سخنگوی هیات رییسه مجلس مطرح کرد؛

رشد تولید مسکن با پیش خرید فولاد و سیمان در بورس کالا/  تسهیل خانه دار شدن اقشار مختلف با طرح مجلس

رشد تولید مسکن با پیش خرید فولاد و سیمان در بورس کالا/  تسهیل خانه دار شدن اقشار مختلف با طرح مجلس
کدخبر : 541389

به گزارش شما و اقتصاد: محمد حسین فرهنگی سخنگوی هیات رییسه مجلس با بیان اینکه طرح جهش تولید مسکن، طرحی ارزشمند در جهت تعادل بازار و تامین مسکن برای اقشار مختلف است، گفت: عرضه فولاد و سیمان کشور در بورس کالا و امکان پیش خرید این مصالح برای سازندگان از موارد مثبت و مهم طرح جهش تولید مسکن است که علاوه بر شفافیت بازار مصالح ساختمانی به رشد تولید مسکن کمک ویژه ای می کند.

به گزارش شما و اقتصاد: فرهنگی اظهار داشت: مجلس با تصویب طرح جهش تولید و تامین مسکن در صدد تامین مسکن برای همه اقشار فاقد مسکن است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: یکی از مشکلات بخش مسکن در سال های اخیر عدم عرضه مسکن دولتی بوده است که در طرح جهش تولید مسکن، دولت مکلف شده است در کنار اخذ مالیات بر خانه های خالی به دنبال افزایش تولید مسکن برای قشرهای کم درآمد باشد تا زمینه خانه‌دار شدن آنها فراهم شود.

عضو هیات رئیسه مجلس در ادامه با ارزیابی مثبت از تصویب این طرح در مجلس افزود: این طرح مورد تصویب مجلس است و با تایید شورای محترم نگهبان شاهد گسترش تولید مسکن در سراسر کشور خواهیم بود که اعتقاد داریم به دلیل وجود بندهای کارشناسی و اجرایی، این طرح وضعیت مسکن  در کشور را ساماندهی خواهد کرد.

فرهنگی تصریح کرد: طرح ساماندهی تولید مسکن از گذشته وجود داشته اما اکنون دولت ملزم به ساخت حداقل یک میلیون مسکن در سال از طریق صندوق ملی مسکن خواهد بود و با توجه به اینکه این قانون تسهیل گر است به تدریج زمینه برای تولید مسکن برای همه فراهم خواهد شد.

او با اشاره به عرضه فولاد و سیمان کشور در بورس کالا با تصویب طرح تولید مسکن بیان کرد: عرضه فولاد و سیمان و امکان پیش خرید این محصول براساس ابزارهای مالی بورس کالا به ساماندهی بازار و تسهیل در امور تامین نیاز مواد اولیه مسکن کمک شایانی می کند که اجرای همه موارد طرح با توجه به رشد تولید و عرضه می تواند به مرور زمینه کاهش قیمت مسکن در کشور را فراهم آورد.

عضو هیات رئیسه مجلس در پایان اظهار داشت: به زودی شاهد اجرای طرح و عرضه سیمان در کنار فولاد در بورس کالا خواهیم بود که برای افزایش تولید فولاد و سیمان طرح‌های مختلفی در کشور وجود دارد و نه تنها مشکلی در تامین این دو محصول برای نیاز داخل نخواهیم داشت بلکه با توجه به مازاد تولید، شاهد روند مطلوب صادرات نیز خواهیم بود.

کالا خبر

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: