تاتا استیل

تعطیلی آخرین کارخانه‌های فولاد انگلیس

کدخبر : 592563

رسانه‌های انگلیس اعلام کردند که شرکت تولید فولاد "تاتا استیل" در این کشور قصد دارد کوره‌های بلند خود را در کارخانه بندر تالبوت در جنوب ولز تعطیل کند و نزدیک به ۳۰۰۰ کارگر خود را اخراج کند.

رسانه‌های انگلیس اعلام کردند که شرکت تولید فولاد "تاتا استیل" در این کشور قصد دارد کوره‌های بلند خود را در کارخانه بندر تالبوت در جنوب ولز تعطیل کند و نزدیک به ۳۰۰۰ کارگر خود را اخراج کند.

 بر اساس گزارش رسانه‌های انگلیس، شرکت تولید فولاد "تاتا استیل" قصد دارد کوره‌های بلند خود را در کارخانه بندر تالبوت در جنوب ولز تعطیل کند و نزدیک به ۳۰۰۰ کارگر خود را اخراج کند.

گفته می‌شود این اقدام که بخشی از برنامه کلی اصلاحات شرکت تاتا استیل در بریتانیا است، این کشور را تبدیل به تنها عضو گروه ۲۰ می‌کند که تولید فولاد را از مراحل ابتدایی انجام نمی‌دهد.

این تعدیل نیرو که اولین بار توسط فایننشال تایمز گزارش شد، بخشی از برنامه چهار ساله این شرکت هندی برای کاهش آلایندگی و انتقال سبز در این شرکت فولاد است که ۸۰۰۰ نفر را در استخدام خود دارد و شامل سایت‌هایی در ولز و منطقه میدلندز انگلیس می‌شود.

اگرچه کوره‌های بلند در بندر تالبوت تعطیل می‌شوند، این شرکت قصد دارد کوره‌های قوس الکتریکی بسازد که فولاد را از ضایعات بازیافتی می‌سازد. دولت انگیس نیز وعده داده است که تا سقف ۵۰۰ میلیون پوند (۶۳۴ میلیون دلار) برای کمک به این برنامه انتقال سبز کمک خواهد کرد.

در عین حال، برنامه ریزی شده است که دو کوره بلند باقیمانده دیگر در بریتانیا، که هر دو متعلق به شرکت چینی بریتیش استیل هستند، تعطیل شوند چرا که شرکت مادر آن‌ها قصد دارد آنها را با دو کوره قوس الکتریکی جایگزین کند، که احتمالاً اوایل ۲۰۲۵ وارد مدار تولید خواهد شد.

روزنامه گاردین نیز نوشت: این تعطیلی‌ها باعث می‌شود بریتانیا تنها کشور گروه ۲۰ شود که نمی‌تواند از مواد خام فولاد بسازد.

استفان کیناک، نماینده حزب کارگر و شهر آبراون، محل کارخانه پورت تالبوت، در پالمان انگلیس، به اسکای نیوز در این باره گفت: فولاد قلب تپنده تولید و کل زیرساخت ها و البته امنیت ملی ما است.

وی در ادامه این سوال را خطاب به دولتمردان انگلیسی مطرح کرد: با توجه به دنیای خطرناک و آشفته‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، آیا ما واقعاً می‌خواهیم کشوری باشیم که قادر به تولید فولاد خود نباشد؟

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: