وزیر راه و شهرسازی خبرداد؛

مردم نگران ثبت خانه خود در سامانه املاک و اسکان نباشند

مردم نگران ثبت خانه خود در سامانه املاک و اسکان نباشند
کدخبر : 541482

​مردم بابت ثبت خانه خود نگرانی نداشته باشند و واحدهای مسکونی خود را در این سامانه ثبت کنند.

به گزارش شما و اقتصاد، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با حضور در مجلس شورای اسلامی، در جلسه کمیسون عمران مجلس شرکت کرد. طرح جهش تولید مسکن و طرح جامع حمل ونقل، از جمله مواردی بودند که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اسلامی در حاشیه این نشست و در جمع خبرنگاران، با اشاره به سامانه املاک و اسکان گفت: مردم نگران نباشند و واحد‌های مسکونی خود را در این سامانه ثبت کنند، اگر واحدی اضافه برای فرزندان خود و یا در شهرستانی دارند، جای نگرانی از ثبت آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات معرفی شد. اجرای این طرح با هدف جلوگیری از تلاطم قیمت مسکن و اجار بهاء انجام می‌شود. این طرح شامل کسب و‌کار‌های انبوه سازان نمی‌شود.

اسلامی درباره وضعیت مستاجران با توجه به کرونا گفت: مصوبه ستاد کرونا درباره تمدید قراردادهای اجاره همچنان معتبر است و به زودی از طریق ستاد ملی مقابله با کرونا میزان افزایش مجاز نرخ اجاره بهاء اعلام می‌شود.

فاز یک طرح جامع حمل و نقل تهیه شد

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه طرح جامع حمل ونقل مورد سوال برخی از نمایندگان کمیسیون عمران قرار گرفت، گفت: این طرح در سال‌های ۹۸ و ۹۹ توسط وزارت راه و شهرسازی تهیه شد، با توجه به این که کشور ایران از نظر ژئوپلتیک در یک نقطه کانونی چهارراه کریدور شمال ـ‌ جنوب و شرق ـ غرب قرار دارد، طرح جامع حمل و نقل راه با تفاهماتی که با کشورهای همسایه و کشورهایی که در کریدورها واقع شده‌اند همسو کرده‌ایم و تفاهم‌نامه‌هایی در این باره امضاء و مبادله کرده‌ایم که اهداف طرح جامع حمل و نقل را از جغرافیای کشورمان به یک جغرافیای بزرگ‌تر با رعایت الزامات ترانزیتی ارتقاء دهیم.

اسلامی با بیان این که فاز یک طرح جامع حمل و نقل تهیه شد و در دستور کار قرار دارد،‌ افزود: نظام حمل و نقل و لجستیک و انبارداری و تدارکات باید در کشور به گونه‌ای تنظیم شود تا به صورت فرابخشی از رفت و آمدهای تکراری جلوگیری شود.

وی افزود: ما نظام لجستیک و نظام حمل و نقل را با هم یکپارچه و به حمل و نقل ترکیبی توجه کردیم. این طرح را در اختیار کمیسیون عمران قرار خواهیم داد، ضمن آنکه خودمان در قالب سامانه ارتباط مردم و دولت «سامد» امروز مورد استفاده قرار می‌دهیم و طرح‌های توسعه‌ای برای زیرساخت‌های حمل و نقل را با این نظام جامع انطباق می‌دهیم. این طرح را برای دولت هم فرستاده‌ایم و امروز در کمیسیون‌های دولت است و از آن جهت نیاز به مصوبه دولت داریم که طرحی فرابخشی است.

 

منبع:وزارت راه و شهرسازی

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: