اربعین

قیمت بلیط هواپیما برای سفر اربعین

قیمت بلیط هواپیما برای سفر اربعین
کدخبر : 545419

محمدحسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در رابطه با قیمت بلیط هواپیمای برای زائران اربعین گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته 30 هزار زائر ایرانی که دولت عراق مجوز ورود آنها را برای اربعین صادر می‌کند از تاریخ 28 شهریور 1400 تا 10 مهر از طریق 6 فرودگاه حضرت امام(ره)، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز و اهواز به این کشور منتقل می‌شوند.

به گزارش شما و اقتصاد، محمدحسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در رابطه با قیمت بلیط هواپیمای برای زائران اربعین گفت:  بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته ۳۰ هزار زائر ایرانی که دولت عراق مجوز ورود آنها را برای اربعین صادر می‌کند از تاریخ ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ تا ۱۰ مهر از طریق ۶ فرودگاه حضرت امام(ره)، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز و اهواز به این کشور منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه "در صورت نیاز می‌توانیم تعداد فرودگاه‌ها را افزایش دهیم" افزود: در مجموع ۴۰۰ پرواز رفت و برگشت در ایام اربعین امسال برای جابه‌جایی زائران ایرانی انجام خواهد شد.

ذیبخش با اعلام اینکه زائران عتبات عالیات باید تست منفی PCR هفتاد و دو ساعته داشته باشند، گفت: شرکت‌های هواپیمایی قشم، تابان، زاگرس، وارش، معراج، ماهان، آسمان، کاسپین، فلای پرشیا، هما و کیش‌ایر ۴۰۰ پرواز اربعین امسال را انجام خواهند داد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین در پاسخ به این پرسش که قیمت بلیط پرواز اربعین به‌چه‌میزان است، تصریح کرد: انجمن شرکت‌های هواپیمایی در حال بررسی قیمت پروازهای اربعین است.

پیگیری‌ها حاکی از آن است احتمالاً قیمت بلیط رفت و برگشت پروازهای اربعین حدود ۴.۵ میلیون تومان خواهد بود.

حسین ذوالفقاری-معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور- روز گذشته با اشاره به موافقت دولت عراق برای اعزام ۳۰ هزار زائر ایرانی به مراسم اربعین امسال گفت: تمامی ۳۰ هزار نفر اعزامی از طریق مرز هوایی به عراق خواهند رسید و تمامی مرزهای زمینی بسته است.

 حسن خوشخو - مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: برای پروازهای اربعین همه شرکت‌های هواپیمایی فعال هستند و می‌توانند مجوزهای لازم را دریافت کنند. از سوی دیگر ۱۰ فرودگاه بین‌المللی در کشور داریم که می‌توان پروازهای اربعین را برای ۳۰ هزار زائر، برنامه‌ریزی کرده و انجام داد.

وی افزود: تا کنون سهمیه هر استان مشخص نشده و باید جزییات بیشتری از این مسئله روشن شود تا ببینیم با چه ظرفیتی از هر یک از شرکت‌های هواپیمایی یا فرودگاه‌های کشور می‌توانیم برای پروازهای اربعین استفاده کنیم. بنابراین جزییات بیشتر منوط به تصمیمات و پروتکل‌های ابلاغی در ساعات و روزهای پیش رو است.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه در هر شرایطی آمادگی کاملی برای انجام پروازهای اربعین داریم، ادامه داد: یکی از مسائل و پروتکل‌هایی که بر آن تاکید شده، این است که بلیت تنها به زائرانی ارائه می‌شود که ضمن واکسینه شدن کامل (یعنی دریافت هر دو دز واکسن) تست منفی PCR کرونا را که بیشتر از ۷۲ ساعت از زمان آن نگذشته باشند، در اختیار داشته باشند.

خوشخو با اشاره به اینکه ابلاغیه رسمی از سوی وزارت کشور مبنی بر مجوز پروازهای اربعین تا ۳۰ هزار نفر به سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ شده است، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم در ادامه برای این پروازها صورت خواهد گرفت و جزییات بیشتر آن در ادامه اعلام خواهد شد.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی، انتظامی وزیر کشور پیش از ظهر امروزدر حاشیه جلسه ستاد مرکزی اربعین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع برگزاری مراسم اربعین با توجه به روند بیماری از چند ماه پیش در دستور کار مسولین ایران و عراق قرار گرفت.

وی افزود: وزارت بهداشت هر دو کشور باید اعلام نظر می‌کردند و در کمیته امنیتی اجتماعی و ستاد اربعین با حضور مسئولین وزارت بهداشت بررسی شد و پیشنهاد شد کسانی که دو دز واکسن دریافت کرده اند و فاقد بیماری زمینه ای هستتد در صورت موافقت کشور عراق امسال در مراسم اربعین شرکت کنند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور خاطرنشان کرد: در این زمینه دستورالعمل کاملی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تهیه شد و مواردی را در کشور عراق باید مورد توجه قرار بگیرد هم در قالب دستورالعملی مشخص شد.

وی افزود: ابتدا وزارت کشور عراق با حضور مسئولین سفارت ایران جلسه گذاشتند و قرار شد نظر نهایی خود را اعلام کنند و تا روز گذشته براساس اعلام سفارت ما دولت عراق موافقت کرده که حداکثر ۳۰هزار نفر در مراسم اربعین شرکت کنند و ۷۲ساعت قبل از سفر تست pcrداشته باشند و این سفر صرفا هوایی خواهد بود.

وی افزود: این ۳۰هزار نفر را در قالب موکب داران و کمیته هایی که وظیفه ای داخل عراق دارند ساماندهی کنیم چون این عدد قابل توزیع در کل کشور نیست. هرچند امسال بنایمان بود که فقط ۱۰۰هزار نفر از خدام شرکت کنند و اکنون باید از آن ۱۰۰هزار نفر ۳۰هزار نفر را اعزام کنیم. 

ذوالفقاری در مورد امکان افزایش تعداد زائرین با رایزنی ها تصریح کرد: بعید می‌دانیم امکان رایزنی برای افرایش این تعداد باشد و این در حالی است که برای سایر کشورها ۱۰هزار نفر سهمیه داده اند. 

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ادامه داد: موکب‌داران دارای شناسنامه که سالهای قبل نیز در مراسم اربعین شرکت می‌کردند سهمیه حضور در عراق را دارند و دولت عراق بحث واکسن را شرط نکرده است، اما ورود زائران را به انجام تست «PCR» مشروط کرده‌ است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: موکب‌داران و کمیته‌ها ۹۵ درصد از بدنه جامعه هستند و از اشخاص خاصی نیستند و همچنین رسانه‌ها، خبرنگاران، ستاد‌های مردمی از جمله گروه‌های اعزامی خواهند بود.

ذوالفقاری افزود: طبق هماهنگی انجام شده در کشور ۶ فرودگاه در حال حاضر آماده شده است و سازمان هواپیمایی اعلام کرده قیمت‌ها در سقف شرایط عادی نگه داشته می‌شود.

وی در خصوص امکان سفر زمینی نیز تصریح کرد: مرز‌های زمینی کاملا بسته است هیچ خدماتی در مرز‌ها ارائه نمی‌شود و از مردم درخواست می‌کنیم به سمت مرز‌ها حرکت نکنند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تاکید کرد: موضوع حفظ سلامت مردم برای مسئولان کشورمان و عراق از اهمیت بالایی برخوردار است و ورود بدون مجوز از سوی مرز‌های زمینی ممنوع است و دولت عراق برای متخلفین مجازات‌هایی در نظر گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: