رپرتاژ آگهی//

مزایا و معایب سرمایه گذاری در بورس ایران

مزایا و معایب سرمایه گذاری در بورس ایران
کدخبر : 553891

بورس ایران یکی از مناسب ترین گزینه ها برای سرمایه گذاری در مقایسه با سایر بازارهای مالی همچون طلا، مسکن، دلار و خودرو در ایران است.

بورس ایران یکی از مناسب ترین گزینه ها برای سرمایه گذاری در مقایسه با سایر بازارهای مالی همچون طلا، مسکن، دلار و خودرو در ایران است. مقایسه بازدهی بلند مدت بازارهای مالی در ایران نشان می دهد که همواره بازدهی بورس از سایر بازارهای مالی بیشتر بوده است.

با این که سرمایه گذاری در بورس می تواند سود سرشاری نصیب سرمایه گذاران خود کند اما این سرمایه گذاری ها همچون هر بازار مالی دیگری در بورس ایران نیز با ریسک همراه هستند. برای این که بتوانیم تمام جوانب کار را پیش از ورود به بازار بورس ایران بسنجیم باید از مزایا و معایب سرمایه گذاری در بورس ایران آگاه باشیم بنابراین سعی می کنیم در این مقاله شما را با این جنبه ها آشنا کنیم.

1

راه کسب سود در بورس ایران چیست؟

در بورس تهران همچون سایر بازارهای مالی در جهان می توان با استفاده از انواع تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال، روندِ آینده قیمت را پیش بینی کرد. برای مثال اگر با استفاده از این تحلیل ها به این نتیجه برسید که قیمت سهام شتران (پالایش نفت تهران) در روزهای آینده افزایش پیدا خواهد کرد، می توانید با خرید این سهم و منتظر ماندن برای افزایش قیمت سود کنید.

نکته مهمی که در بورس ایران در پیش بینی قیمت سهم ها به جز تحلیل تکنیکال و بنیادی تاثیرگذار است، تابلو خوانی است. با استفاده از مهارت تابلوخوانی می توانید حرکات سهامداران حقوقی و بازی هایی که انجام می دهند را به راحتی تشخیص دهید و در دام آن ها گرفتار نشوید. تابلوخوانی یکی از مهم ترین مواردی است که به هنگام معامله کردن در بورس ایران باید به آن تسلط داشته باشید. برای این که بتوانید اطلاعات بیشتری در مورد تابلو خوانی به دست بیاورید و نحوه انجام معاملات بر اساس آن را به طور کامل یاد بگیرید می توانید به آدرس اینترنتی https://amoozesh-boors.com/fa/boors-tehran-training-lim مراجعه فرمائید.

به جز افزایش قیمت سهم ها در بورس ایران، راه دیگری برای کسب سود نیز وجود دارد. اگر پیش از خرید سهم های مورد نظر خود، میزان سوددهی آن ها را با استفاده از انواع روش های فاندامنتال یا بنیادی بررسی کرده باشید و سهم هایی با درآمد بالا و پتانسیل سوددهی زیاد انتخاب کرده باشید می توانید در مجامعی که هر چند وقت یک بار برای تعیین سود و تخصیص آن به سهامداران برگزار می شود، شرکت کرده و از سود حاصل از آن ها نیز استفاده کنید.

23

سرمایه گذاری در بورس چه مزیت هایی دارد؟

سرمایه گذاری حتی با مبالغ کم: در بورس ایران می توانید با مبالغ بسیار کمی سرمایه گذاری را به راحتی شروع کنید. در حال حاضر با حداقل پانصد هزار تومان می توانید سهم ها را خرید و فروش کنید.

مبارزه با تورم: برای جلوگیری از کم شدن ارزش پول در مقابل تورم می توان سهام های موجود در بورس را خرید چون با افزایش قیمت ها، قیمت سهم ها نیز افزایش پیدا می کند و سرمایه شما از خطر تورم به دور می ماند.

کسب بازدهی بالا: بازار بورس را اگر به شکل بلند مدت بررسی کنیم، در بین سایر بازارهای مالی در ایران بیشترین بازدهی را دارد.

نقد شوندگی بالا: بورس نسبت به سایر بازارهای مالی در ایران مثل طلا، مسکن و خودرو نقد شوندگی بسیار بالایی دارد. فرض کنید بخواهید ملک خود را بفروشید. آیا می توان در طول مدت چند دقیقه یا چند ساعت این کار را انجام دهید؟ همان طور که می دانید خرید و فروش ملک، خودرو و طلا زمان بر است ولی در بورس می توانید در کسری از ثانیه دارایی های خود را به فروش برسانید.

سهولت دسترسی: یکی دیگر از مزیت های سرمایه گذاری در بورس، آسان بودن فرایند ثبت نام و انجام معاملات در آن است. برای این کار هر کسی می تواند به راحتی و از پشت سیستم خود مشغول معامله کردن بشود.

سرمایه گذاری در بورس، مزیت های فراوانی دارد اما به شرطی که بتوانید با استفاده از آموزش های اصولی و کاربردی بورس، تحلیل های درستی از روندهای قیمتی داشته باشید و بتوانید با رعایت قوانین مدیریت سرمایه معاملات موفقی انجام دهید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه معامله گری در بورس ایران و آشنایی با انواع شگردها و ریزه کاری ها در این بازار به این صفحه مراجعه کنید.

سرمایه گذاری در بورس چه معایبی دارد؟

با وجود مزیت های فراوانی که در سرمایه گذاری در بورس وجود دارد همچون سایر بازارهای مالی، این سرمایه گذاری معایبی نیز دارد که سعی می کنیم در ادامه شما را با آن ها آشنا کنیم. این مضرات تنها در صورتی که شناخت کافی از بورس نداشته باشیم می توانند سرمایه ما را تهدید کنند ولی اگر با دانش بورسی وارد معاملات بورس تهران شده باشیم این معایب خطری برای سرمایه ما محسوب نمی شوند.

خطای تحلیل گری و از دست دادن سرمایه: اگر افراد به درستی دانش بورسی را یاد نگیرند احتمال اشتباه در تحلیل های آن ها بسیار بالا می رود و همین باعث می شود تا با انجام معاملات اشتباه، بخش اعظمی از سرمایه خود را از دست بدهند. اتفاقی که هرگز برای معامله گران حرفه ای که قوانین مربوط به مدیریت سرمایه را می دانند، رخ نمی دهد.

تاثیر شایعات و اتفاقات سیاسی: یکی دیگر از مهم ترین معایب بورس این است که اخبار جعلی و شایعات می توانند به صورت کوتاه و مقطعی در روند معاملات تاثیرگذار باشند. اتفاقات سیاسی هم می توانند به شکل مستقیمی بر بورس اثر بگذارند. با این وجود معامله گران حرفه ای می دانند که نباید تحث تاثیر شایعات قرار بگیرند و در انجام معاملات خود آن ها را در نظر بگیرند. آن ها همچنین می دانند که در شرایط سیاسی خاص چه اقداماتی در بورس انجام دهند و تنها افراد مبتدی هستند که تحت تاثیر اخبار جعلی و شایعات معاملات اشتباه انجام می دهند.

در پایان می توان به این نتیجه رسید که در مواردی که شرایط کشور دچار تورم زیادی است، انتخاب بورس و خرید سهام به عنوان عاملی که باعث حفظ ارزش پول می شود، امری بدیهی است. این انتخاب اگر همراه با دانش و آگاهی بورسی صورت بگیرید می تواند به افراد در مسیر ثروتمند شدن کمک زیادی کند.

منبع: سایت آموزش بورس

 

مطلب فوق رپورتاژ آگهی بوده و شما و اقتصاد در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: