رپورتاژ آگهی/

ترخیص کار گمرک کیست و چه وظایفی دارد؟

کدخبر : 592820

شما می‌توانید صفر تا صد مسئولیت ترخیص کالا از گمرک را به بازرگانی گزدرازی بسپارید. برای مشاوره رایگان به آدرس https://gezderazigroup.com/ مراجعه کنید.

شرکت‌های تجاری و بازرگانان به خوبی می‌دانند که برای واردات و صادرات باید از مرحله ترخیص کالا عبور کنند. شاید این یکی از سخت‌ترین مراحل تجارت برای این گروه شغلی باشد. با این حال شرکت‌هایی نیز وجود دارد که در زمینه ترخیص کالا از گمرک فعالیت می‌کنند. اما این شرکت‌ها چه مسئولیت‌هایی برعهده دارند؟ بهترین شرکت ترخیص کار گمرک کدام است و چرا باید به این شرکت‌ها اعتماد کنید؟ اگر می‌خواهید بدانید پاسخ این سوال‌های خود را در ادامه دریافت کنید.

شرکت ترخیص کار گمرک کیست؟

ترخیص کار به شخص حقیقی یا حقوقی گفته می‌شود که مسئولیت ترخیص کالا از سمت یک شرکت واردات کالا را برعهده می‌گیرد. در واقع شرکت واردات کالا به این شخص وکالت می دهد تا تمامی پروسه ترخیص گمرک را برای او انجام دهد. اما برای اینکه شرکت ترخیص کار گمرک بتواند این مسئولیت را انجام دهد به برخی اسناد و مدارک هم نیاز دارد تا بتواند کالاهای مورد نظر را به شکل قانونی از گمرک ترخیص کند.

داشتن تجربه و دانش کافی هم برای انجام این کار ضرورت دارد. در واقع شرکت‌هایی می‌توانند مدعی کار ترخیص از گمرک شوند که در این زمینه کار کرده باشند و بدانند برای ترخیص کالا باید چه مراحلی را طی یا به کدام ارگان‌ها مراجعه کنند.

چرا به شرکت ترخیص کار گمرک نیاز دارید؟

وقتی یک شرکت بازرگانی با تمامی مراحل پروسه ترخیص کالا از گمرک آشنایی داشته باشد، شاید دلیلی نبیند که بخواهد از یک ترخیص کار کمک بگیرد و آن را هزینه اضافی بداند. همانطور که اشاره کردیم یک ترخیص کار به خوبی با قوانین ترخیص کالا از اداره گمرک آشنایی دارد. از سوی دیگر به دلیل تجربه‌ای که طی سال‌ها و بارها مسئولیت ترخیص بار انجام داده است، می‌داند چطور باید با مشکلات مختلفی که در طی روند پیش‌روست، مواجه شود.

برخی از شرکت‌های بازرگانی تجربه و دانش کافی در زمینه ترخیص کالا از گمرک را ندارند. همین موضوع باعث طولانی‌تر شدن پروسه ترخیص می‌شود. اگر کالاها جزء محصولاتی باشند که زود فاسد می‌شوند، ممکن است خسارت زیادی را هم روی دستشان بگذارد. از سوی دیگر وقتی که کالا در گمرک می‌ماند، هر روزی که بگذرد، به معنای یک زیان بزرگ است. به همین دلیل در چنین مواقعی به شرکت ترخیص کار گمرک نیاز پیدا می‌کنند.

از سوی دیگر برخی از شرکت‌ها ممکن است تجربه و دانش ترخیص بار از گمرک را هم داشته باشند، اما به دلیل مشغله کاری نمی‌توانند خودشان برای این کار اقدام کنند. اگر کالا بخواهد مدت زمان زیادی در انبار اداره گمرک بماند، هزینه زیادی برای شرکت بازرگانی خواهد داشت. در چنین مواقعی از شرکت‌های ترخیص کار کمک می‌گیرند.

وظایف و مسئولیت‌های شرکت ترخیص کار گمرک

قبل از هر چیز باید گفت یک شرکت ترخیص کار باید با تمامی روش‌های واردات بار آشنایی داشته باشد که می‌تواند از طریق هواپیما، کشتی، قطار و یا خودرو باشد. از سوی دیگر این شرکت‌ها باید بتوانند امور ترخیص بار را به شکل الکترونیکی نیز انجام دهند تا روند ترخیص کالا سریع‌تر و راحت‌تر انجام شود. برخی از شرکت‌ها به کالاها نیاز مبرم دارند و بنابراین باید سریع‌تر به دست آن‌ها برسد.

اولین اقدامی که یک شرکت ترخیص کار گمرک انجام می‌دهد، دریافت کد ساتا از بانک مربوطه است. این کار به منظور پیگیری امور در سامانه انجام می‌شود و در نهایت شرکت ترخیص‌کار می‌تواند از این طریق میزان عواض گمرکی برای ترخیص کالا را نیز مشخص کند. این مسئولیت شرکت ترخیص کار، مشتریان را از میزان هزینه‌ای که باید بپردازند، آگاه می‌کند.

وقتی مبلغ پرداخت می‌شود، کالاها در سه مسیر سبز، زرد و یا قرمز قرار می‌گیرند. وقتی کالا در مسیر سبز باشد، به این معناست که آن کالا اجازه خروج از گمرک را دریافت کرده است. پس شرکت ترخیص کار گمرک باید از طریق یک شرکت حمل و نقل، کالاها را از گمرک خارج کرده و برای بازرگان مورد نظر ارسال کند.

اما وقتی یک کالا وارد مسیر زرد و قرمز می‌شود، به این معناست که در ترخیص آن‌ها مشکلاتی پیش آمده است. اگر بازرگانان در این مواقع بخواهند به تنهایی کالاهای خود را ترخیص کنند، زمان زیادی را از آن‌ها می‌گیرد. از سوی دیگر با نحوه برطرف کردن مشکلات ترخیص بار هم آشنایی ندارند.

اما شرکت ترخیص کار گمرک به خوبی می‌داند که حالا باید برای بردن کالا در مسیر سبز چه اقدامات را انجام دهد. در نهایت با رفع مشکلات پیش آمده، شرکت از گمرک مسیر سبز دریافت کرده و می‌تواند کالا را خارج کند.

ویژگی‌های یک شرکت ترخیص کار گمرک

حالا که با مسئولیت‌های این شرکت‌ها آشنا شدید، خوبست در مورد ویژگی‌های آن‌ها نیز اطلاعات بیشتری را کسب کنید که در زیر به تعدادی از آن‌ها پرداخته شده است:

داشتن ویژگی‌های اخلاقی

صداقت و امانت‌داری یکی از ویژگی‌های مهم یک شرکت ترخیص کار گمرک است و باید کالایی را که باید ترخیص کند، به همان شکلی که هست، به دست بازرگانان برسانند. برای انتخاب چنین شرکت‌هایی باید به سراغ افراد مطمئن، با تجربه و باسابقه درخشان بروید. هر شرکت ترخیص‌کاری نمی‌تواند مورد اعتماد باشد و حتی ممکن است مسئولیت اشتباهات خود را نیز نپذیرند.

داشتن کارت ترخیص کاری

وقتی ترخیص کالای خود را به دست یک شرکت ترخیص کار گمرک می‌سپارید، به این معناست که بخشی از سرمایه خود را به دست او سپرده‌اید. پس با این حساب می‌توانید به هر شرکتی که مدعی ترخیص کالا از گمرک است، اعتماد کنید؟ در این مواقع فقط باید به شرکت‌هایی اعتماد کنید که به شکل قانونی فعالیت می‌کنند و کارت حق‌العمل کاری دریافت کرده‌اند. حتی اگر یک شرکت به شما پیشنهاد دستمزد بسیار پایینی برای ترخیص کالا را بدهد، تا زمانی که از داشتن کارت ترخیص کاری او مطمئن نشده‌اید، هرگز این مسئولیت را برعهده او نگذارید.

در اینجا باید به بازرگانی گزدرازی اشاره کنیم که دارای کارت بازرگانی است و تمامی خدمات مربوط به ترخیص کالا از گمرک را برای شرکت‌های تجاری انجام می‌دهد.

نداشتن سوء پیشینه

برای انتخاب ترخیص کار باید از سابقه کار او نیز مطلع شوید. اگر در گذشته این شرکت فعالیت‌های غیرمسئولانه‌ای را انجام داده و یا به محموله یک بازرگان آسیب رسانده است، نباید به آن اعتماد کنید. سابقه کیفری، قاچاق و سوء پیشینه همه نشانه‌هایی است که به شما می‌گوید شرکت مورد نظر نمی‌تواند مسئولیت ترخیص کالای شما را به خوبی برعهده بگیرد.

انتخاب بازرگانی گزدرازی برای ترخیص کالا از گمرک

یکی از بهترین شرکت‌هایی که در حال حاضر در زمینه ترخیص محموله از اداره گمرک فعالیت می‌کند، بازرگانی گزدرازی نام دارد. شاید بپرسید چرا باید به این شرکت اعتماد کنیم؟ در پاسخ باید گفت قبل از هر چیز این شرکت بیش از دو دهه است که در زمینه ترخیص کالا فعالیت می‌کند و بنابراین سابقه و تجربه کافی در این زمینه را دارد.

از سوی دیگر داشتن دانش کافی در زمان مواجهه با مشکلاتی مثل عدم ترخیص برخی کالاها، مانع از افزایش هزینه‌های شما می‌شود. در واقع وقتی به بازرگانی گزدرازی اعتماد می‌کنید، قرار نیست بار شما برای مدت زمان زیادی در انبار گمرک بماند و هزینه زیادی را برایتان به دنبال داشته باشد.

شما می‌توانید صفر تا صد مسئولیت ترخیص کالا از گمرک را به بازرگانی گزدرازی بسپارید. برای مشاوره رایگان به آدرس https://gezderazigroup.com/ مراجعه کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: