منطقه آزاد ماکو

مناطق آزاد در راستای فقرزدایی و رفع محرومیت ایجاد شده اند

کدخبر : 593355

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به نکوهش مکتب اسلام از فقر و تنگدستی مردم گفت:‌ در راستای فقرزدایی و رفع محرومیت مردم، مناطق آزاد ایجاد شده اند و باید با اجرای برنامه های اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار مردم این مناطق غنی و ثروتمند شوند.

حسین گروسی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه سیزدهم بهمن شهرستان ماکو با اشاره به سفارشات حضرت علی (ع) در رابطه با غنی و ثروتمند نمودن مردم افزود: سیره پیشوایان معصوم (علیه السلام) در کمک به فقرا و تلاش برای ریشه‌کنی فقر از جامعه از جمله دستورات اسلام مبنی بر مقابله با فقر در جامعه است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی به وقوع پیوست ادامه داد: یک موضوع اساسی شعارهای انقلاب، استقلال بود لذا پیشرفت های علمی، فرهنگی، صنعتی و دانشگاهی به فضل الهی حاصل استقلالی بود که به برکت انقلاب حاصل شد.

گروسی جهاد تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب را وظیفه همگان دانست واظهارداشت: وظیفه همه اقشار جامعه است تا علاوه بر امیدآفرینی در میان مردم، دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب را معرفی کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه ساده زیستی به معنای فقر یا بی‌نظمی نیست ادامه داد: همه ما مسئولین و مردم باید با آسان گرفتن امور، بی‌پیرایگی و دوری از تجملات و تشریفات به سبک زندگی اسلامی و مکتب ائمه هدی (ع) تأسی جوییم.

وی ایجاد مناطق آزاد را در راستای توسعه شهرها و غنی کردن مردم عنوان کرد و بیان داشت: اقداماتی خوبی در حذف مدارس کانکسی منطقه انجام شده و مابقی مدارس کانکسی منطقه نیز با کمک خیران امیدواریم بزودی جمع آوری و مدارس جدید و هوشمند احداث شود.

گروسی از تلاش برای الگو سازی فعالیتهای این منطقه در تمامی بخش ها خبر داد و افزود : ایجاد باغ مدرن در این منطقه که در جهان دومین باغ میوه در نوع خود می باشد در دست اجرا است .

او ایجاد زنجیره غذایی از مزرعه تا سفره را از مهمترین اهداف مدرنترین و بزرگترین باغ منطقه و کشور اعلام کرد و گفت: در کنار اجرای این طرح، بزرگترین دامداری با بیش از ده هزار راس برای تولید گوشت قرمز و لبنیات در این منطقه در حال فعالیت است.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو، احداث بزرگترین دهکده لجستیک در ماکو را از دیگر طرحهای عمرانی اعلام کرد و گفت: این دهکده در ۸۲۰ هکتار در این منطقه ساخته می شود .

وی افزود : با اتمام و تکمیل این طرح کریدور شرق به غرب در منطقه آزاد ماکو راه انداری و تکمیل خواهد شد.

گروسی گفت : با اتمام این دهکده کریدور جنوب شرق به شمال غرب متصل و تکمیل خواهد شد .

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو به ایجاد بزرگترین شهرک دانش بنیان برای اولین بار در کشور در این منطقه هم اشاره کرد و گفت : این شهرک برای راه انداری اقتصاد دانش بنیان و کمک به رشد و توسعه فعالیتهای اقتصادی راه اندازی می شود .

وی از تمامی دانش آموختگان و نخبگان خواست برای اجرای این طرح همکاری و مساعدت نمایند .

این مسئول از مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو در نهضت آبرسانی به روستاهای دارای مشکل آب شرب خبر داد و گفت: پروژه آب رسانی به  ۱۰۶ روستا با همکاری اداره آب و فاضلاب و قرارگاه امام حسن (ع) شروع شده  است.

گروسی در پایان خاطرنشان کرد:  انتخابات تعیین کننده سرنوشت کشور است، پس تکلیف و وظیفه همه ما حضور پرشور و آگاهانه در انتخابات اسفنده ماه است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: