نیازی شهرکی؛

تغییر اقلیم و محدودیت سرمایه گزاری از مهمترین چالش‌های بخش کشاورزی در کشور است

کدخبر : 591246

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: تغییر اقلیم و محدودیت سرمایه گزاری از مهمترین چالش‌های بخش کشاورزی در کشور است.

 صفدرعلی نیازی شهرکی در مراسم گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و چهارمین سالگرد شهادت افتخارآمیز سردار سرافراز سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی در جمع کارکنان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اظهار کرد: توسل به حضرت زهرا (س) باعث پیشرفت و هموار شدن مشکلات حاج قاسم سلیمانی می‌شد و او بهتر می‌توانست یک لشکر را فرماندهی کند و ما نیز باید از روش زندگانی آن حضرت در امور مختلف زندگی فردی و اجتماعی الگو بگیریم.

نیازی افزود: خاک بستر و مادر تولید در بخش کشاورزی است و باید از آن به‌خوبی حفاظت شود، چرا که یکی از پایه‌های امنیت ملی، تامین امنیت غذایی است.

وی تاکید کرد: آذربایجان غربی قطب تولید محصولات کشاورزی در کشور است و تغییراقلیم ضربه سنگینی به بخش کشاورزی کشور وارد کرده است که متاسفانه یکی از بارزترین آن‌ها خشک شدن دریاچه ارومیه که از معروفترین دریاچه‌های جهان بود.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در حوزه آب و خاک در استان پروژه‌های متعددی در حال انجام است، گفت: در حدود۶۳ هزار هکتار از اراضی مشمول طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال‌غرب در استان مقرربود، تامین آب شده و شبکه راه اندازی شود که تا کنون اقدامات خوبی در سال‌های گذشته در این زمینه انجام گرفته است و در دست اجرا است.

نیازی افزود: یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ارزی برای تکمیل و راه اندازی شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در آذربایجان غربی در حداکثر سطوح اراضی برای سال جاری در نظر گرفته شده است تا تکمیل و تحویل بهره برداران در این مناطق شود.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون حفاظت از خاک، موضوع مطالعات خاکشناسی و حاصلخیزی خاک نیز در اولویت کار‌های اجرایی قرار دارد.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: