رپرتاژ اگهی /

نحوه صدور و زمان ابطال صندوق گنجینه زرین شهر چه زمانی است؟

نحوه صدور و زمان ابطال صندوق گنجینه زرین شهر چه زمانی است؟
کدخبر : 565325

برای اطلاع از چگونگی صدور و ابطال صندوق گنجینه زرین شهر به سایت آی بی شاپ و ویدئو آموزشی که بارگزاری کرده است مراجعه کنید تا کاملا برایتان شفاف شود. اما قرار است که در این مقاله در مورد سرمایه گذاری کمی اطلاعات مفید در اختیار شما خواننده محترم قرار دهیم. پس با من تا انتهای مقاله همراه باشید.

برای اطلاع از چگونگی صدور و ابطال صندوق گنجینه زرین شهر به سایت آی بی شاپ و ویدئو آموزشی که بارگزاری کرده است مراجعه کنید تا کاملا برایتان شفاف شود. اما قرار است که در این مقاله در مورد سرمایه گذاری کمی اطلاعات مفید در اختیار شما خواننده محترم قرار دهیم. پس با من تا انتهای مقاله همراه باشید.

چند دسته سرمایه گذاری داریم؟ 

در ایران دو دسته سرمایه گذاری داریم. سرمایه گذاری مستقیم و سرمایه گذاری غیر مستقیم، در سرمایه گذاری مستقیم افراد از دانش اولیه برخوردار بوده و به دلیل داشتن دانش و اطلاعات کافی در زمینه بورس و همچنین توانایی استفاده از ابزارهای اولیه بورس سرمایه گذاری در بورس را به روش مستقیم انجام می‌دهند. افرادی که روش مستقیم را انتخاب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند معمولا ریسک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پذیری بالاتری دارند. در روش مستقیم شخص تسلط بیشتری بر کار خود داشته و در واقع حق انتخاب بیشتری دارد که کدام سهام را معامله کند. اگر در سرمایه گذاری بورس جزء افراد تازه کار و مبتدی هستید فراموش نکنید روش مستقیم خیلی روش مناسبی برای شما نیست. در واقع بهتر است بخشی کوچک از سرمایه خود را در روش مستقیم سرمایه گذاری کنید تا از طریق آن بتوانید تجربه و مهارت کافی به دست آورید و بخش بزرگ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر سرمایه خود را از روش غیر مستقیم وارد معاملات بورس کنید. در نهایت پس از آشنایی با زیر و بم بورس می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید به روش مستقیم سرمایه خود را وارد بورس نمایید.

یکی از راه های سرمایه گذاری غیر مستقیم در بورس از طریق شرکت های سبدگردان است. سبدگردان شخص حقوقی است که به خرید و فروش سهم و اوراق بهادار برای سرمایه گذار پرداخته و در قالب قراردادی کسب انتفاع می نماید. سبدگردان در نقش مدیر پرتفوی (سبد) تصمیم می گیرد که چه سهمی را بخرد یا بفروشد و از این طریق پرتفوی سرمایه گذار را مدیریت می کند. شرکت سبدگردان، سبدهای سهامی متنوعی با طیف ریسک متفاوت برای مشتریان خود طراحی می کند. برای مثال یک مشتری می تواند درخواست سبد کم ریسک داشته باشد؛ در این حالت با مشخص شدن بازه زمانی، سبدگردان سبدی متناسب با نیاز این مشتری برای او ( سبدگردان ها ٥ طیف ریسک برای سبدهای خود طراحی می کند) معمولا در نظر می گیرند.

a3960dee-09e9-4a6f-afe6-9017c0cb54f8

مزایای سرمایه گذاری مستقیم بیشتر است یا سرمایه گذاری غیر مستقیم؟

سرمایه گذاری در بورس به دو روش سرمایه‌گذاری مستقیم و سرمایه‌گذاری غیرمستقیم انجام می‌شود. در روش سرمایه‌گذاری مستقیم تمام امور مربوط به سرمایه‌گذاری از تحلیل بازار تا انجام معامله بر عهده خود سرمایه‌گذار است؛ اما در روش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم مانند صندوق سهامی، صندوق درآمد ثابت و سبدگردانی اختصاصی، همه امور سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی توسط شرکت‌هایی انجام می‌شود که تخصص لازم در این زمینه را دارند و مجوزهای لازم برای این فعالیت را از سازمان بورس اخذ کرده‌اند.

در سرمایه گذاری غیر مستقیم:

ریسک کمتر: شما همزمان سبدی از سهام شرکت‌های گوناگون را متناسب با ارزندگی آن‌ها و مدیریت صندوق‌ها دریافت می‌کنید. این مسئله باعث کاهش ریسک شما می‌شود. همچنین متوسط رشد شرکت‌های بزرگ در بازارهای صعودی، مثبت است.

مدیریت حرفه‌ای سرمایه شما:فرصت‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت رایگان از سال‌ها تجربه و تخصص صندوق‌های سرمایه‌گذاری و دیگر ابزارها مانند خدمات اختصاصی سبدگردانی بهره‌مند شوید. صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای مدیریت دارایی و حفظ ارزش صندوق از بهترین متخصصین بازار سرمایه بهره می‌برند و با تیم‌های قدرتمند بنیادی و تکنیکال، وضعیت بازار را هر روز پایش می‌کنند

نقدشوندگی عالی: سرمایه‌گذاری غیرمستقیم ریسک نقدشوندگی را شدیداً کاهش می‌دهد. دامنه نوسان دوبرابری صندوق‌های سرمایه‌گذاری و بازارگردانی حرفه‌ای آن، هیجان بازار را کنترل کرده و در هر شرایطی نقدشوندگی صندوق را حفظ می‌کند. در این حالت شما نگران سرمایه خود نیستید و در هر زمان که اراده کنید می‌توانید واحدهای صندوق‌تان را به فروش برسانید.

در سرمایه گذاری مستقیم:

c4d5b889-97df-41fe-a1a4-e7a97b4fa8aa


بازدهی مناسب در مقابل بازارهای موازی و حفظ سرمایه در مقابل تورم، امنیت سرمایه‌گذاری، مشارکت در فرآیند تصمیم‌گیری و کنترل امور شرکت و صندوق درآمد ثابت را می‌ توان کم‌ ریسک‌ترین و بی‌دردسرترین روش سرمایه ‌گذاری غیرمستقیم در بورس دانست. صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت، شرکت‌هایی هستند که دارایی‌های خرد افراد را جمع‌آوری و با آن در انواع اوراق درآمد ثابت بورسی و سپرده‌های بانکی سرمایه‌ گذاری می‌کنند. از آن‌جایی ‌که بیشتر دارایی این صندوق‌ها در اوراق کم ‌ریسک سرمایه‌ گذاری می ‌شوند، بنابراین بازدهی این صندوق‌ ها نیز تقریبا ثابت و البته بالاتر از سود سپرده‌های بانکی است. به همین دلیل است که صندوق ‌های درآمد ثابت را جایگزین مطمئنی برای سپرده‌های بانکی می ‌دانند. صندوق‌ها تحت نظارت سازمان بورس فعالیت می‌کنند و کلیه فعالیت‌های آن توسط این سازمان رصد می‌شود؛ در نتیجه از این نظر نیز گزینه مطمئنی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

 

مزایا و معایب هرکدام از این روش‌ها چیست؟

در سرمایه‌گذاری مستقیم باید دانش، مهارت و زمان کافی برای تحلیل و رصد بازار داشته باشید. با این حال چون خودتان مستقیما و بدون واسطه معامله می‌کنید، کارمزدی برای سود و زیان به مدیر سبد یا صندوق پرداخت نمی‌کنید.

در سرمایه‌گذاری غیرمستقیم با استفاده از سبدگردانی، تمامی مسئولیت را به شخص دیگری واگذار می‌ کنید، این شخص به‌ صورت اختصاصی سهام شما را متناسب با درجه ریسک ‌پذیری‌تان مدیریت می‌ کند. در صندوق‌ها نیز، تیمی از افراد حرفه‌ای و ماهر مدیریت این صندوق را برعهده دارند. چون این صندوق مجموعه‌ای از سرمایه افراد مختلف است، بنابراین سرمایه بیشتری دراختیار تیم معامله‌گر قرار می ‌گیرد که می ‌توانند در بخش‌های مختلف سرمایه ‌گذاری کنند و در نتیجه ریسک سرمایه‌ گذاری را کاهش دهند. البته تیم صندوق به‌ صورت اختصاصی برای شما کار نمی‌کند و در راستای اهداف صندوق حرکت می‌کند. در پایان شما می‌توانید با توجه به میزان سرمایه، دانش، مهارت و زمانی که در اختیار دارید، در مورد روش مناسب برای ورود به بازار سرمایه تصمیم‌ گیری کنید.

نتیجه گیری

سرمایه‌ گذاری در بازار بورس می ‌تواند بسیار جذاب و پربازده باشد، تنها در صورتی ‌که سرمایه‌ گذاران روشی متناسب با شرایط خود را انتخاب کنند و از آن بهره بگیرند. انتخاب روش مناسب از میان انواع روش‌های سرمایه‌ گذاری در بورس، از جمله مهم‌‌ترین قدم‌ها در جهت سرمایه‌ گذاری منطقی و سودآور شناخته می‌ شود. در صورت انتخاب سرمایه‌ گذاری مستقیم به دانش و مهارت بالایی برای زنده نگه ‌داشتن سرمایه و کسب سود از یک سبد کم ریسک را بیاموزید. در غیر این صورت، بهره‌‌ گیری از روش‌ های سرمایه‌ گذاری در بورس به ‌صورت غیرمستقیم را به‌ عنوان بهترین گزینه به شما توصیه می‌کنیم.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شماواقتصاد مسئولیتی بابت آن ندارد ..... 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: