پذیرشِ آسیاناما به بازار فرابورس/ گامی رو به جلو

پذیرشِ آسیاناما به بازار فرابورس/ گامی رو به جلو
کدخبر : 557454

شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیاناما پس از احراز کلیه شرایط پذیرش به عنوان دویست و هشتاد و یکمین نماد معاملاتی و به عبارتی یکصد و هفتاد و پنجمین شرکت در بازار دوم در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران قرار گرفت.

به گزارش شما و اقتصاد: گفتنی است این شرکت از زیر مجموعه های شرکت گروه سرمایه گذاری امید می باشد و با نماد معاملاتی ناما در گروه خودرو و ساخت قطعات با کد ۳۴۳۰ به ثبت رسید.

مطابق با دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران،  پذیرش سهام شرکت‌های سهامی عام صرفاً در بازارهای اول و دوم و بازار شرکت‌های کوچک و متوسط و پذیرش سایر اوراق بهادار صرفاً در بازار ابزارهای نوین مالی صورت می‌پذیرد.

در بازار دوم فرابورس همانند بازار اول معاملات سهام شرکت‌های سهامی عام و تعاونی سهامی عام انجام می‌شود.

فرابورس همانند بورس یک بازار است که در آن سهام شرکت‌ها خرید و فروش شده و براساس عرضه و تقاضا قیمت گذاری می‌شود. با این تفاوت که به دلیل راحت‌تر بودن فرایند پذیرش و خرید و فروش در آن، شرکت‌‌های کوچک هم می‌توانند سهام خود را در بازار سرمایه عرضه کنند.

مهم ترین وظیفه فرابورس ایران، ساماندهی و هدایت طیف وسیعی از بنگاه های اقتصادی به منظور تامین مالی از طریق بازار سرمایه است؛

یاداور می‌شود، شرکت آسیاناما، در جهت تامین نیاز های داخلی و همچنین صادرات به کشورهای همسایه در سال ۱۳۸۵ با بررسی نیاز بازار داخلی و جهانی و تحقیقات گسترده علمی و صنعتی، با توجه به آلودگی هوای کشور، کمبود سوخت خودرو و برنامه مدون دوگانه سوز نمودن ۱۰ میلیون خودرو در ۵ سال آینده، بر آن شد تا در چارچوب طرح توسعه خود، کاربری شرکت را تغییر داده و اقدام به تولید مخازن گاز طبیعی فشرده کند.

گروه آسیاناما به عنوان بزرگترین تولید کننده پریفورم و مخازن گاز طبیعی فشرده در کشورهای منطقه و کشور جمهوری اسلامی ایران با دو دیدگاه انسانی و اقتصادی اقدام به سرمایه گذاری به مبلغ ۵۰ میلیون یورو به منظور ساخت مخازن مذکور بر اساس استاندارد ایزو ۱۱۴۳۹ کرده است.

23-36-40-بورس-2

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: