وام ودیعه مسکن | پرداخت وام ودیعه مسکن | اطلاعیه بانک مرکزی | وام مسکن

فیلم | سیر تا پیاز وام ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیونی | این افراد وام ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیونی می گیرند

فیلم | سیر تا پیاز وام ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیونی | این افراد وام ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیونی می گیرند
کدخبر : 595851

وام ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیونی بالاخره ابلاغ شد اما چه کسانی می توانند این وام ودیعه مسکن را بگیرند؟

به گزارش شما و اقتصادوام ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیونی بالاخره ابلاغ شد اما چه کسانی می توانند این وام ودیعه مسکن را بگیرند؟ برای اطلاعات بیشتر از وام ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیونی با ما همراه باشید.

ابلاغ مبلغ جدید وام ودیعه مسکن در حالی به روزهای پایانی سال موکول می شود که در طی دوره قبلی، این اقدام هشت ماه جلوتر صورت می گرفت.

تمام کسانی که متقاضی وام ودیعه مسکن هستند، بسته به محل زندگی خود می توانند از وام ۴۰ الی ۲۰۰ میلیون تومانی بهره مند شوند.

دقت داشته باشید که جامعه هدف این وام، زوجین هستند اما مردان مجرد بالای ۴۵ سال و زنان مجرد بالای ۳۵ سال نیز می توانند این وام را دریافت کنند.

برای دریافت این وام باید در سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن که زیرنظر وزارت راه و شهرسازی فعالیت می کنند، ثبت نام کرده و بعد از تایید اولیه، می توانید برای تشکیل پرونده به شعب بانک های عامل مراجعه کنید.

یکی از سوالات مهم متقاضیان این وام، این است که مبلغ اقساط و نرخ سود آن چقدر است؟ بر اساس گفته های مسئولین، نرخ سود این وام ۲۳ درصد است و مستاجران بسته به محل زندگی خود از ماهانه ۱ میلیون و ۱۲۷ هزار تومان الی ۵ میلیون و ۶۳۸ هزار تومان، باید قسط بدهند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، بخشنامه ی جدید وام ودیعه مسکن به ۲۰ بانک مختلف، ابلاغ شده است. این موضوع در حالی انجام می شود که مبلغ جدید وام ودیعه مسکن از خرداد امسال به تایید مجلس شورای اسلامی رسیده بود. اما بانک مرکزی این طرح را در هفته های پایانی آذرماه به تصویب نهایی رساند و بخشنامه ی اجرایی آن را به بانک های عامل ابلاغ کرد.

مبلغ این وام حالا ۲۰۰ میلیون تومان برای شهروندان تهرانی شده که نسبت به دوره ی پیشین، ۲ برابر شده است. ساکنان مراکز استان ها نیز می توانند وام ۱۵۰ میلیونی دریافت کنند.

برای شهرستان های دیگر نیز وام ۱۰۰ میلیونی در نظر گرفته شده! مستاجرانی که در مناطق روستایی سکونت دارند نیز می توانند برای دریافت وام ۴۰ میلیونی اقدام کنند.

۲۰ بانک موظف شده اند که این وام را به متقاضیان پرداخت کنند. این بانک ها شامل بانک ملت، ملی، اقتصاد نوین، رفاه کارگران، سپه، صادرات، مسکن، تجارت، سینا، پارسیان، کارآفرین، آینده، گردشگری، ایران زمین، سامان، پاسارگاد، خاورمیانه و شهر هستند. همچنین پست بانک و موسسه اعتباری ملل نیز جزو این موسسات مالی و بانکی می باشند.

وضعیت اجاره نشینان بحرانی شده و یکی از دلایل اصلی تعیین وام ودیعه مسکن نیز همین بوده است. خیلی از مستاجران دیگر قادر به پرداخت مبالغ سنگین ودیعه مسکن نیستند و چاره ای جز کمک گرفتن از دولت ندارند.

اما شرایط دریافت این وام چیست؟ در وهله ی اول، متقاضیان باید اجاره نامه های خود را ارائه کنند. فرقی نمی کند که این اجاره نامه ها معمولی باشند یا اینکه در بستر سامانه املاک و مستغلات به ثبت رسیده و کد رهگیری دریافت کرده باشند.

نکته ی حائز اهمیت اینجاست که متقاضی وام مزبور، باید حداقل شش ماه پس از امضای اجاره نامه و دریافت کد رهگیری، برای دریافت وام مزبور اقدام کند.

نکته ی مهم دیگر اینجاست که متقاضی وام مزبور یا همسر وی، نباید در زمان دریافت وام ودیعه مسکن دارای زمین یا ملک باشند. در صورتی که بعد از اخذ وام مشخص شود که فرد دارای چنین ملک و املاکی بوده، باید خسارت و جریمه های بانک را پرداخت کند.

یکی دیگر از اقداماتی که بانک ها به هنگام پرداخت وام ودیعه مسکن انجام می دهند، چک کردن وضعیت تسهیلات دریافتی توسط متقاضی و همسرش است. در صورتی که فرد یا همسر وی، در سال های گذشته وام ساخت مسکن، خرید مسکن یا دیگر تسهیلاتی که در حوزه ی مسکن ارائه می شود را دریافت کرده باشند، مشمول وام مزبور نخواهند شد.

بازپرداخت این وام نیز پنج ساله خواهد بود و نرخ سود ۲۳ درصد دارد.

سوالی که در این میان مطرح می شود، این است که اقساط ۵ میلیون تومانی یک وام ۲۰۰ میلیونی، چگونه قرار است به قدرت مالی مستاجران کمک کند؟ آیا می توان خانه ای مناسب با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان رهن کامل پیدا کرد؟ در شرایطی که درآمد حداقلی کارگران نزدیک به ۸ میلیون تومان است، چگونه می توانند اقساط ۵ میلیونی را پرداخت کنند؟

سیاستگذاران و مسئولین پیش از تصویب طرح های خود باید پاسخی برای این سوالات داشته باشند.

 

حجم ویدیو: 3.57M | مدت زمان ویدیو: 00:00:12 دانلود ویدیو
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر:

  • علی

    عجب حمایتی دولت میکنه 23درصدسودوام ودیعه مسکن /آخه به این میگن حمایت؟؟؟؟ هرکه بگیره بدبخت میشه