قیمت دلار | بازار دلار

پیش‌بینی قیمت دلار در بازار ۳۰ فروردین ماه

پیش‌بینی قیمت دلار در بازار 30 فروردین ماه
کدخبر : 596359

قیمت دلار در چند روز گذشته صعود عجیبی داشته و بسیاری از مردم را این قیمت دلار نگران کرد اما این قیمت دلار ادامه خواهد داشت برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

به گزارش شما واقتصاد : قیمت دلار بازار آزاد امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، نسبت به روز گذشته افزایش یافت و به ۶۶ هزار و ۱۰۰ تومان رسید.

در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۳۰۵ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۳ هزار و ۲۰۲ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، ۱۱ هزار و ۸۶۳ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۶۸ تومان است.

پیش بینی قیمت دلار

بازیگران بازار ارز می‌گویند فعلاً ریسک جدیدی در بازار وجود ندارد و معامله‌گران احتمال بروز تنش میان ایران و اسرائیل را پایین می‌دانند. به اعتقاد آن‌ها دلار در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین نیز نهایتاً نوسانات روزانه ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی پیدا کند.

تحلیلگران اقتصادی با اشاره به سیاست‌های کلان دولت مبنی بر مهار تورم، معتقدند سیاست‌گذار درصدد است با تزریق منابع به بازار ارز قیمت اسکناس دلار را در محدوده معاملاتی فعلی تثبیت کند. از دیدگاه معامله‌گران نیز محدوده قیمتی فعلی کف مطمئنی برای تصمیم‌گیری و ورود به بازار ارز به حساب می‌آید.

به عقیده کارشناسان اقتصادی، قیمت دلار از ارزش ذاتی خود پایین‌تر است. آن‌ها می‌گویند با توجه به اینکه در روز‌های اخیر ریتم حرکت قیمت دلار در روند رفت و برگشتی محدودی قرار دارد، به نظر می‌رسد بانک مرکزی با ارزپاشی توانسته بازار را تحت تاثیر قرار دهد و عملاً عرضه و تقاضا در توازن با یکدیگر قرار گرفته‌اند. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: