رپورتاژ آگهی/

حجم معاملات صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

حجم معاملات صرافی های ارز دیجیتال ایرانی
کدخبر : 587779

صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی امروزه توانسته‌اند خدمات بسیار مطلوب خرید و فروش رمز ارزها را ارائه کرده و با وجود محدودیت‌های مختلفی که در برابر رقبای خارجی دارند، کاربران زیادی را به خود جلب کنند. از این رو، حجم معاملات صرافی های ارز دیجیتال ایرانی موضوعی است که قصد بررسی آن را در این مقاله داریم.

حجم معاملات صرافی نوبیتکس

صرافی نوبیتکس به‌عنوان پرچم‌دار پلتفرم‌های خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال ایرانی، در حال حاضر در آبان 1402، دارای بیش از 170 بازار معاملات همتابه‌همتا (P2P) رمز ارزهاست. این صرافی در سال 1396 تاسیس شد. از جمله خدمات نوبیتکس که باعث حذب کاربران به‌عنوان اولین پلتفرم خرید و فروش ارزهای دیجیتال شده است می‌توان اپلیکیشن اندروید و آی او اس موبایل، کارمزدهای پایین و امکان کاهش آن‌ها به‌همراه افزایش حجم معلاملات، کیف پول اختصاصی و دیگر موارد را نام برد.

بر اساس داده‌های وبسایت نوبیتکس، تا کنون بیش از 5.4 میلیون کاربر، بالای 250 میلیون معامله در این صرافی انجام داده‌اند. از آنجایی که متوسط ارزش ریالی یا دلاری این معاملات در دسترس نیست، نمی‌توان با قطعیت ارزش کل این معاملات را مشخص کرد.

با وجود حجم بالای معاملات در نوبیتکس، کاربرانی که به‌دنبال بهره‌مندی از فرصت کسب سود از جدیدترین ارزهای بازار نظیر میم کوین‌ها هستند، به‌خاطر محدودیت رمز ارزهای پشتیبانی‌شده در این صرافی، به ناچار باید از پلتفرم‌های دیگری استفاده نمایند. این مسئله به خودی خود باعث انتقال حجم معاملات از نوبیتکس به دیگر صرافی‌های رقیب لیست‌کننده ارزهای دیجیتال جدید می‌شود.

حجم معاملات والکس

صرافی والکس یکی دیگر از پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین ارزهای دیجیتال است که تنوع خدمات آن باعث جذب بیش از 1 میلیون کاربر فعال به آن شده است. در مقام مقایسه با بالای 5.4 میلیون کاربر فعال در نوبیتکس، می‌توان حجم معاملات والکس را حدود 47 میلیون معامله تخمین زد.

از جمله ویژگی‌های والکس شامل بازار معاملات تومانی، تتری و بیت کوینی برای بیش از 120 کوین و توکن، پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و آنلاین، کیف پول داخلی، امکان تعیین حد ضرر، ربات معامله‌گر، امکان استفاده از API، اپلیکیشن موبایل اندروید و iOS و موارد دیگر هستند.

با وجود این ویژگی‌ها، تعداد ارزهای پشتیبانی‌شده در والکس نیز مشابه نوبیتکس نسبتا محدود است و ارزهای دیجیتال جدید را نمی‌توان به‌راحتی در آن پیدا کرد. به همین خاطر، بسیاری از کاربرانی که به‌دنبال ورود به بازار توکن‌های سوداگرانه‌ای نظیر میم کوین‌ها هستند، باید از پلتفرم‌های ایرانی دیگر استفاده نمایند.

حجم معاملات صرافی آبان تتر

آبان تتر صرافی ارز دیجیتالی است که ابتدا با هدف خرید و فروش تتر در سال 1397 راه‌اندازی شد، اما به مرور زمان و به‌دلیل تقاضای کاربران، این صرافی ارزهای دیجیتال بیشتری را به پلتفرم خود اضافه کرد. در حال حاضر بیش از 400 رمز ارز در این صرافی لیست شده‌اند. در آبان تتر نیز علاوه بر خرید و فروش آنی ارزهای دیجیتال، امکان معامله P2P آن‌ها در بازارهای معاملاتی حرفه‌ای وجود دارد.

بر اساس اطلاعات درج شده در وبسایت آبان تتر، این صرافی بیش از 900 هزار کاربر دارد، اما حجم معاملات آن به‌طور دقیق در دسترس نیست. با این حال، در صورت مقایسه تعداد کاربران این صرافی با نوبیتکس، می‌توان تخمینی از حجم معاملات احتمالی بالای 41 میلیون معامله آن به‌دست آورد.

از جمله مزایایی که باعث جذب کاربران به صرافی آبان تتر می‌شوند می‌توان پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته، سفارش‌گذاری حد ضرر روی معاملات، امکان معاملات به‌صورت حضوری در دفتر تهران، برنامه موبایل اندروید، امکان استفاده از سرویس ای پی آی (API) برای مدیریت معاملات و موارد دیگر را نام برد.

حجم معاملات صرافی بیت ۲۴

صرافی بیت ۲۴ یکی دیگر از پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین رمز ارزهاست که کار خود را در سال 1398 آغاز کرد. بر اساس داده‌های وبسایت بیت 24، این صرافی تا کنون میزبان بیش از 800 هزار کاربر بوده است. با وجودی که داده دقیقی در خصوص حجم معاملات انجام‌شده در بیت24 در وبسایت آن وجود ندارد، اما در مقام مقایسه با دیگر رقبا نظیر نوبیتکس از نظر تعداد کاربران، می‌توان این میزان را نزدیک به 38 میلیون معامله برآورد کرد.

از جمله ویژگی‌های صرافی بیت24 که باعث جذب کاربران به آن می‌شود، لیست شدن سریع جدیدترین ارزهای دیجیتال و در بسیاری از مواقع، همزمان با صرافی‌های بزرگ بین‌المللی بازار نظیر بایننس است. این امر به کاربران اجازه می‌دهد که دقیقا همزمان با دیگر تریدرهای سراسر دنیا به خرید و فروش ارزهای دیجیتال جدید پرداخته و فرصت کسب سود از ورود زودهنگام به معاملات رمز ارزهای مورد نظر خود را داشته باشند. در حال حاضر در آبان 1402، بیش از 550 ارز دیجیتال در این صرافی پشتیبانی شده‌اند که نسبت به دیگر رقبا تعداد بسیار قابل توجهی است. تقریبا هر روز ارزهای دیجیتال محبوب و جدید به این پلتفرم اضافه می‌شوند.

از دیگر مزایای بیت24 در کنار خرید و فروش آنی رمز ارزها، راه‌اندازی بازار معاملات حرفه‌ای همتابه‌همتا (P2P) آن برای بیش از 120 جفت ارزی تتری و تومانی است. در این بازارها شما می‌توانید برای به‌عنوان مثال جفت ارزی بیت کوین/تومان، به سفارش گذاری مارکت، لیمیت، استاپ لاس و OCO بپردازید. کارمزد این نوع معاملات در بیت24 در مقایسه با رقبا بسیار پایین است و با افزایش حجم نیز کاهش می‌یابد.

کیف پول داخلی، اپلیکیشن موبایل اندروید و iOS، امنیت بالا، احراز هویت هوشمند، وبلاگ آموزشی و خبری غنی، پشتیبانی 24 ساعته در طول 7 روز هفته و موارد بسیار دیگر، از جمله ویژگی‌های بیت24 هستند.


این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و شما و اقتصاد  در محتوای آن هیچ نظری ندارد

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: