رپورتاژ آگهی

آشنایی با قفل دیجیتال و انواع آن

آشنایی با قفل دیجیتال و انواع آن
کدخبر : 597021

امروزه در ورودی اکثر ساختمان‌های مسکونی، اداری و... درب ضد سرقت نصب می‌شود. درب ضد سرقت علاوه بر استراکچر خاصی که دارد، دارای قفل‌های مستحکمی نیز می‌باشد.

این قفل‌ها از نوع گاوصندوقی، چنگکی، مرکزی، هوشمند یا دیجیتال و... هستند. در حقیقت وجود استراکچر داخلی از ورق فولادی و قفل‌های مستحکم هستند که باعث می‌شوند این محصول ضد ضربه، ضد تخریب، ضد فشار و ضد اهرم شدن باشد. بدون شک یکی از بهترین و کاربردی‌ترین انواع قفل ضد سرقت، قفل دیجیتال است. اما این محصول چیست و چه انواعی دارد؟ شرکت دژ که یکی از برترین تولیدکنندگان انواع درب در سراسر کشور محسوب می‌شود، در ادامه توضیحات کاملی در مورد قفل دیجیتال به شما دوستان گرامی ارائه می‌دهد.

قفل هوشمند چیست؟

نام دیگر قفل دیجیتال، قفل هوشمند است. این قفل یکی از انواع مهم قفل محسوب می‌شود که برای امنیت بخشی بیشتر در درب‌ ضد سرقت، درب اتاق سرور، درب‌ ورودی ساختمان و... به کار می‌رود. در حقیقت این محصول با پیشرفت تکنولوژی روی کار آمده است و در بسیاری از موارد جایگزینی مناسب برای قفل‌های سنتی شده است. شما باید این موضوع را بدانید که قفل دیجیتال در انواع بسیار مختلفی تولید می‌شود که می‌توان به نوع رمزدار، تشخیص چهره، اثر انگشت، کارتی و... به عنوان محبوب‌ترین و پرطرفدارترین انواع قفل دیجیتال اشاره کرد.

استفاده از قفل دیجیتال معمولاً برای مکان‌های پر تردد و یا اماکنی که در آن وسایل گران قیمتی موجود هستند، گزینه‌ای عالی خواهد بود. آنچه در انواع قفل‌های هوشمند اهمیت دارد، عملکرد عالی و امنیت بخشی بالای آنها می‌باشد. این قفل دارای سیستمی هوشمند است و به صورت دیجیتالی کار می‌کند یعنی شما برای باز کردن یک درب که دارای قفل دیجیتال است، نیازی به کلید فیزیکی نخواهید داشت.

مزایای استفاده از قفل دیجیتال

استفاده از قفل دیجیتال دارای مزایای بسیار زیادی است که منجر به افزایش امنیت محیط داخلی ساختمان خواهد شد.

  • مهمترین و اصلی‌ترین مزیت استفاده از قفل دیجیتال روی یک درب، امنیت بخشی بالای آن است. این محصول آنقدر امنیت بالایی دارد که اگر کاربری کارت مربوط به قفل دیجیتال را گم کرده باشد و یا رمز خود را در قفل رمزدار فراموش کرده باشد، نمی‌تواند درب راه باز کند بنابراین سارق نمی‌تواند به آسانی وارد محیط داخلی ساختمان شما شود.
  • سیستم اعلام حریق که در قفل دیجیتال تعبیه شده است، یکی دیگر از مزایای این محصول به شمار می‌رود. سیستم اعلام حریق قفل هوشمند هنگام آتش سوزی به صدا در می‌آید و کاربر را از این حادثه آگاه خواهد کرد.
  • سیستم ضد سرقتی که در قفل دیجیتال وجود دارد، عملکردی عالی دارد. به عنوان مثال هنگامی که سارق رمز قفل دیجیتال را به صورت اشتباه وارد کند، سیستم ضد سرقت باعث می‌شود که قفل زنگ هشدار به صدا در بیاید.
  • این محصول دارای قفل کودک است.
  • از دیگر مزایای قفل دیجیتال یا هوشمند می‌توان به زیبایی ظاهری و مدرن بودن آن اشاره کرد.
  • یکی از خصوصیات و مزایایی که قفل هوشمند دارد، قفل شدن درب به صورت اتوماتیک و خودکار است. این یعنی اگر درب ضد سرقتی که دارای قفل دیجیتال است بسته شود، درب به صورت خودکار قفل نیز می‌شود.
  • قفل دیجیتال باعث می‌شود که کاربران با مشکل گم کردن کلیدها مواجه نشوند زیرا ورود به مکان مورد نظر کاربر بدون نیاز به کلید صورت خواهد گرفت.
  • از مزایای دیگر قفل هوشمند یا قفل دیجیتال می‌توان به سنسور ضد ضربه اشاره کرد.
  • قفل هوشمند غیرقابل نفوذ و هک شدن است و می‌توان از آن در مکان‌های پرتردد و مختلفی مانند ساختمان‌های مسکونی، ساختمان‌های اداری، سازمان‌های مختلف، مراکز درمانی و مطب‌ها، دفاتر مختلف و مدارس و هر مکانی که نیازمند امنیت بالایی است، استفاده کرد.
  • سازمان‌های مختلف برای کنترل دسترسی و کنترل امنیت از قفل دیجیتال بهره می‌برند زیرا سازمان‌ها می‌توانند با وجود این قفل ورود و خروج کارمندان خود را به راحتی کنترل کنند.

قفل دیجیتال رمزدار

از نام قفل دیجیتال رمزدار مشخص است که با یک رمز از قبل تعیین شده کار می‌کند. این یعنی کاربر برای باز شدن یک درب باید رمزی که معمولاً بین ۶ تا ۱۲ کاراکتر دارد را به قفل بدهد. هر چقدر که کاربر رمز خود را با حساسیت بیشتری انتخاب کند، امکان ورود افراد متفرقه یا سارقین به محیط داخلی ساختمان کمتر خواهد شد و یا این امکان کاملاً از بین خواهد رفت. یکی از قابلیت‌های قفل دیجیتال رمزدار، امکان ایجاد رمز یکبار مصرف برای مهمانان است.

قفل دیجیتال اثر انگشتی

قفل دیجیتال اثر انگشتی فقط برای افرادی کار خواهد کرد که اثر انگشت آنها در سیستم ثبت شده باشد. نکته مهمی که باید به آن دقت کرد این است که تعداد ظرفیت تعداد اثر انگشت‌های ثبت شده در سیستم برای این نوع قفل دیجیتال، محدود است. دربی که دارای قفل هوشمند اثر انگشتی است، با اسکن اثر انگشت کاربر باز می‌شود.

قفل دیجیتال کارتی

قفل دیجیتال کارتی به وسیله یک کارت باز خواهد شد. احتمالاً شما این قفل را بر روی درب اتاق‌های هتل‌ها دیده‌اید. در قفل دیجیتال کارتی، کارت نقش کلید مکانیکی را ایفا می‌کند. لازم به ذکر است که این قفل‌ها دارای چند نوع مختلف مانند مستقیم، آنلاین، آفلاین و RFID هستند.

قفل دیجیتال تشخیص چهره

بدیهی است که دربی که دارای قفل دیجیتال تشخیص چهره می‌باشد، ابتدا چهره کاربر را اسکن می‌کند و پس از شناسایی چهره او درب باز می‌شود.

قفل هوشمند چند منظوره

به منظور امنیت‌بخشی بیشتر برای محیط داخلی یک ساختمان از قفل دیجیتال چند منظوره استفاده می‌شود. اما قفل هوشمند چند منظوره چیست؟ در قفل‌های چند منظوره از چند قابلیت مختلف مانند رمز عبور، کلید مکانیکی، کارت، اثر انگشت و... استفاده می‌شود.

خرید قفل دیجیتال از شرکت دژ درب

دژ درب یکی از برترین تولید کنندگان انواع درب از جمله درب ضد سرقت، درب ورودی ساختمان، انواع درب اتاقی و.‌‌.. است. این شرکت علاوه بر درب‌های ساخت خود و درب‌های وارداتی با کیفیت، انواع قفل دیجیتال مطلوب با عملکرد عالی را در برندهای معتبر به شما دوستان گرامی ارائه می‌دهد. کافی است که شما با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل نمایید و با آنها مشاوره رایگان پیش از خرید داشته باشید. با خرید از مجموعه دژ از مزایای بی‌نظیر این فروشگاه برخوردار خواهید شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: