شما و اقتصاد به بهانه فرا رسیدن هفته بانکداری اسلامی گزارش میدهد:

اقدامات حمایتی و تسهیلات بانک ملی ایران

اقدامات حمایتی و تسهیلات بانک ملی ایران
کدخبر : 564290

اقدامات حمایتی و تسهیلاتی بانک ملی ایران علیرغم مشکلات فراوان بانک ها در حوزه تامین مالی و سرمایه، نشان از یک برنامه‌ریزی گسترده و عملکردی خوب در زمینه اعطای تسهیلات تکلیفی و حمایتی دارد که در این گزارش به بهانه نزدیک شدن به هفته بانکداری اسلامی به صورت خلاصه به آنها پرداخته شده است.

به گزارش شما و اقتصاد: بانک ملی دومین بانک بزرگ و تجاری ایران با اقدامات موثر در حوزه پرداخت تسهیلات و حمایت از دانش‌بنیان برنامه های حمایتی خود را در سال جاری بر مبنای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در شعار سال قرار داده و در این راستا توانسته عملکرد مثبت و قابل قبولی را خصوصا در حوزه تسهیلات حمایتی، بانکداری دیجیتال و مسئولیت‌های اجتماعی در کارنامه خود به ثبت برساند.

بر اساس صورت‌های مالی بانک ملی ایران در درآمد و هزینه در تیرماه ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می دهد که جمع درآمدهای این بانک از ۱۳۷ هزار و ۹۴۸ میلیارد و ۶۳۶ میلیون ریال در تیرماه ۱۴۰۰ به رقم ۲۳۲ هزار و ۳۰ میلیارد و ۷۳۲ میلیون ریال در سال جدید افزایش داشته است که رشد ۶۸ درصدی را نشان می دهد.

پر واضح است که جمع هزینه های این بانک در تیرماه ۱۴۰۱ به ارزش ۲۵۷ هزار و ۸۱۳ میلیارد و ۹ میلیون ریال را ثبت کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش داشته است.

عملکرد بانک ملی ایران به صورت شفاف و واضح می‌باشد به نحوی که بررسی صورت های مالی این بانک نمایانگر این است که زیان بانک از رقم ۵۸ هزار و ۷۴۷ میلیارد و ۷۹۲ میلیون ریال در سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۲۵ هزار و ۷۸۲ میلیارد و ۲۷۷ میلیون ریال در سال ۱۴۰۱ کاهش پیدا کرده که این کاهش ناشی از از افزایش ۶۸ درصدی درآمدهای این بانک است.

نتایج یک تحقیق از بررسی رابطه مدیریت عملکرد با کیفیت خدمات بانکی نمایانگر بهبود جنبه‌هایی خاص از مدیریت عملکرد جهت ارتقای کیفیت خدمات بانک‌ها نمایانگر این است که بین بعد جهت‌گیری عملی سازمان (استفاده عملی و مؤثر از اطلاعات حاصل از سیستم مدیریت عملکرد) و سطح کلی کیفیت خدمات بانکی رابطه مثبت و معنی‌دار وجود دارد.

بانک ملی برنامه های خود را در سال جاری بر پایه گشایش ضمانت نامه ها، جذب منابع ارزان قیمت، کاهش هزینه های جاری و نیز افزایش خدمات غیرحضوری با راه اندازی فین تک و لند تک ها بنیان نهاده و این موارد را نیز به طور جدی پیگیری می‌کند.

در چهارماهه نخست سال ۱۴۰۱ نیز سهم تسهیلات بخش صنعت و معدن به ۳۶ درصد افزایش یافته است و این بانک قدم‌های مناسبی برای تحقق افزایش سهم حوزه صنعت و معدن از تسهیلات بانکی به ۴۰ درصد برداشته است.

بررسی صورت‌های مالی و اقدامات بانک ملی ایران نشان می دهد مدیریت صحیح و کارآمد می تواند زمینه فعالیت های سازنده و تغییرات اساسی را ایجاد کند. بانک ملی ایران دارای نگاه حمایتی به بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی است و طبیعی است که وظیفه بانک ملی ایران به عنوان بازوی پرتوان دولت، در این زمینه پررنگ‌تر است. در سال گذشته تسهیلات پرداختی از سوی بانک ملی ایران به بخش کشاورزی ۷۵ درصد، مسکن و ساختمان ۵۳ درصد، بازرگانی ۸۵ درصد، خدمات ۲۲ درصد و صادرات ۳۹ درصد رشد داشته است.

یادآوری می شود که بانک ملی ایران در سال ۱۴۰۰ توانست به تراز عملیاتی مثبت برسد که تداوم این موضوع در کنار کاهش هزینه‌های جاری و مطالباتی می‌تواند به سودآوری این بانک تبدیل شود. بر اساس گزارش ارائه‌شده در مجمع عمومی بانک ملی، تراز عملیاتی این بانک در سال گذشته حدود ۱۴ هزار میلیارد ریال مثبت بوده است و این در حالی است که این تراز در سال ۹۹، منفی ۱۶ هزار میلیارد ریال بود.

به کارگیری ابزارهای نوین بانکی، راه اندازی سامانه های پیشرفته بانکداری دیجیتال و استفاده از اپلیکیشن های موبایلی طراحی شده توسط متخصصان داخلی که امنیت آنها به خوبی تضمین شده است، توانسته بانک ملی ایران را به یکی پیشرفته ترین بانک های در این حوزه تبدیل کند.

اطلاعات موجود نشان می دهد مشتریان نیز با اعتماد به دستاوردهای این بانک، رویکرد خود را از بانکداری سنتی به بانکداری دیجیتال تغییر داده و میزان استفاده از این ابزارها را بیشتر کرده اند. اینترنت بانک، همراه بانک، و تلفن بانک ابزارهای بانکداری دیجیتال بانک ملی ایران هستند که در لحظه،‌ میلیون ها تراکنش مالی در آنها انجام می شود.

اولویت ها و برنامه های اصلی بانک ملی ایران بر مبنای تکمیل سبد خدمات مالی و ارائه محصولات جدید و نوین با هدف تامین نیازهای مالی بنگاه‌های اقتصادی و افزایش رضایت مشتریان در راستای خلق تعالی ارزش بنا نهاده شده است. آمار و ارقام این بانک نشان از این دارد که سیاست ها، راهبردها و اهداف بانک طی یک سال اخیر درست و به جا انتخاب و اجرا شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: