در راستای تسریع در تعیین تکلیف اموال و تخلیه انبارهای اموال تملیکی صورت می گیرد:

تفاهم نامه‌ همکاری سازمان غذا و دارو برای تعیین تکلیف کالاهای سلامت محور تملیکی منعقد می‌شود

تفاهم نامه‌ همکاری سازمان غذا و دارو برای تعیین تکلیف کالاهای سلامت محور تملیکی منعقد می‌شود
کدخبر : 543415

​مسئولان سازمان اموال تملیکی و سازمان غذا و دارو با مساعدت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جهت برقرار اتصال الکترونیکی و تعیین تکلیف بموقع و صحیح پرونده دارو و کالاهای سلامت محور اموال تملیکی تفاهم نامه‌ همکاری منعقد می‌کنند.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی،  نشست مشترک محمدعلی افتخاری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان، محمدرضا شانه ساز معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، عبدالله هندیانی معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سید حسین میرمعینی عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول به منظور تعیین تکلیف داروهای قاچاق در انبارهای تملیکی و اتصال به سامانه‌‌‌ها در محل این سازمان برگزار شد.

 

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی اظهارداشت: این سازمان امانت‌دار اموال مردم و دولت است و باید هر چه سریعتر کالاهای بلاتکلیف در انبارهای اموال تملیکی نهایی شود و خیر آن به مردم بازگردد.

 

وی به برگزاری جلسات ویدیو کنفرانس با مدیریت‌های استانی و جمع‌بندی مشکلات آنها با سازمان غذا و دارو در استان‌ها اشاره کرد و  افزود: محاکم قضایی به علت نبود برگه آنالیز کالا به اموال تملیکی اجازه امحاء نمی دهند و از طرفی سازمان غذا و دارو کالاهای قاچاق را به علت مشخص نبودن شرایط حمل، آزمایش نمی کند و برخی کالاها به همین دلیل سال‌ها در انبارهای اموال تملیکی دپو می شود. ما در چرخه تعیین تکلیف آخرین حلقه این زنجیره هستیم و تا حکم قضایی برای پرونده  صادر نشود قادر به امحاء و فروش اموال نیستیم.

 

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی پیشنهاد داد: استان‌های تهران و هرمزگان بعنوان پایلوت جهت اعلام نظر صریح کارشناسان سازمان غذا و دارو انتخاب شوند تا هر چه سریعتر کالاهای مانده در انبار اموال تملیکی تعیین تکلیف شود.

 

وی افزود: منظور سازمان از تعیین تکلیف، صرفاً مجوز فروش کالا و ورود آن به چرخه مصرف نیست، امکان دارد کالایی سلامت مردم را به خطر بیندازد پس قطعا باید امحا شود و یا ممکن است کالایی مصرف ثانویه داشته باشد بنابراین هیچ کس به غیر از کارشناسان سازمان غذا و دارو توانایی تشخیص این موضوع را ندارد و تنها خواستار تعیین تکلیف این قبیل کالاها هستیم و نه فقط دریافت مجوز فروش.

 

افتخاری برقراری ارتباط الکترونیکی سازمان غذا و دارو به اموال تملیکی را مهم و راه گشا دانست و گفت: اتصال سازمان غذا و دارو به سامانه مجوزها می‌تواند نیمی از مشکلات تعیین تکلیف را حل کند؛ اموال تملیکی از اردیبهشت ماه بطور کامل به این سامانه که تحت نظارت وزارت صمت است متصل شده و در انتظار اتصال دستگاه‌های مرتبط برای برقراری ارتباط سیستمی است.

 

وی خواستار تسریع در تهیه پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری برای به نتیجه رسیدن دارو و کالاهای سلامت محور موجود در انبارهای اموال تملیکی شد و تاکید کرد:

شروع خوب همکاری‌ در دو استان تهران و هرمزگان می‌تواند الگوی مطلوبی برای دیگر استان‌ها و به سرانجام رسیدن وضعیت کالا و داروها شود.

 

در ادامه این نشست شانه ساز معاون وزیر بهداشت با تایید اظهارات مدیرعامل سازمان اموال تملیکی اظهار کرد: تفاهم نامه ای که سال ۹۴ سازمان غذا و دارو با اموال تملیکی منعقد کرد را بعنوان مبنای تفاهم نامه جدید قرار دهیم که امیدواریم با انعقاد آن مشکلات مرتفع شود.

 

معاون وزیر بهداشت از مدیرعامل سازمان اموال تملیکی خواستار بازدید از انبارهای اموال تملیکی قبل از انعقاد تفاهم نامه شد و گفت:‌ باید بصورت ویژه به مسئله اتصال به سامانه نگاه شود و آن را عملیاتی کنیم زیرا بخش عمده مشکلات با استفاده از این سیستم حل خواهد شد بنابراین مقرر  گردد ظرف مدت هفته آتی جلسه ای با حضور مدیران فناوری اطلاعات هر سه ارگان در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شود تا سازمان غذا و دارو بتواند هر چه سریعتر به سامانه مجوزها متصل شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: