شرکت بهره‌برداری مترو منتظر ابلاغ شیوه نامه اجرایی بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث قطارهای شهری به خط پایان نزدیک شد

کدخبر : 592531

سرپرست معاونت پشتیبانی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه بیمه‌نامه شخص ثالث برای قطارهای بین شهری و مترو بر اساس ابلاغیه 7 آبان ماه 1401 هیات وزیران و مصوبه 3 بهمن ماه 1401 شورای عالی بیمه، اجباری شده است گفت: به تازگی شیوه‌نامه اجرایی آن که بر عهده بیمه مرکزی قرار گرفته بود نهایی شده است و منتظر ابلاغ آن هستیم تا نسبت به بیمه شخص ثالث قطارها اقدام کنیم.

سرپرست معاونت پشتیبانی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه بیمه‌نامه شخص ثالث برای قطارهای بین شهری و مترو بر اساس ابلاغیه ۷ آبان ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران و مصوبه ۳ بهمن ماه ۱۴۰۱ شورای عالی بیمه، اجباری شده است گفت: به تازگی شیوه‌نامه اجرایی آن که بر عهده بیمه مرکزی قرار گرفته بود نهایی شده است و منتظر ابلاغ آن هستیم تا نسبت به بیمه شخص ثالث قطارها اقدام کنیم.

شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه؛ رضا حشمتی افزود: مترو تهران وحومه از همان روزهای ابتدایی بهره‌برداری از مترو، تمامی مسافران و کارکنان و تجهیزات را با خرید بیمه‌نامه مسئولیت مدنی و مهندسی در برابر حوادث بیمه کرده است و از زمان اعلام اجباری شدن دریافت بیمه شخص ثالث برای شرکت های حمل و نقل ریلی، کارشناسان ما در شرکت بهره برداری مترو با چند شرکت بیمه گر مبنی بر اعلام نرخ و روش اجرایی مکاتبه کردند اما این روند به کندی انجام شد‌. خوشبختانه شیوه نامه نهایی شده است و منتظر ابلاغ آن برای اجرا هستیم.

وی با تأکید بر اینکه برای لازم الاجرا شدن مصوبه شورای عالی بیمه، قیمت گذاری باید انجام می شد گفت: در راستای تعیین نرخ بیمه‌نامه جلسات مشترکی با حضور نمایندگان و کارشناسان بیمه مرکزی، سندیکای بیمه‌گران و شرکت بهره‌برداری مترو تهران برگزار تا در نهایت شیوه‌نامه در ۲۳دی ماه امسال استخراج شده اما تاکنون ابلاغ نشده است.

حشمتی خاطرنشان کرد: تا زمانی که شیوه‌نامه اجرایی این نوع بیمه‌ و چگونگی قرارداد شرکت‌های ریلی (مترو) با شرکت‌های بیمه‌گر، ابلاغ نشود این مصوبه از سوی شرکت های بیمه گر قابل اجرا نیست.

سرپرست معاونت پشتیبانی شرکت بهره برداری مترحو تهران و حومه گفت: بدیهی است پس از ابلاغ نرخ تعرفه بیمه شخص ثالث قطار‌های درون شهری به شرکت‌های بیمه‌گر، شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه مطابق تکلیف قانونی ابلاغ شده نسبت به خرید بیمه‌نامه مذکور اقدام خواهد کرد.

گفتنی است، شرکت‌ بهره برداری مترو تهران و حومه برای جبران حوادث پیش آماده در هنگام‌خدمات رسانی به مسافران یا کارکنان خود از طریق خرید بیمه‌‌نامه مسئولیت مدنی اقدام کرده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: