مترو تهران و حومه

رکورد برگزاری مانورهای عملیاتی در مترو تهران شکسته شد

کدخبر : 593865

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از برگزاری ۲۷ مانور عملیاتی در راستای ارتقای توانمندی کارکنان خبر داد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از برگزاری ۲۷ مانور عملیاتی در راستای ارتقای توانمندی کارکنان خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، مسعود درستی گفت: این مانورها با چهار عنوان «تخلیه اضطراری قطار در تونل و کوپل قطار معیوب»، «انتشار دود و حریق در قطار و تخلیه اضطراری مسافری در تونل»، «آبگرفتگی در ایستگاه ها و خطوط»، «دود گرفتگی و تخلیه اضطراری مسافری در خاموشی ایستگاه» ، در تمامی خطوط متروی تهران و حومه به صورت هم‌زمان با حضور هزار و ۴۰۰ نفر و به همت مدیریت ایمنی و مهندسی عملیات شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برگزار شد.

وی تصریح کرد: این مانورها در راستای آمادگی هر چه بیشتر در مقابله با نقص فنی قطار که منجر به تخلیه مسافری می‌شود با همکاری مدیریت‌های ارشد خطوط و واحدهای عملیاتی و نظارتی برگزار شده است.

درستی خاطرنشان کرد: سناریوی هر مانور پیش‌بینی شده بود و در ساعات غیر بهره‌برداری و با هدف سنجش میزان آمادگی نیروی انسانی برگزار شد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: راهبر هر قطار در هنگام بروز نقص فنی پس از بررسی اولیه، نقص فنی را به مرکز فرمان و راهبر کمکی اطلاع‌رسانی و با اعلام پیج، مسافران را به صبر و حفظ آرامش دعوت می‌کرد.

وی افزود: در این مانورها تمامی کارکنان واحدهای درگیر یک بار دیگر شرح وظایف و دستورالعمل‌های مربوطه که قبلاً با آنها آشنا بودند را دوره کرده و مطابق با آنها در زمان مناسب اقدامات لازم را انجام دادند.

درستی خاطرنشان کرد: عملکرد کارکنان در این مانور ارزیابی و برنامه‌ریزی برای برگزاری آموزش در جهت افزایش مهارت، تقویت عملکرد، افزایش سرعت عمل کارکنان، مطالعه و آشنایی کامل با دستورالعمل‌ها و روش‌های اجرایی مرتبط با حوزه کاری نیز انجام شد.

گفتنی است: مانورهای عملیاتی برون سازمانی نیز با مشارکت سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان شهرداری و با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در حال برنامه‌ریزی است و امیدواریم با انجام هماهنگی های لازم بتوانیم آن در اسفند ماه اجرا کنیم.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: