وام مسکن

جزئیات افزایش وام مسکن جوانان/ وام مسکن ۱ میلیاردی شد

جزئیات افزایش وام مسکن جوانان/ وام مسکن 1 میلیاردی شد
کدخبر : 545472

محمود شایان، مدیرعامل بانک مسکن درباره وام خرید مسکن برای جوانان گفت: با توجه به شرایط تورمی و افزایش قیمت مسکن در سال گذشته بانک مسکن پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن جوانان را به بانک مرکزی داد. به این ترتیب این تسهیلات در تهران سال گذشته به 400 میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش شماواقتصاد، محمود شایان، مدیرعامل بانک مسکن درباره وام خرید مسکن برای جوانان گفت: با توجه به شرایط تورمی و افزایش قیمت مسکن در سال گذشته بانک مسکن پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن جوانان را به بانک مرکزی داد. به این ترتیب این تسهیلات در تهران سال گذشته به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

مدیرعامل بانک مسکن ادمه داد: با توجه به افزایش قیمت‌ها، مجدد پیشنهاد افزایش سقف وام به یک میلیارد تومان برای مسکن پس‌انداز جوانان دادیم که مورد موافقت شورای پول و اعتبار قرار گرفت.

مدیرعامل بانک مسکن ضمن تاکید بر این که از امروز متقاضیان می‌توانند در شعب بانک مسکن برای وام جدید افتتاح حساب کنند، گفت: سقف وام در پایتخت معادل ۱ میلیارد تومان،‌ شهرهای بزرگ ۸۵۰ و سایر شهرها ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

* دوره انتظار ۱۵ ساله برای وام یک میلیاردی

شایان در تشریح جزئیات این تسهیلات گفت: متقاضیان می‌توانند پس از 5 سال واریز ماهانه مبلغ 200 هزار تومان با اعمال ضرایب وام حساب مسکن جوانان را دریافت کنند که در تهران این مبلغ 400 میلیون تومان است.

وی با اشاره به این مسئله که در یک دوره 15 ساله متقاضی می‌تواند از یک میلیارد وام خرید مسکن استفاده کند، تاکید کرد: این رقم برای کلانشهر تهران است. سقف وام در سال پنجم  برای شهر تهران 400 میلیون تومان است که در مقایسه با رقم قبلی این وام 19 درصد افزایش یافته است.

شایان ادامه داد: در شهرهای بزرگ سقف وام مذکور در سال پنجم و سال پانزدهم به ترتیب 350 میلیون و 850 میلیون تومان است. در سایر شهرها نیز این رقم برای سال پنجم و سال پانزدهم به ترتیب 300 و 700 میلیون تومان است.

مدیر عامل بانک مسکن در بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته شرکت‌های زیرمجموعه بانک مسکن از طریق بورس با اوراق موازی سلف فروش متری مسکن را اجرایی می‌کنند با اشاره به این‌که مجوز شورای فقهی بانک مرکزی برای فروش متری مسکن اخذ شده است، اضافه کرد: در حال مذاکره با بورس هستیم، با این کار کمک خوبی در کنار صندوق پس‌انداز جوانان قرار می‌گیرد و خانواده‌ها می‌توانند به صورت متری اقدام به خرید مسکن کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در قبال خرید متری مسکن پروژه‌ای وجود دارد،‌ گفت: به شرکت‌های زیرمجموعه بانک تکلیف شده پروژه‌های بیشتری را در این زمینه تعریف کنند، ضمن این‌که مردم می‌توانند در بازار سرمایه خرید‌های خود را به فروش برسانند و در بازار آزاد اقدام به خرید خانه کنند.

شایان در پایان گفت: وقتی اقتصاد مسکن راه‌اندازی شود این برنامه‌ها رنجیروار به صورت مکمل همدیگر در راستای خانه‌دار کردن مردم عمل خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: