وزیر نفت:

ایران رتبه نخست را در جمع‌آوری گازهای مشعل کسب کرد / در تأمین بنزین نوروزی مشکلی نداریم

کدخبر : 594803

وزیر نفت خبرداد: در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز ایران در میان کشورهای حاضر، رتبه نخست در جمع‌آوری گازهای مشعل را کسب کرد.

وزیر نفت خبرداد: در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز ایران در میان کشورهای حاضر، رتبه نخست در جمع‌آوری گازهای مشعل را کسب کرد.

«جواد اوجی» وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز شرکت کردیم و ایران در در میان کشورهای حاضر در این اجلاس رتبه نخست در جمع‌آوری گازهای مشعل را کسب کرد، گفت: میانگین رشد تولید گاز در میان کشورهای این مجمع ۲.۵ درصد بود در حالی در ایران ۵ درصد است.

به گفته اوجی اجلاس بعدی این تشکل گازی جهانی در آبان ۱۴۰۳ در ایران برگزار می شود.

وزیر نفت با بیان اینکه در اجلاسی که برگزار شد، از قراردادهای جدید جهانی گازی رونمایی کردیم و رییس جمهور هم سخنرانی خوبی داشت، خاطر نشان کرد: یک بخش درباره حمایت از فلسطین و غزه بود و بخشی هم درباره فعالیت گازی ایران و دعوت از سرمایه گذاری در ایران و نیز استفاده از تکنولوژی ایران در حوزه صنعت گاز و انرژی.

وی بیان کرد: در اسفند سرمای شدیدی تجربه کردیم ولی خوشبختانه در هیچ جای کشور قطعی گاز یا افت فشار نداشتیم در سیلاب جنوب شرق کشور نیز مشکلی در خصوص قطع گاز نداشتیم توانمندی پیمانکاران و سازندگان کشور در بحث توسعه و تجهیز پالایشگاه ها و خطوط انتقال و مجتمع های پتروشیمی به کشورهای منطقه، آمریکای لاتین و آفریقایی به شکل صادرات خدمات فنی مهندسی عرضه می شود.

اوجی با اشاره به تامین بنزین شب عید تصریح کرد: در بحث تامین بنزین شب عید ذخایز خوبی در ۱۴۰۰ جایگاه سراسر کشور تمهیداتی اندیشیده شده و مشکلی مسافران نوروزی نخواهند داشت.

وی افزود: بهره برداری از میادین نفتی سپهر و جفیر به زودی با افزایش ۵۰ هزار بشکه ای تولید نفت با حضور رییس جمهور انجام خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: