کارشناس صنعت برق مطرح کرد:

بهره‌گیری از توان بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی

کدخبر : 595155

یک کارشناس صنعت برق اظهار داشت: دولت باید زمینه را برای سرمایه‌گذاری در حوزه برق و گاز مهیا کند زیرا با روی کار آمدن بخش خصوصی و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین بخشی از چالش‌های حامل‌های انرژی مورد نیاز صنایع برطرف خواهد شد.

حسین افضلی، در رابطه با چالش‌های صنعت برق صنایع، اظهار کرد: صنایع در حال‌حاضر با چالش تامین انرژی از جمله برق و گاز مواجه هستند و به عنوان خط مقدم در بحث قطعی‌ها به حساب می‌آیند و این مسئله موجب کاهش سودآوری آن‌ها شده است.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته اکنون اگر نیروگاه‌های تجدیدپذیر یا فسیلی جدید نیز وارد مدار شوند باز هم نمی‌توان ناترازی‌های موجود صنعت برق را مرتفع ساخت.

این کارشناس صنعت برق گفت: چند سال قبل تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت نیرو و صمت در زمینه ایجاد حداقل ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط شرکت‌های صنعتی و معدنی با حضور وزرای این دو وزارتخانه منعقد شد و تاکنون تنها بخشی از آن محقق شده است.

افضلی در ادامه بیان کرد: بهتر است شهرک‌های کوچک صنعتی که تعدادشان هم کم نیست با راه‌اندازی نیروگاه‌های کوچک به ظرفیت ۲۵ مگاوات بخشی از ناترازی‌های خود را جبران کنند، اما بحث گاز نیز برای تامین سوخت این نیروگاه‌ها بسیار حائز اهمیت است که در این حوزه نیز با چالش جدی مواجه هستیم.

نقش بورس انرژی برای تزریق منابع به سمت نیروگاه‌ها

وی تاکید کرد: سوزاندن مازوت یا گازوئیل برای تداوم فعالیت نیروگاه‌ها نیز نمی‌تواند معیار مناسبی باشد، زیرا احتراق هریک از این مواد می‌تواند به محیط زیست خسارت وارد کند.

این کارشناس صنعت برق در ادامه تصریح کرد: دولت باید زمینه را برای سرمایه‌گذاری در حوزه برق و گاز مهیا کند زیرا با روی کار آمدن بخش خصوصی و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین بخشی از چالش‌ حامل‌های انرژی مورد نیاز صنایع برطرف خواهد شد.

افضلی در پایان درخصوص این که بورس انرژی تا چه میزان می‌تواند در جذب منابع برای تزریق نقدینگی به سمت نیروگاه‌ها موثر باشد، گفت: بورس انرژی با توجه به ابزارهای سرمایه‌گذاری می‌تواند محل مناسبی برای جذب نقدینگی، واقعی شدن قیمت حامل‌های انرژی و خرید برق برای صنایع باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: