شجاعی علی آبادی نماینده مردم ابهر و خرم‌دره:

مطالبه ما از بانک مرکزی ارایه آماری شفاف از میزان تسهیلات دهی بانک ها به تولید است

مطالبه ما از بانک مرکزی ارایه آماری شفاف از میزان تسهیلات دهی بانک ها به تولید است
کدخبر : 571879

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه مطالبه ما از بانک مرکزی ارایه آماری شفاف از میزان تسهیلات دهی بانک ها به تولید است، گفت: دستگاه‌های نظارتی باید ورود کرده و میزان انحراف منابع بانکی و بانک ها خاطی در این حوزه را مشخص کنند.

به گزارش شما و اقتصاد: حسن شجاعی علی آبادی، با تاکید بر اینکه تولید برای رونق نیاز به حمایت مالی داشته و مهم ترین منبع مالی برای حمایت از این بخش نیز بانک ها هستند، گفت: سنگ اندازی بانک ها در توزیع اعتبارات بخش تولید را با مشکل مواجه کرده و متاسفانه بانک ها در برخی جاها بیش از سطح مجاز به پرداخت تسهیلات اقدام کرده اند که اگر به هدف اصابت کرده بوده قطعا وضعیت تولید بهتر از اکنون بود.

نماینده مردم ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید در خصوص وضعیت تولید تدبیری کرده و به حمایت بیشتری در این راستا اقدام کند، افزود: بانک ها در ارایه تسهیلات به تولید باید پیشقدم شوند و همچنین باید سوابق آن‌ها در این حوزه نیز بررسی شود تا انحراف منابع نیز مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه در ارایه تسهیلات بانکی رعایت عدالت گاهی صورت نگرفته و رانت در آن‌ها وجود دارد، تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی باید در این خصوص ورود کرده و میزان انحراف منابع بانکی و بانک ها خاطی در این حوزه را مشخص کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه متاسفانه افراد خاصی دریافت کننده وام‌های کلان بانکی بوده‌اند، گفت: تولید و‌بخش پیشران اقتصادی با وجود چنین رانت‌هایی اجازه نفس کشیدن ندارد.

وی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس باید توجه داشته باشند که به علت تقصیر بانک‌ها در گذشته، اکنون تولید نباید تنبیه شود، افزود: متاسفانه بانک ها علاوه بر بنگاه‌داری مقاومت سفت و سختی در انجام تکالیف قانونی در خصوص فروش اموال مازاد خود و همچنین شفافیت در این حوزه دارند.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطالبه ما از بانک مرکزی ارایه آماری شفاف از میزان تسهیلات دهی بانک ها به تولید است، گفت: باید سهم شبکه بانکی در رونق تولید مشخص شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: