جوابیه محمد طاهر شمس به احمد توکلی:شما در جایگاه تعیین تکلیف برای دستگاه قضا نیستید

جوابیه محمد طاهر شمس به احمد توکلی:شما در جایگاه تعیین تکلیف برای دستگاه قضا نیستید
کدخبر : 549656

محمد طاهر شمس در یادداشتی به خبر سایت الف با عنوان « از تلاش برخی افراد ذی نفوذ در عرضه چای سنواتی غیرقابل‌شرب به بازار جلوگیری کنید» واکنش نشان داد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمد طاهر شمس در یادداشتی به خبر سایت الف با عنوان « از تلاش برخی افراد ذی نفوذ در عرضه چای سنواتی غیرقابل‌شرب به بازار جلوگیری کنید» واکنش نشان داد و نوشت؛

جناب آقای احمد توکلی

سردبیر محترم سایت خبری الف

سلام علیکم

احتراما، با توجه به خبری که مورخ ۱۲/۸/۱۴۰۰ با عنوان « از تلاش برخی افراد ذی نفوذ در عرضه چای سنواتی غیرقابل‌شرب به بازار جلوگیری کنید» روی سایت شما قرار گرفت و متعاقبا در سایت های دیگر نظیر خبرگزاری مهر و... بازنشر شد، نکات زیر را در جهت پاسخگویی به استحضار رسانده که بنابر ماده ۲۳ قانون مطبوعات انتظار نشر آن می رود:

    دیده بانی از عدالت و شفافیت با مرزهایی شکننده از توهین و افترا علیه اشخاص جدا می شود، که به نظر نتوانسته اید از این مرزها پاسداری کنید. نامه ای یک‌جانبه نگاشتن و به اصطلاح دادخواهی کردن از ریاست قوه قضائیه، نام بردن از اشخاص حقیقیِ بی‌رسانه، متهم خواندن شهروندان بدون ارائه‌ی ادله و سند، بدون اجازه از مراجع قضایی، و انتشار این موارد در خبرگزاری‌ها، بدون تحقیق در خصوص موضوع، چه معنایی جز غرض‌ورزی به ذهن متبادر می کند؟

    آیا لازم نمی دیدید قبل از انتشار چنین نامه ای، با اینجانب -محمدطاهر شمس- تماس بگیرید و اطلاعات لازم را تحصیل کنید؟

    آیا اسناد مرتبط به خرید چای سنواتی، چگونگی برگزاری مزایده و کمیسیون ترک تشریفات  را رؤیت کرده اید؟

    آیا احکام صادره از دادگاه های کشور اعم از بدوی، تجدیدنظر و دیوان عالی کشور را خوانده‌اید؟ می دانید این موضوع چندین مرتبه موضوع ارزیابی قرار گرفته و تمامی قضات بر حقانیت اینجانب، صحت قرارداد و لزوم تحویل چای رأی داده اند؟ آیا تمامی این قضات فاسد بوده اند؟ یا منفعتی از این قرارداد داشته اند؟ همچنین ارکان نظارتی و دولت؟

    آیا راجع به قاضی سلمان پورمریدی که از ریاست قوه، تشویق ایشان را می خواهید شناخت کافی دارید؟ آیا در جریان دعاوی شخصی میان من و ایشان هستید؟ آیا برای شماباورپذیر است مقاومت آقای پورمریدی به عنوان قاضی اجرای احکام در برابر اجرای آراء قطعی صادره از مراجع عالی قضایی، مبتنی بر بی طرفی قضایی است؟ اصلاً مگر قاضی اجرا مجاز است نظر شخصی خود را به آراء قطعی دیوان عالی کشور برتری دهد؟!

    آقای توکلی! از یک طرف مرقوم کرده اید  چای موضوع قرارداد در زمان شروع مدیریت آقای حسین صفائی با لغو قرارداد مانع از ایجاد خسارت ۵۰ میلیارد تومانی در اواسط سال ۹۳ پیگیری نموده است. حال چای خشک موجود هیچ گونه ارزش مصرفی در بازار ندارد، و از طرفی  فرموده اید که چای خشک حتی به صورت صنعتی قابل مصرف نیست، اما این معامله سودی معادل۶۴۰۰ میلیارد تومن برای اینجانب در سال ۱۴۰۰ به همراه دارد؟! متوجه تناقض قلم خود شده اید؟

    از قاضی پورمریدی بپرسید، اگر کالای مورد بحث فاقد ارزش است چرا در برابر تحویل آن به اینجانب تا این اندازه مقاومت می کند و به هر ابزار مشروع و نامشروعی متمسک می شود تا آراء صادره را اجرا نکند؟ این چای باید سالها پیش که مصرف انسانی داشت به اینجانب تحویل می شد، کارشکنی آقایان پورمریدی  و صفائی مانع تحویل شد؛ حالا که  مصرف این چای فقط در حوزه صنعتی امکانپذیر است و ارزش مالی آن به شدت کاهش پیدا کرده است، چگونه و با چه معیاری محاسبه کرده اید که به عدد فضایی ۶۴۰۰ میلیارد تومان رسیده اید؟ آیا شما با این‌کار می‌خواهید مسئولین دولتی و قضائی را با تشویش اذهان عمومی تحت تاثیر قرار دهید و مثل همیشه باج خواهی سیاسی کنید؟ حنای شما دیگر رنگی پیش مردم و مسئولین ندارد.

     فرمودید نگران این هستید که چای مذکور در قالب چای خوراکی به بازار وارد شود! واعجبا! آیا می توانید مثلا از ورود روغن خام به کشور جلوگیری کنید که مبادا به عنوان روغن خوراکی به شهروندان عرضه شود؟ آیا این توجیه قابل قبول است؟ اگر تولید کننده‌ای در محصولات خود از مواد اولیه غیرمجاز استفاده کند، نهادهای نظارتی و قضایی ذیربط حاضر هستند و تعهدات خود را ایفا می کنند. آیا این توجیه کافی است که اینجانب از قراردادی که ده سال پیش با طی تمامی مسیرهای قانونی منعقد کرده ام و همه دادگاه ها نیز به حقانیتم رأی داده اند، محروم شوم؟

    برادر گرامی جناب آقای احمد توکلی! لطفا سعی نکنید از ابزارهای رسانه ای که در اختیار دارید برای انحراف مسیر  احکام دادگستری در جهت سودجویی گروهی خاص استفاده کنید.

عدالت را قربانی جوسازی رسانه ای نکنید. بازی با آبروی مردم به امثال شما و آقای پورمریدی اعتبار نمی بخشد؛ اگر می خواهید تتمه‌ی اعتبارتان زا نزد مردم حفظ کنید (اگر چیزی باقی مانده باشد) بهتر است سرنخ غلط ندهید. به جای ساختن قصه های خیالی علیه مردم عادی، مفاسد اقتصادی واقعی را که بهتر از من در جریان آن هستید علنی کنید.

در نهایت با وجود دستگاه های نظارتی و آرای متعدد صادره از حوزه های مختلف قضائی،نظرات مراجع تقلید بر این پرونده که همگی به نفع اینجانب بوده است نشان می دهد که شکافی -یا به سخن ناصواب شما فشاری- بر دستگاه قضا نبوده و نیست و شما در هر جایگاهی که هستید نمی توانید چه از نظر فنی و چه از نظر آرای صادره در مورد این پرونده اضهارنظر و برای نهادهای مطلع قضایی تعیین تکلیف نمایید.

نکته حائز اهمیت: در آرای صادره‌ی این پرونده، بزرگان دستگاه قضا اشراف و نظارت عالیه دارند که به هیج عنوان شرافت خود را با چیزی معاملهنمی کنند و شما نیز نمی توانید با دروغ‌پردازی ایشان را تحت تاثیر قرار دهید.

جناب آقای توکلی! انجمن غیرمردمی شما نمی تواند و این جایگاه را ندارد که بدنه‌ی دستگاه قضا را تهدید کند تا امیال خود و دوستانتان را تامین نمایید.

در پایان اشاره داشتید که توسط صاحب‌منصبان در این پرونده اعمال نفوذ شده است. در حالی که هیچ مدرک و سندی مبنی ادعای خود ندارید. اینگونه اتهام‌زنی بدون سند و مدرک بر علیه افراد در قانون جمهوری اسلامی ایران جرم تلقی می‌گردد که زمینه‌ی اعاده حیثیت را برای مسئولین مرتبط با پرونده و اینجانب فراهم می‌آورد.

محمد طاهر شمس

شماره تماس:۰۹۱۱۱۴۱۱۲۷۵

لینک مطلب آقای توکلی:www.alef.ir/news/۴۰۰۰۸۱۲۱۱۴.html

2

1

3

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: