیه این رویداد، متوجه تمایل حضور چینی‌ها در ایران شدیم و با توجه به فرصت‌هایی نظیر تولید آسان و ارزان برای صادرات به کشورهای حاشیه خلیج؛ از جمله عراق و کویت؛ می‌توانیم بهترین نقطه جهت تولید کالا و صادرات برای آنها باشیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: