بازآفرینی ماشین لباس‌شویی

بازآفرینی ماشین لباس‌شویی
کدخبر : 541252

به گزارش شما و اقتصاد: اگر نیاز انسان را مادر اختراعات بدانیم، آنگاه اختراع می‌تواند پدر پتنت (حق ثبت اختراع) باشد. در پایان سال 2020 ال‌جی الکترونیکس با 87000 ثبت اختراع یکی از صاحبان پتنت بزرگ بین‌المللی بود و بسیاری از آن‌ها درباره تکنولوژی بخار هستند که در سری رده‌بالای لوازم‌خانگی این شرکت به‌کاررفته است. دو محصول موفق که عملکرد مؤثر آن‌ها به دلیل داشتن تکنولوژی بخار است، LG TWINWash و LG Styler هستند، محصولاتی که خود نتیجه سال‌ها تحقیق و توسعه و تفکرند.

به گزارش شما و اقتصاد: محصول Styler در سال ۲۰۱۱ رونمایی شد که ۹ سال بعد از آغاز توسعه محصولات مدیریت البسه بر پایه تکنولوژی بخار است. بدون وجود سیستم حق ثبت اختراع برای محافظت از صدها هزار ساعت تلاش و سرمایه‌گذاری صدها میلیون دلاری برای توسعه محصولاتی همچون LG Styler، شاید شرکت‌ها دیگر انگیزه چندانی برای اختراع و نوآوری نداشته باشند.

Washing-Machine-03

Washing-Machine-04

Washing-Machine-01

Washing-Machine-02

Styler درواقع ترکیبی از 180 پتنت ال‌جی است که شامل قابلیت‌هایی همچون Moving Hanger می‎‌شود که با بیش از 200 مرتبه تکاندن لباس در دقیقه، باکتری و عوامل حساسیت‌زا را از البسه می‌تکاند*، یا قابلیت Gentle Dry که بدون آب رفتن یا آسیب به بافت ظریف پارچه آب را از آن خارج می‌سازد. اختراع ثبت‌شده TrueSteam با همراهی Pants Crease Care بدون نیاز به میز اتو، شلوارهایی بدون چروک و با خط اتوی عالی را آماده می‌سازد.

درحالی‌که نوآوری LG Styler طبقه بندی کاملاً جدیدی را در لوازم‌خانگی ایجاد نموده است، LG TWINWash از سوی دیگر تغییردهنده بازی در زمین ماشین‌های لباسشویی بود. مهندسان و طراحان LG TWINWash به دنبال محصول بالغ و کاملی بودند که چنین نوآوری و خلاقیتی را طی دهه‌های متمادی به خود ندیده بود و برای حل یکی از مشکلات قدیمی بشر دست‌به‌کار شدند. با TWINWash نه‌تنها کاربر می‌تواند بدون عذاب وجدان بابت هدر دادن آب و الکتریسیته یک جفت شلوار و چند جوراب را داخل ماشین لباسشویی بیندازد، بلکه والدین خسته و پریشان می‌توانند لباس‌های فوق‌العاده کثیف نوزادشان را به‌طور هم‌زمان اما جدا از البسه بزرگ‌سالان بشویند. Direct Drive یکی از تکنولوژی‌های کلیدی پتنت‌شده ال‌جی است که ساخت TWINWash را ممکن ساخت و نسبت به تکنولوژی‌های رقیب نتایجی بسیار مطمئن‌تر، مؤثرتر و سریع‌تر را فراهم می‌آورد.

دکتر Kim Dong-won تنها یکی از گروه افرادی است که در پیشتازی نوآورانه ال‌جی سهیم هستند. وی مدیر آزمایشگاه Living Appliance R&D Lab ال‌جی و فردی است که طی حضور ۲۵ ساله در تیم تحقیقاتی ال‌جی بیش از ۱۰۰۰ اختراع را به ثبت رسانده است. در سال ۲۰۱۹ دفتر Intellectual Property کشور کره جایزه پادشاه نوآوری سال را به وی اعطا کرد.

Kim می‌گوید: «اساساً لوازم‌خانگی باید قادر باشند سعی و تلاش لازم برای انجام یک یا چند مورد از کارهای خانه را تا جای ممکن کاهش دهند و به همان اندازه انجام کارها را ساده و راحت سازند. هنگام توسعه یک محصول جدید واجب است که دائماً از خودتان بپرسید "آیا این محصول به خلق ارزش برای مصرف‌کننده می‌انجامد؟" در ال‌جی ما ایمان‌داریم که این موضوع باید پایه و اساس طراحی تمامی محصولات خوب باشد.»

Kim ایده‌های خود را برای نوآوری‌هایش از شنیدن نظرات مشتریان ال‌جی و مردم عادی به دست می‌آورد. وی به یاد می‌آورد که: «LG Styler نتیجه صحبت من با همسر یکی از همکارانم بود که می‌گفت برای حذف چین‌وچروک لباس‌ها آن‌ها را در حمام مملو از بخار آویزان می‌کند. Styler این مفهوم کلی را گرفت و آن را با مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های منحصربه‌فرد و طراحی کاربرپسند ترکیب نمود.»

Kim می‌گوید: «ایده LG TWINWash هم نتیجه یک نظرسنجی بود که در سال ۲۰۰۷ برگزار شد و بیش از ۶۰ درصد شرکت‌کنندگان گفتند که ای‌کاش ماشین لباسشویی شستشوی هم‌زمان در دو محفظه جداگانه را ممکن می‌ساخت. من مطمئن هستم که دیگر سازندگان ماشین لباسشویی هم قبلاً این گلایه را شنیده‌اند، اما ساخت ماشین لباسشویی با دو محفظه اصلاً کار ساده‌ای نیست و همین مشخص می‌کند که پس از شش سال چرا هنوز هیچ نمونه رقیبی برای TWINWash ساخته نشده است.»

همچون تمامی محصولات ال‌جی، TWINWash و Styler هم بر اساس نوآوری و خلاقیتی ساخته‌شده‌اند که هدف اصلی آن‌ها آسان‌تر ساختن زندگی مصرف‌کنندگان می‌باشد؛ اما خلق نوآوری فرآیندی سخت و گران‌قیمت است و این همان‌جایی است که سیستم پتنت و حق ثبت اختراع می‌تواند موتور محرکه پیشرفت‌های تکنولوژیک باشد. برای مخترعانی همچون Kim Dong-won ضمانت اینکه مالکیت معنوی‌شان حفظ می‌گردد، انگیزه‌ای برای ادامه تلاش برای خلاقیت و بهبود زندگی مصرف‌کنندگان است.

* دارای تأییدیه انجمن آلرژی بریتانیا (BAF) برای کاهش ۹۹.۹ درصدی موارد حساسیت‌زایی همچون مایت گردوخاک خانگی، باکتری اشرشیا کلی و استافیلوکوکوس اورئوس. دارای تأییدیه لوازم‌خانگی asthma and allergy friendly از سوی انجمن آسم و آلرژی آمریکا (AAFA).

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: