شماواقتصاد گزارش می‌دهد؛

نگاهی به عملکرد پتروشیمی پارس؛ از رشد ۶۱ درصدی فروش محصولات تا سودسازی در بورس

نگاهی به عملکرد پتروشیمی پارس؛ از رشد 61 درصدی فروش محصولات تا سودسازی در بورس
کدخبر : 541978

به گزارش شما و اقتصاد: شرکت پتروشیمی پارس یکی از شرکت‌های مهم و سودساز در صنعت پتروشیمی است.

به گزارش خبرنگار شماواقتصاد، پتروشیمی‌ و صنایع وابسته به آن، در زمره صنایع استراتژیک به شمار می‌روند که از سودآوری بالایی در حوزه صادرات و بهبود منابع ارزی برخوردار هستند و طبیعی است با مدنظر داشتن اهمیت و کارویژه این صنعت استراتژیک، دولت‌ها در مسیر گسترش و تأسیس واحدهای پتروشیمی بیشتری گام برمی‌دارند.

**پتروشیمی پارس؛ بزرگترین تأمین‌کننده نیاز داخلی استایرن منومر

ایران یکی از کشورهای پیشگام در صنایع پتروشیمی است و به جرئت می‌توان گفت بزرگترین واحدهای پتروشیمی در کشورمان مستقر هستند و درشرایط سخت تحریم‌ها و تهدیدات همیشه کمک‌حال اقتصاد ایران بوده‌اند. شرکت پتروشیمی پارس یکی از شرکت‌های مهم و سودساز در صنعت پتروشیمی است. این شرکت زیرمجموشرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس قرار دارد و بزرگترین تأمین‌کننده نیاز داخلی استایرن منومر در داخل کشور است.

تتت

**عملکرد پتروشیمی پارس در بورس

این شرکت جزء بزرگترین شرکت‌های پتروشیمی است که نماد آن در بازار بورس درج شده و توجه سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب کرده است. طوری‌که در یکم مرداد سال گذشته براساس گزارش مدیرعامل پتروشیمی پارس، این شرکت با رشد ۶۱ درصدی در فروش محصولات مواجه بود و این رشد ۶۱ درصدی، باعث شد تا به هر سهم پتروشیمی پارس ۹۵۰ تومان سود تعلق بگیرد. همچنین سودسازی این شرکت تنها به فروش محصولات محدود نمی‌شود، بلکه پتروشیمی پارس با فروش ۱۵ میلیون سهم شرکت فرابورسی پلیمر آریاساسول به سود ۲۹۱.۷ میلیارد تومانی دست یافته است.


20190603115349-660x330-1

مسعود حسنی مدیرعامل پتروشیمی پارس در مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت توسعه را از مهمترین برنامه‌های پتروشیمی پارس عنوان کرد و گفت: در صورتی که به سمت توسعه پیش نرویم، سودهای محقق شده در سال‌های آینده ممکن است به دست نیاید و در همین راستا رفع تنگناهای استحصال اتان، رفع تنگناهای تولید اتیل بنزن و برنامه افزایش ظرفیت واحد اتیلن بنزن و استایرن مونومر را در دستور کار داریم.

** محصولات پتروشیمی پارس

شرکت پتروشیمی پارس به تولید گازهای «اتان»، «پروپان»، «بوتان»، «پنتان پلاس»، «استایرن منومر» و «تولوئن بنزن» می‌پردازد و ظرفیت اسمی تولیدات این شرکت بیش از ۴.۲۴۹ هزار تُن در سال است. همچنین این شرکت بزرگترین تأمین‌کننده نیاز داخلی به استایرن منومر است که از این محصول برای تولید پلی استایرن و کالاهای مصرفی مختلف در صنایع پایین‌دستی استفاده می‌شود.

شرکت پتروشیمی پارس به دلیل دسترسی به آب‌های آزاد محصولات تولیدی خود را مانند محصولات LPG و استایرن منومر به راحتی صادر می‌کند و به موقع تحویل خریداران می‌دهد و از سوی دیگر یکی از تولیدکنندگان بزرگ +C2 در خاورمیانه و یکی از تولیدکنندگان بزرگ استایرن منومر در دنیاست.

پتروشیمی+پارس+جنوبی

لیلا احمدی افشار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: