بنادر و دریانوردی

بهره‌برداری از کریدور خط لوله جدید بارگیری مواد نفتی در اسکله ۳۴ بندرامام خمینی(ره) ​آغاز شد

کدخبر : 595040

معاون امور بندری و اقتصادی بندر امام خمینی(ره) گفت: به دنبال راه‌اندازی کریدور جدید خط لوله بارگیری مواد نفتی در پایانه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، یک فروند کشتی تانکر به منظور بارگیری محموله 40 هزار تنی نفت کوره در آن پهلوگیری کرد.

معاون امور بندری و اقتصادی بندر امام خمینی(ره) گفت: به دنبال راه‌اندازی کریدور جدید خط لوله بارگیری مواد نفتی در پایانه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، یک فروند کشتی تانکر به منظور بارگیری محموله ۴۰ هزار تنی نفت کوره در آن پهلوگیری کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، داود چگنی در این باره توضیح داد: با هدف افزایش بهره‌وری مخازن موجود، تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به صاحبان کالا و شرکت‌های کشتیرانی و کسب رضایتمندی آنها و جذب حداکثری ترانزیت مواد نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، پس از طراحی و اجرای سریع کریدور جدید خط لوله طی یک دوره زمانی کوتاه مدت یک ماهه، بهره برداری پروژه  از ۱۶  اسفند ماه با موفقیت آغاز و نخستین کشتی  تانکر  جهت بارگیری۴۰ هزار تن محموله ترانزیتی نفت کوره در اسکله ۳۴ پذیرش شد.

چگنی افزود: با بهره‌برداری از این طرح، توان عملیاتی بندر برای تخلیه و بارگیری مواد نفتی حداقل ۶ هزار تن در روز  افزایش یافت و قابلیت اسکله ۳۴ برای پذیرش کشتی های نفتی تا ۴۵ هزار تن افزایش یافت.

یادآور می‌شود در حال حاضر  منطثه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با تخصیص ۵ پست اسکله برای پذیرش همزمان ۵ فروند کشتی تانکر ، توان تخلیه و بارگیری روزانه بیش از ۳۵۰۰۰ تن مواد نفتی را فراهم کرده  است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: