رپورتاژ آگهی/

کودکان یک ساله هم می توانند کاردستی درست کنند!

کودکان یک ساله هم می توانند کاردستی درست کنند!
کدخبر : 554165

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که کودکان از چه سنی می توانند شروع به ساخت کاردستی کنند؟ جواب این سوال با یک تحقیق جالب این است که: کودکان از کمترین سن، یعنی چیزی در حدود 1 سال می توانند کاردستی هایی هرچند ساده بسازند که تاثیر بسیاری در شکل گیری خلاقیت در ذهن آن ها دارد.

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که کودکان از چه سنی می توانند شروع به ساخت کاردستی کنند؟ جواب این سوال با یک تحقیق جالب این است که: کودکان از کمترین سن، یعنی چیزی در حدود ۱ سال می توانند کاردستی هایی هرچند ساده بسازند که تاثیر بسیاری در شکل گیری خلاقیت در ذهن آن ها دارد.

 

کودکان یک ساله می توانند چه کاردستی هایی بسازند؟

 

خمیر بازی برای کودکان

محدودیت ها با خمیر بازی بی پایان هستند. کودک ۱ ساله شما می تواند با دست هایش، خمیر بازی را له کنید و به طور اتفاقی اشکالی با آن ایجاد کند. حتی ممکن است به او نشان دهید که چگونه دو رنگ را با هم ترکیب کند تا یک رنگ جدید بسازد یا دایره ها و مربع های ساده را برای معرفی اشکال قالب بزنید.

هشدار جدی برای والدین: از استفاده از خمیر بازی روی فرش خودداری کنید، تکه های خمیر بازی خیلی سریع گیر می کنند. همچنین مانند وسایل خطرناک دیگر مانند مداد رنگی، تمام مدت کودک خود را را زیر نظر داشته باشید تا چیزی در دهانش نگذارد.

2

 

رنگ های انگشتی مخصوص کودکان

این وسیله ساخت کاردستی برای کودکان 1 تا 3 سال استفاده می شود. کودکان از سنین بسیار پایین می توانند اشکالی را با استفاده از رنگ ها انگشتی ایجاد کنند. رنگ های انگشتی می توانند یکی از قوی ترین وسیله های آموزش برای کودکان باشند.

با استفاده از یک کاغذ می توانید کودک خود را ترغیب کنید شکل های رنگی ایجاد کند و سپس ذوق او را با تشویق به سمت خلاقیت بیشتر سوق دهید. فقط مراقب باشید لوازم و اساسیه خانه شما آسیب نبیند!

 

ساخت کاردستی چه تاثیری در افزایش هوش و سلامت کودکان دارد؟

رنگ های انگشتی در جهت افزایش خلاقیت کودکان بسیار کارامد هستند. اگر آن ها را در اختیار کودکان قرار دهید، با مراقبت می توانید مواردی شبیه نقاشی کشیدن بزرگ سالان را به کودکان آموزش دهید.

اگر شما یک گدر یا مادر دلسوز هستید، بهتر است بدانید آماده سازی کودکان برای آموزش های هنری از سنین پایین قابل انجام است اما با دقت فراوان. کودکانی که با نحوه ساخت وسایل مختلف با دستان خود آشنا می شوند، می توانند در آینده با یک فکر باز مسائل گوناگون را حل کنند.

 2

برخی توصیه ها برای والدینی که قصد دارند به کودکان خود، با ساخت کاردستی، خلاقیت بیاموزند

 

اولین نکته و مهم ترین نکته این است که سلامت کودک شما از همه چیز مهم تر است. اگر قصد دارید به کودک کم سن و سال کاردستی بیاموزید، حتما نکات ایمنی را مد نظر داشته باشید. همچنین دریافت مشاوره از کارشناسان روانشاناسی کودک قبل از شروع آموزش به کودکان امری بسیار مهم است.

کاردستی هایی که برای سنین بالاتر توصیه می شوند، کاردستی با کاغذ و چوب بستنی هستند. اما این کاردستی ها به علت نیاز به لوازم آسیب زننده، برای کودکان سنین پایین توصیه نمی شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: