رپورتاژ آگهی/

باید ها و نباید ها در نوشتن طرح توجیهی برای گرفتن مجوز

کدخبر : 579733

نوشتن طرح توجیهی اصول خاص خودش رو داره ،دراین مطلب ما به باید ها و نباید های نوشتن طرح پرداخته ایم. مسترصنایع همواره همراه شماست تا در زمینه های مختلف کسب و کار از جمله طرح توجیهی انواع خدمات را به شماارائه کند. اگر برای کسب و کارت به یک طرح توجیهی کامل و جامع نیاز داری و میخوای بدونی که چه طرح توجیهی برای شما مناسبه با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

مهم نیست چقدر پول می‌توانید بدست آورید، بلکه مهم این است که چقدر از آن پول را نگه می‌دارید، آن پول چقدر برای شما کار می‌کند و چند نسل این پول را حفظ می‌کند؟” رابرت کیوساکی

“بدانید صاحب چه چیزی هستید و دلیل مالکیت آنرا نیز بدانید. ” پیتر لینچ (Peter Lynch)

 

 مقدمه                                           

نوشتن طرح توجیهی اصول خاص خودش رو داره ،دراین مطلب ما به باید ها و نباید های نوشتن طرح پرداخته ایم. مسترصنایع همواره همراه شماست تا در زمینه های مختلف کسب و کار از جمله طرح توجیهی انواع خدمات را به شماارائه کند. اگر برای کسب و کارت به یک طرح توجیهی کامل و جامع نیاز داری و میخوای بدونی که چه طرح توجیهی برای شما مناسبه با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

image001

 

طرح توجیهی چرا و چگونه مسیر را نشان میدهد؟

 

امروزه در کوچک ترین کارها هم داشتن یک برنامه جامع به ما کمک می کند تا بتوانیم بهترین تصمیم ها را بگیریم،حال آنکه بخواهیم برای یک کسب و کار بزرگ که قصد داریم هزینه برای آن بپردازیم برنامه‌ریزی چه نقش مهمی را ایفا می کند.

اینکه بدانیم در هر دوره زمانی سرمایه و هزینه ما در چه وضعیتی قرار دارد و آیا سودی به ما تعلق میگیرد یا خیر یکی از حیاتی‌ترین مسائلی است که در یک کسب و کار باید آن را حتماً بدانیم.

 

طرح توجیهی در اینجا کمک بسیار زیادی به ما میکند طرح های توجیهی طرح های هستند که برای سرمایه گذار بسیار مهم هستند و نتیجه پروژه بعد از گذشت بازه زمانی مشخص را به ما نشان می دهند .

 

بگذارید برای روشن شدن این مفهوم مثالی بزنیم;

فرض کنید قصد دارید یک کارخانه برای بسته بندی یک محصول احداث کنید.اما آیا شما در همه زمینه های بسته بندی یک متخصص هستید؟

 

شما به اطلاعاتی دسترسی دارید اما آیا می‌دانید که با توجه به موارد اقتصادی فنی و بازار چگونه باید این اطلاعات را جمع بندی و تحلیل کنید برای مثال شما می دانید که چه مقدار می خواهید طرف احداث این کارخانه بکنید؟ ایا میدانید که به چند ساختمان احتیاج دارید؟ قیمت مصالح تجهیزات و ماشین آلات و همه عوامل دیگر و ما چگونه این اطلاعات را در کنار هم بگذاریم تا به نتیجه برسیم و چگونه بدانیم در آمد اما پس از گذشت دوره های زمانی مشخص چقدر خواهد بود.

آیا اصلاً پروژه که ما انجام می‌دهیم دارای سود مناسبی هست و یا با توجه به دوره زمانی که سرمایه ما به ما باز خواهد کرد انجام این پروژه از نظر اقتصادی توجیه پذیر است

 اینجاست که داشتن یک طرح توجیهی بسته بندی کامل تمامی این مسائل را پاسخ می دهد .

 

آیا خودمان میتوانیم به تنهایی یک طرح توجیهی مناسب و قابل قبول تهیه کنیم؟

 

image002

 

برای نوشتن طرح توجیهی کامل و مناسب نکاتی وجود دارد که در صورت رعایت نشدن آنها طرح توجیهی اعتبار لازم را نخواهد داشت.

 

از آنجایی که طرح توجیهی برای دسته های مختلفی از مخاطبان نوشته می شود بنابراین باز هست که یک طرح توجیهی باید بر اساس ضوابط و استانداردهای خاصی نوشته شود .یک طرح توجیهی باید علاوه بر آنکه در مورد کسب و کار شما به خوبی توضیح می دهد و توجیه پذیری آن از جهات مختلف را نشان می‌دهد باید از نظر تحلیل های اقتصادی و مالی نیز پر قدرت باشد.

با توجه به مطالب گفته شده نوشتن طرح توجیهی باید به متخصصان در این زمینه استفاده شود .

 

آنچه باید در نوشتن طرح توجیهی رعایت شود

 image003

انسجام و هماهنگی مطلب

 

از آنجایی که طرح توجیهی به هدف اثبات توجیه پذیری یک پروژه نوشته می شود بنابراین باید در میان مطالب مختلف آن انسجام و هماهنگی وجود داشته باشد این انسجام و هماهنگی به این منظور است که با توجه به سلسله مراتبی که از ابتدای نوشته شروع میشود به نتیجه مورد نظر دست یابیم.

 

 

همسو بودن با هدف

 

طرح توجیهی باید حتماً با هدف سرمایه گذار همسو باشدو در آن از مطالب نامرتبط و دوری از هدف استفاده نشود .یک طرح توجیهی باید با مرکزیت هدف آن نوشته شود به طوری که یک فرد با خواندن و بررسی آن به روشنی نتایج آن را مشاهده کند.

 

آپدیت و بروز بودن

 

یکی از مهمترین نکات در یک طرح توجیهی آپدیت و به روز بودن مطالب آن است چرا که ما به نتایجی احتیاج داریم که به واقعیت نزدیکتر باشد استفاده از مطالب قبلی و با توجه به تجربه های قبلی دیگران کار درستی نیست چرا که شرایط در هر بازه زمانی کاملا متفاوت است.

 

آنچه نباید در نوشتن طرح توجیهی وجود داشته باشد

 

تکیه به تجربه موفق دیگران

 

برخی از سرمایه‌گذاران در مرحله تهیه طرح توجیهی با تکیه بر تجربه قبلی دیگران و یا تجربه کسب و کارهای مشابه احساس می‌کنند که به یک طرح توجیه احتیاج ندارد اما این موضوع بعداً باعث بروز مشکلاتی در پروژه می شود بنابراین توصیه می‌شود با توجه به نتایج دیگران تصمیم گیری نکنید چرا که شرایط برای هر فرد و برای هر پروژه کاملا متفاوت است

 

قیمت پایین= انتخاب طرح توجیهی

 

در نوشتن طرح توجیهی حرم تهیه‌کننده‌ای با توجه به شرایط و ضوابط پروژه شما قیمتی را به شما ارائه خواهد داد این قیمت باید مناسب و متناسب با نوع پروژه شما باشد تصمیم گیری بر اساس پایین تر بودن قیمت اصولاً منطقی نیست .

 

پیشنهاد قیمت کم نسبت پروژه شما باید شک برانگیز باشد!

 

از جمله مواردی که ممکن است با قیمت پایین به پروژه شما آسیب بزند این است که تهیه کننده در طرح از منابع کپی و یا قیمت های که دقیق نیستند استفاده کرده باشد.چرا که به صورت طبیعی تهیه طرح توجیهی دارای زحمات خاص خود می باشد.

 

نوشتن طرح توجیهی بدون تبادل نظر

 

برای نوشتن طرح توجیهی مناسب خود حتما از منبع خریداری کنید که امکان مشاوره و تبادل نظر وجود داشته باشد طرح توجیهی یک نوشته تحلیلی است و هر مقدار بتواند در شما را به خوبی توضیح دهد اعتبار بیشتری نیز خواهد داشت بنابراین خوب است شما به عنوان یک سرمایه گذار و یا یک مشاور کسب و کار حتماً در این باره با نویسنده طرح توجیهی خود در ارتباط باشید.

 

سخن پایانی

ممنون که تا پایان این مطلب همراه ما بودید.آقای صنایع همواره همراه شماست تا در زمینه های مختلف کسب و کار از جمله طرح توجیهی انواع خدمات را به شماارائه کند. برای اطلاعات بیشتردر این باره و نیز سفارش طرح توجیهی مورد قبول بانک و سازمان ها میتوانید با شماره 09176746951 تماس بگیرید.


این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و شمانیوز در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: