رپرتاژ آگهی//

قوانین خرید و فروش بیت کوین در دنیا چیست؟

قوانین خرید و فروش بیت کوین در دنیا چیست؟
کدخبر : 559402

در چند سال اخیر عده زیادی از مسیر خرید و فروش بیت کوین به سودهای کلانی رسیدند؛ در مقابل افرادی هم در این دنیای ارزهای دیجیتال ضرر کرده و به کلی سرمایه خود را از دست دادند.

در چند سال اخیر عده زیادی از مسیر خرید و فروش بیت کوین به سودهای کلانی رسیدند؛ در مقابل افرادی هم در این دنیای ارزهای دیجیتال ضرر کرده و به کلی سرمایه خود را از دست دادند. برخی افراد نیز به جای خرید و فروش بیت کوین، مسیر استخراج این ارز دیجیتال گران قیمت را شروع کردند تا از این طریق درآمد زیادی به دست آورند. اما اینکه خرید و فروش ارز دیجیتال بیت کوین در ایران و سایر کشورها مجاز و قانونی محسوب می‌شود یا نه، مطلبی است که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم. کیف پول من به عنوان سامانه‌ای شناخته می‌شود که سه سال به صورت مستمر در رابطه با ثبت معاملات بیت کوین کار کرده و جزو بهترین صرافی‌های کشور به حساب می‌آید؛ پس لازم است در مورد فعالیت قانونی این صرافی و سایر صرافی‌های داخلی و خارجی باخبر شویم تا بی‌گدار به آب نزنیم.

 

قوانین خرید و فروش بیت کوین در ایران

در سرتاسر جهان دولت‌ها قوانین و سیاست‌های مختلفی در قبال خرید و فروش بیت کوین وضع کرده‌اند؛ به گونه‌ای که برخی کشورها معاملات بیت کوین را ممنوع، برخی دیگر قانونی و کشورهایی مانند ایران حمایتی از بیت کوین انجام نداده‌اند. به عبارتی دیگر رویکرد دولت ایران در رابطه با قانونمندی و یا ممنوعیت خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به طور شفاف و دقیق مشخص نیست و معاملات بیت کوین و رمزارزها هنوز به رسمیت شناخته نشده است؛ اما در هر حال خرید و استفاده از این ارز دیجیتال جرم محسوب نمی‌شود، مگراینکه خرید بیت کوین برای مقاصدی همچون پولشویی، کلاهبرداری و جرایم مختلف انجام پذیرد. در چنین شرایطی قوه قضاییه و پلیس وارد کار می‌شوند و مجرمان این حوزه را شناسایی و دستگیر می‌کنند.

در حال حاضر ورود به حوزه خرید و فروش ارزهای دیجیتال برای صرافی‌های بدون مجوز و غیرقانونی، بانک‌ها و موسسات مالی کشور ممنوع است و بانک‌ها و نهادهای مالی حق انجام معاملات بیت کوین را ندارند. برای تشخیص بهتر قانونی بودن صرافی‌های داخلی چند راه وجود دارد که شامل بررسی درگاه پرداخت صرافی، مجوزهای مالی، شرکت در نمایشگاه‌های قانونی و داشتن دفتر کار ثابت هستند. پس قبل از اقدام به ثبت نام در صرافی داخلی، فعالیت قانونی صرافی را بررسی کنید تا سرمایه خود را از دست ندهید؛ چراکه در چنین شرایطی سرمایه از دست رفته شما قابل پیگیری نخواهد بود.

 

قوانین استخراج بیت کوین در ایران

می‌توان گفت برخلاف خرید و فروش بیت کوین، استخراج این ارز دیجیتال تنها حوزه‌ای است که قوانین شفاف دارد و طبق گفته‌های وزیر اقتصاد واردات دستگاه‌های استخراج ارزهای دیجیتال (ماینینگ) ممنوعیتی ندارد. بر اساس این طرح، استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به رسمیت شناخته شده تا دستگاه‌های 3 زمانه برای ماینرها اختصاص یابد. از طرفی دیگر در حال حاضر استخراج بیت کوین در ایران تنها با داشتن مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت قانونی و مجاز به حساب می‌آید و این در حالی است که تا سال 1398 واردات دستگاه‌های ماینینگ کاملا غیرقانونی بود و دولت دستگاه‌های استخراج کننده ارزهای دیجیتال را ضبط و ثبت می‌کرد.

 

قوانین خرید و فروش بیت کوین در سایر کشورها

بد نیست با قوانین خرید و فروش بیت کوین در کشورهای دیگر نیز آشنا شویم؛ چراکه برخی افراد تصور می‌کنند محدودیت خرید و فروش ارزهای دیجیتال فقط در ایران صدق می‌کند. در حالی که برخی کشورهای خارجی قوانین سفت و سخت‌تری برای معاملات ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین وضع کرده‌اند که در ادامه این قوانین را بررسی می‌کنیم:

چین

بیشتر افراد تصور می‌کنند معاملات بیت کوین در کشور چین کاملا غیرمجاز و غیرقانونی است؛ اما این کشور ممنوعیت خرید و فروش بیت کوین را تنها برای بانک‌ها و نهادهای مالی خود وضع کرده و همانند ایران استخراج بیت کوین و تجارت آن برای عموم مردم ممنوع نیست.

روسیه

روسیه یکی از کشورهایی است که عملا خرید و فروش بیت کوین در آن ممنوع به حساب می‌آید؛ البته این ممنوعیت در قوانین کشور وضع نشده و بانک‌ها و نهادهای مالی روسیه به افرادی که ارزهای دیجیتالی غیر از پول روسی را مبادله می‌کنند، نگاه مثبتی ندارد.

آمریکا و انگلیس

ابرقدرت‌های غربی انگلیس و ایالات متحده آمریکا نظر مثبتی به خرید و فروش بیت کوین دارند و از این حوزه جدید حمایت می‌کنند. از این رو محدودیت‌های خاصی برای معاملات بیت کوین در این دو کشور وضع نشده است.

کانادا

خرید و فروش و نگهداری بیت کوین در کشور کانادا مجاز است؛ اما بیت کوین در این کشور پول قانونی محسوب نمی‌شود. البته شهروندان کانادا می‌توانند از این مرزارز جهت خرید کالا و خدمات در اینترنت که از بیت کوین در سیستم‌های پرداختی خود پشتیبانی می‌کنند، استفاده کنند.

ژاپن

می‌توان ژاپن را برترین کشور از نظر دیدگاه مثبت به آینده ارزهای دیجیتال به شمار آورد؛ چراکه ژاپن بیت کوین را حتی برای پرداخت‌های خود و فعالیت بانک‌ها و موسسات مالی مجاز دانسته و هیچ ممنوعیتی برای خرید و نگهداری بیت کوین در این کشور وجود ندارد.

آلمان

بیت کوین در آلمان به عنوان روش پرداخت قانونی شناخته نمی‌شود و اداره فدرال این کشور بیت کوین را پول خصوصی تلقی می‌کند. در این کشور سود حاصل از رمزارزها معاف از مالیات است و هیچ ممنوعیتی برای خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزها وجود ندارد.

فرانسه

این کشور اروپایی بیت کوین و فعالیت‌های مرتبط با آن را تا حد زیادی غیرقانونی می‌داند؛ در واقع دولت فرانسه در حوزه کریپتوکارنسی رژیم نظارتی دارد و فروش ارزهای دیجیتال مشمول مالیات بر درآمد 19 درصدی است.

بنگلادش، نپال و قرقیزستان

این سه کشور جزو سخت‌گیرترین کشورهای جهان در زمینه خرید رمزارزها به شمار می‌آیند؛ به گونه‌ای که دولت سه کشور بنگلادش، نپال و قرقیزستان مجازات سنگینی برای انجام معاملات بیت کوین و سایر رمزارزها در نظر گرفته‌اند.

 

کیف پول من؛ معتبرترین صرافی قانونی ایران

کشورهای مختلف قوانین متفاوتی برای خرید و فروش و نگهداری بیت کوین در نظر گرفته‌اند که برخی از آن‌ها قوانینی کاملا شفاف و برخی دیگر هیچ حمایتی از بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال نداشته‌اند؛ به عبارتی دیگر بیشتر کشورها بیت کوین را به عنوان پول مجازی تلقی می‌کنند و معاملات بیت کوین و استفاده از این رمزارز در بانک‌ها و موسسات مالی را ممنوع کرده‌اند. ایران هم از جمله کشورهایی محسوب می‌شود که قوانین سفت و سختی برای خرید و فروش بیت کوین ندارد و تنها بهره‌گیری از بیت کوین در بانک‌ها و نهادهای مالی به طور شفاف ممنوع شده است.

منبع: https://kifpool.me/blog/how-to-buy-digital-currency

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: