رپورتاژ آگهی/

چند درصد مهریه به وکیل تعلق میگیرد؟

کدخبر : 594546

اگر به دنبال وکیل مهریه باشید این احتمالا جزو اولین سوالاتی است که به ذهنتان خطور خواهد کرد. در یک کلمه عرف حدودی آن 10 درصد مهریه می باشد اما تا انتها با ما همراه باشید تا کمترین مقدار ممکن را بپردازید.

چند درصد مهریه به وکیل تعلق میگیرد؟ اگر به دنبال وکیل مهریه باشید این احتمالا جزو اولین سوالاتی است که به ذهنتان خطور خواهد کرد. در یک کلمه عرف حدودی آن ۱۰ درصد مهریه می باشد اما تا انتها با ما همراه باشید تا کمترین مقدار ممکن را بپردازید.

مهریه از جمله آثار مالی ازدواج است که زن هم در چارچوب شرعی و هم به صورت قانونی، حق دارد برای دریافت آن اقدام کند. در حقیقت پس از جاری شدن عقد نکاح بین زوجین، مهریه به حق قانونی زن تبدیل میشود و زوج وظیفه دارد آن را پرداخت کند. حال وکیل مهریه به وکیلی گفته میشود که به طور خاص در حوزه طلاق و گرفتن مهریه فعالیت کند. وکلای مهریه به تمام قوانین مرتبط با طلاق، مهریه و قسط بندی آن مسلط هستند.

برخی افراد تصور میکنند که مهریه را فقط میتوان در زمان جدایی و طلاق دریافت کرد در حالی که امکان دریافت مهریه در دوران عقد و زندگی با همسر نیز وجود دارد. اگر مرد از پرداخت مهریه ممانعت کند، زوجه میتواند با کمک گرفتن از یک وکیل مهریه و به صورت قانونی، نسبت به دریافت حق خود اقدام کند. حال سوال اینجاست که در چنین پرونده هایی چند درصد مهریه به وکیل تعلق میگیرد؟ با توجه به اهمیت این موضوع، در این مطلب قصد داریم به بررسی نکات مهم مرتبط با پرونده های مرتبط با مهریه و همچنین میزان دستمزد وکیل در آنها بپردازیم.

مهریه چیست؟

برای بررسی این موضوع که چند درصد مهریه به وکیل تعلق میگیرد، ابتدا لازم است به این سوال پاسخ دهیم که اصلا منظور از مهریه چیست؟ همانطور که گفته شد، با جاری شدن عقد نکاح (چه عقد دائمی و چه موقت) بین زوجین، به مالی که برای زن قائل می‌شوند، مهر یا مهریه گفته می‌شود. این مال می‌تواند شامل هر چیز با ارزشی باشد که بتوان مالک آن شد. مهریه انواع مختلفی دارد اما به طور کلی دو نوع از آن وجود دارد که شناخته شده تر هستند:

  • مهریه عندالمطالبه:

به نوعی از مهریه گفته می‌شود که مانند قرضی است که مرد به زن داشته باشد. اگر مهریه از این نوع باشد، زن می‌تواند در هر زمانی آن را از مرد طلب کند.

  • مهریه عندالاستطاعه:

در این نوع از مهریه نیز زن می‌تواند در هر زمانی که می‌خواهد برای دریافت مهریه اقدام کند اما مبلغ پرداختی را دادگاه با توجه به شرایط مالی مرد تعیین خواهد کرد.

نکته مهم این جا است که نوع مهریه را عاقد حین عقد مشخص می‌کند و توجه به آن اهمیت زیادی دارد. دلیل اهمیت این موضوع نیز تفاوت شیوه پرداخت مهریه عندالمطالبه با عندالاستطاعه است.

وکیل مهریه چه کسی است؟

وکیل مهریه عنوانی است که به وکلای فعال در حوزه طلاق و مهریه گفته میشود. وکالت شاخه های گسترده ای را شامل میشود و همین موضوع سبب شده تا وکلا معمولا یکی از این شاخه ها را انتخاب کرده و به طور خاص در آن حوزه مشغول به کار شوند. برای مثال برخی از وکلا صرفا پرونده‌های مالی را قبول میکنند در حالی که برخی دیگر به پرونده‌های جنایی رسیدگی می‌کنند و غیره. یکی دیگر از شاخه‌هایی که وکلای زیادی در آن مشغول به فعالیت هستند، پرونده‌های مرتبط با طلاق و دریافت مهریه است. اگر در شرایطی قرار دارید که قصد دارید مهریه خود را چه پس از طلاق و چه در حین عقد دریافت کنید، بهترین کار این است که با مراجعه به یک وکیل مهریه، از مشاوره تخصصی با آنها استفاده کنید.

ویژگی های یک وکیل مهریه مجرب

پیش از بررسی این سوال که چند درصد مهریه به وکیل تعلق میگیرد، لازم است که ویژگی های یک وکیل مهریه مجرب را بررسی کنیم. چرا که مهارت وکیل در حل پرونده یکی از اصلی ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر میزان حق الوکاله دریافتی آنها است. با توجه به این موضوع باید گفت که یک وکیل مجرب باید تسلط کافی به قوانین و مقررات مرتبط با حوزه کاری خود داشته باشد. کمک گرفتن از چنین وکیلی نه تنها برد شما را تضمین میکند، بلکه در تسریع روال رسیدگی به پرونده نیز تاثیرگذار خواهد بود.

نکته مهم بعدی در انتخاب یک وکیل مهریه مجرب، داشتن تعهد است. همچنین لازم است که وکیل با پیگیری مداوم، حقوق موکل خود را طلب کند. وقت شناسی و تبادل نظر با موکل نیز از سایر فاکتورهای مهم انتخاب یک وکیل خوب و حرفه ای است.

چند درصد مهریه به وکیل تعلق میگیرد؟

دستمزد وکیل خانواده چقدر است؟ چند درصد مهریه به وکیل تعلق میگیرد؟ حال که با مهریه و نکات مربوط به انتخاب وکیل برای دریافت آن آشنا شدیم، میتوان به این سوال پاسخ داد که چند درصد مهریه به وکیل تعلق میگیرد؟ وکیلی که پرونده مهریه شما را پیگیری میکند مبلغی را به عنوان حق الزحمه دریافت خواهد کرد که این مبلغ به صورت توافقی بین وکیل و موکل تعیین میشود. معمولا به طور کلی مبلغ حق الوکاله بابت پیگیری پرونده های مرتبط با مهریه و طلاق، ده درصد از مبلغ مهریه را شامل میشود. البته این یک رقم حدودی است و توافق موکل با وکیل میتواند از این میزان بیشتر یا کمتر باشد. یکی از موسساتی که با کمترین هزینه ممکن پرونده های مرتبط با مهریه و طلاق را پذیرش میکند، مجموعه حقوقی وکلای آرسام (وکلای امین سابق) می باشد. وکلای این موسسه ضمن دریافت مبلغی معقول و منطقی، بهترین مشاوره را در اختیار شما در زمینه دریافت مهریه و طلاق قرار خواهند داد.

مزایای داشتن وکیل برای دریافت مهریه چیست؟

در ادامه پاسخ به این سوال که چند درصد مهریه به وکیل تعلق میگیرد، لازم است این موضوع را نیز بررسی کنیم که چرا باید پرونده های مرتبط با دریافت مهریه را به یک وکیل سپرد؟

کمک گرفتن از یک وکیل مهریه میتواند مزایای زیادی داشته باشد. بدیهی است که اولین مزیت، بهره گیری از مشاوره و دانش آنها است اما علاوه بر این، با سپردن پرونده به یک وکیل میتوان پیگیری های قانونی را تا حد زیادی به آنها واگذار کرده و دیگر نیازی به پیگیری شخصی نداشته باشید. این موضوع روی کاهش فشارهای روحی و روانی درگیری در دادگاه تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. علاوه بر این، وکلا به تمامی پیچ و خم های قانونی رسیدگی به پرونده مسلط هستند و از این طریق میتوانند روند بررسی آن را تسریع کنند. همچنین از تضییع حقوق طرفین جلوگیری کرده و در کل، فرآیند دریافت مهریه را تسهیل خواهد کرد.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم که مهریه چیست، وکیل مهریه چه کسی است و چند درصد مهریه به وکیل تعلق میگیرد؟ طی کردن روال دادگاهی در هر موضوعی که باشد، به خودی خود سخت و پیچیده است. در چنین شرایطی، اگر از مشاوره یک وکیل مجرب برخوردار باشید، میزان فشار روانی و استرس ناشی از پیگیری پرونده تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و در نهایت احتمال دستیابی به حق خود را دو چندان میکنید.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و این پایگاه خبری در محتوای آن هیچ نظری ندارد

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: