عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با شماواقتصاد:

اقساط معوقه در شرایط کرونا ریسک بانک‌ها را افزایش داده است

اقساط معوقه در شرایط کرونا ریسک بانک‌ها را افزایش داده است
کدخبر : 541991

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در شرایط پاندمی کرونا وقتی کسب‌وکارها نتوانند سودی به دست آورند، اقساط تسهیلات بانکی به اقساط معوقه تبدیل خواهد شد و بانک‌ها را با مشکل جدی مواجه خواهد کرد.

بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شماواقتصاد، اظهار داشت: در شرایطی که کسب‌وکارها به طور جدی متضرر شده‌اند، افراد قطعاً نمی‌توانند به تعهداتشان عمل کنند. یکی از سؤالاتی که شهروندان از ما دارند این است که شما به خاطر رعایت پروتکل‌ها کسب‌وکار ما را تعطیل کرده‌اید و چک‌های ما در آستانه برگشت خوردن است، البته اخیراً بانک‌ها فرصت تنفسی را در رابطه با چک‌ها داده‌اند اما به طور کلی وقتی شرایط اقتصادی کشور دچار مشکل می‌شود، سیستم بانکی که مبتنی بر کسب سود است، دچار مشکل خواهد شد.

 

بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی

 

وی افزود: در شرایط پاندمی کرونا وقتی کسب‌وکارها نتوانند سودی به دست آورند، اقساط تسهیلات بانکی به اقساط معوقه تبدیل خواهد شد و شرایط بانک‌ها را با مشکل جدی مواجه خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سیاست‌های کلی نظام تأثیر مستقیمی برروی بانک‌ها دارند و به تبع تصمیماتی که در بانک‌ها گرفته می‌شود و نحوه پرداخت تسهیلات و کمک‌هایی که بانک‌ها می‌‎توانند در عرصه تولید داشته باشند، قطعاً تأثیر متقابلی بین بانک‌ها و فعالان اقتصادی و مردم دارد.

محبی تأکید کرد: به نظر می‌رسد بانک‌ها یک رسالت جدی،  اساسی و بنیادی دارند و آن است که تسهیلات را به قسمت تولید هدایت کنند و این تسهیلات با دقت بالایی پرداخت شود.

وی با اشاره به تلاش کارگزاران نظام برای تسهیل امور نظام بانکداری و حل مشکلات بانک‌ها گفت:  شرایط کشور شرایط ویژه‌ای است و تولید به تنهایی کارگشا نیست و باید کارگزاران به بانک‌ها کمک کنند و بانک‌ها به تولیدکنندگان و کشاورزان،  بنابراین از بانکی انتظار می‌رود که منابع مالی را هدفمند تزریق کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: