قیمت طلا

قیمت طلا در بازار امروز پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ | قیمت طلا صعودی شد

قیمت طلا در بازار امروز پنجشنبه 9 دی 1400 | قیمت طلا صعودی شد
کدخبر : 550037

قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۴۴۰۰ تومان افزایش، ۱,۲۹۳,۱۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

قیمت طلا در روزهای اخیر با نوسان روبرو بود. قیمت طلا تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد. در مقایسه با روز گذشته (پنجشنبه ۲ دی ماه) قیمت طلا در بازار آزاد تهران، شاهد رشد بود. قیمت طلا و سکه برای سرمایه گذاران از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با نوسان قیمت طلا این فلز، برای سرمایه گذاری گزینه مناسبی است.

قیمت طلا ۱۸ عیار

هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۴۴۰۰ تومان افزایش، ۱,۲۹۳,۱۰۰ تومان نرخ گذاری شد.هر مثقال طلا 18 عیار با افزایش ۰.۳۳ درصدی نسبت به روز قبل ، ۵,۶۰۳,۰۰۰ تومان معامله شد.هر اونس طلا در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۴.۵ کاهش، ۱,۷۹۹ نرخ گذاری شد.

زسکه امامی در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۵۰۰۰۰ تومان افزایش، ۱۳,۱۱۰,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.نیم سکه با افزایش ۰.۸ درصدی نسبت به روز قبل ، ۶,۸۵۰,۰۰۰ تومان معامله شد.ربع سکه در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۷۳۰۰۰ تومان کاهش، ۳,۸۰۷,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.هر سکه گرمی در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۳۰۰۰ تومان افزایش، ۲,۳۰۳,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

قیمت طلا

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار

امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار مانند روز قبل رشد قیمت را تجربه کرد. هر گرم طلا ۱۸ عیار که روز قبل تا ۱,۲۸۸,۷۰۰ (یک میلیون و دویست و هشتاد و هشت هزار و هفتصد ) تومان رسیده بود، امروز - پنجشنبه ۰۹ دی ۱۴۰۰ مصادف با ۳۰ دسامبر ۲۰۲۱ - با رشد ۰.۳۴ درصدی به ۱,۲۹۳,۱۰۰ (یک میلیون و دویست و نود و سه هزار و یکصد ) تومان رسید.

امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار مانند روز قبل رشد قیمت را تجربه کرد. هر گرم طلا ۱۸ عیار که روز قبل تا ۱,۲۸۸,۷۰۰ (یک میلیون و دویست و هشتاد و هشت هزار و هفتصد ) تومان رسیده بود، امروز - پنجشنبه ۰۹ دی ۱۴۰۰ مصادف با ۳۰ دسامبر ۲۰۲۱ - با رشد ۰.۳۴ درصدی به ۱,۲۹۳,۱۰۰ (یک میلیون و دویست و نود و سه هزار و یکصد ) تومان رسید.

قیمت اونس طلا

امروز هر اونس طلا مانند روز قبل با کاهش قیمت روبرو شد، بطوری که هر اونس طلا که روز قبل تا ۱,۸۰۴ (یک هزار و هشتصد و چهار ) رسیده بود، امروز - پنجشنبه ۰۹ دی ۱۴۰۰ مصادف با ۳۰ دسامبر ۲۰۲۱ - با کاهش ۰.۲۵ درصدی به ۱,۷۹۹ (یک هزار و هفتصد و نود و نه ) رسید.

معامله گران سکه سردرگم شدند

معامله گران بازار سکه دچار  آشفتگی شده اند. خرید و فروش سکه در بازار کاهش پیدا کرده است. روز گذشته قیمت سکه نتوانست به زیر محدوده 13  میلیون و 20 هزار تومان برود و از آن سو،‌ قدرت خاصی برای شکست محدوده 13 میلیون و 70 هزار تومانی وجود نداشت.

قیمت سکه از نگاه تحلیل گران فنی

به باور تحلیل گران فنی تا زمانی که سکه از محدوده 13 میلیون و 200 هزار تومان عبور نکند، نمی توان انتظار رشد معنادار قیمت را داشت. از طرف دیگر،‌ از ابتدای هفته بازار به شدت در برابر نزول به زیر مرز 13 میلیون تومانی مقاومت کرده است و این موضوع نیز تا حدی انتظارات کاهشی را محدود کرده است.

به باور برخی از بازیگران بازار، در صورتی که قیمت دلار زیر سطح 29 هزار و 500 تومانی تثبیت شود، شدت افت در بازار سکه بیشتر خواهد شد. برگشت دلار به بالای محدوده 29 هزار و 800 تومانی می تواند زمینه ساز برگشت افزایشی ها به بازار فلز گران بهای داخلی شود.

اما در معاملات پشت خطی  شب گذشته معامله گران قیمت سکه را برای امروز پنجشنبه  9 دی 1400 را چگونه  پیش بینی کرده اند؟ 

قیمت طلا

نزول قیمت سکه در معاملات پشت خطی

قیمت سکه در معاملات پشت خطی شب گذشته بر روی 13 میلیون و 55 هزار تومان قرار گرفت. این قیمت نسبت به معاملات پشت خطی سه شنبه شب 5 هزار تومان پایین رفته بود. قیمت سکه در معاملات پشت خطی  سه شنبه شب بر روی 13 میلیون و   60 هزار تومان قرار داشت.

پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال ۱۴۰۰

قیمت طلا مدتی است در کانال ۱٫۱ میلیون تومان در حال نوسان است. آیا این کانال تا پایان سال تغییر خواهد کرد؟ در این گزارش پیش‌بینی هشت کارشناس اقتصادی از آینده قیمت طلا را می خوانید:

نیما میرزایی، گفت: در بازار جهانی طلا، توانایی صعود قیمت مشاهده نمی‌شود اما در بازار داخلی به دلیل نوسان احتمالی دلار ممکن است قیمت طلا تا پایان امسال تا ۱۵ درصد افزایش پیدا کند.

مریم محبی، بیان کرد: پتانسیل رشد وجود دارد و در بهترین حالت در بازار جهانی تا ۱۸۰۰ دلار در هر انس افزایش می‌یابد و در بازار داخل هم ارزان نخواهد شد و متناسب با تورم رشد می‌کند.

میلاد صادقی، اظهار داشت: قیمت تعادلی هر گرم طلا اکنون ۱٫۱ میلیون تومان است اما ظرفیت رشد تا گرمی ۱٫۲ میلیون تومان را دارد و تا پایان سال نرخ تعادلی آن ممکن است به ۱٫۴ میلیون تومان برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: