گواهینامه

قانون جدید گواهینامه اعلام شد | تغییرات گواهینامه نامه در سال جدید

قانون جدید گواهینامه اعلام شد | تغییرات گواهینامه نامه در سال جدید
کدخبر : 596057

6 تغییر جدید در گرفتن گواهینامه در سال جدید اعلام شد.

به گزارش شما و اقتصاد:گواهینامه یکی از الزامیترین موارد لازم برای رانندگی است. قوانین گواهینامه ثابت است مگر در موارد خاص که این قوانین گواهینامه تغییر میکند. 

قانون جدید گواهینامه برای افرادی که قصد ثبت نام در سال ۱۴۰۳ دارند، به شرح زیر اعلام شد.

 بر اساس این قانون دیگر آقایان نیاز به ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت در زمان ثبت‌نام ندارند.

برای رانندگی خودروهای سنگین نیاز به گواهینامه پایه یک وجود دارد. اما از این پس فقط افراد بالای ۲۵ سال می‌توانند برای دریافت این گواهینامه اقدام کنند. پیش از این شرط ثبت‌نام داشتن حداقل سن ۲۳ سال بود.

افرادی که تازه گواهینامه دریافت کرده‌اند تا سه ماه مجاز به رانندگی در شب نخواهند‌بود. این محدودیت برای ساعت‌های بین ۱۲ شب تا ۵ صبح است. پیش از این محدودیت رانندگی در شب برای افرادی که تازه گواهینامه دریافت کرده بودند، وجود نداشت.

در قانون جدید، گواهینامه رتبه‌بندی شده و افرادی که تخلف رانندگی کمتری دارند، رتبه بالاتری گرفته و از مزایای همچون حق‌تقدم تردد و تخفیف در جرایم رانندگی بهره‍‌‌مند می ‌شوند. طبق این قانون گواهینامه به رتبه های ۱، ۲ و ۳ تقسیم بندی خواهد‌شد.

یکی دیگر از مواردی که در قانون جدید به آن اشاره شده افزایش جریمه رانندگی است که برخی از آن‌ها تا ۳ برابر رشد کرده‌اند. در سال‌های اخیر پلیس بیشتر از دوربین‌های هوشمند برای ثبت تخلفات استفاده کرده‌ است. در قانون جدید به این موضوع اشاره شده و تاکید بر گسترش بکارگیری دوربین‌های هوشمند شده است. به همین دلیل برخورد با تخلفات در سال ۱۴۰۳ نسبت به قبل قاطعانه‌تر خواهد بود.

یکی دیگر از مواردی که در قانون جدید گواهینامه بر آن تاکید شده آموزش‌های آنلاین بوده که البته از سال گذشته اجرای آن آغاز شده‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: