با نگاهی به عملکرد تامین سرمایه تمدن مشخص شد

جایگاه نخست برای تمدن سرمایه گذاری

جایگاه نخست برای تمدن سرمایه گذاری
کدخبر : 567435

شرکت تامین سرمایه تمدن به عنوان فعالترین تأمین سرمایه کشور به انتخاب سازمان بورس و اوراق بهادار از شرکت های زیرمجموعه گروه مالی بانک شهر است که با مدیریت صحیح و تبیین اهداف و برنامه‌های نیاز روزانه، عملکردی مثبت را برای مجموعه صندوق‌های تحت حمایت خود رقم بزند.

به گزارش شما و اقتصاد: شرکت تامین سرمایه تمدن به عنوان بزرگترین شرکت تامین مالی کشور که در رتبه‌بندی ارزیابی کیفی عملکرد مشاوران پذیرش در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت فرابورس ایران رتبه اول را از میان ۲۷ نهاد مالی دارای مجوز عرضه و پذیرش کسب نمود، سال جاری را با اقتداری مثال‌زدنی آغاز کرد و توانست در شش ماهه ابتدایی ۱۴۰۱ با حضور در برنامه های تامین مالی شرکت های دانش بنیان به یک فرآیند طراحی برنامه دست پیدا کند که بر این اساس عملکرد صندوق‌های تحت مدیریت این شرکت نشان می‌دهد علیرغم بازدهی منفی بورس تهران بین ۳ تا ۶/ ۶‌درصد بازدهی مثبت داشته‌اند.

شرکت تامین سرمایه تمدن  با تسلط بر فرآیندها و دستورالعمل‌های سازمان بورس به‌عنوان مشاور عرضه و پذیرش در بازار سرمایه کشور فعالیت می کند. این شرکت تامین و حمایت مالی از بنگاه‌های کوچک و بزرگ با هدف حمایت از سرمایه و جذب حداکثری به همراه سودآوری بیشتر در بیشتر برنامه‌های حمایتی و تامین مالی اقدام به برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی اهداف خود کرده است.

علیرغم رشد اقتصادی در سال جاری اما بازارها نتوانستند متناسب با سطح تورم رشد کنند و شاخص کل بورس که بیانگر بازده سرمایه‌گذاری در بورس است، ۸۸/ ۰درصد کاهش داشته، با این وجود عملکرد صندوق‌ها و سبدهای تحت مدیریت این شرکت از ابتدای سال‌جاری در کنار مقایسه میزان بازدهی بازارها در نیمه نخست امسال نشان می‌دهد؛ این صندوق‌ها بین ۳ تا ۶/ ۶‌درصد بازدهی مثبت داشته‌اند.

به گفته سرپرست مدیریت سرمایه‌گذاری تامین سرمایه تمدن، این شرکت در بخش صندوق‌های سهامی، مختلط و سبدهای سرمایه‌گذاری، مدیریت بیش از ۱،۱۰۰میلیارد تومان دارایی را برعهده دارد و بازدهی سبدهای سرمایه‌گذاری مجموعه تمدن در نیمه نخست سال‌جاری ۷۹/ ۱۱‌درصد بوده است.

شرکت تامین سرمایه تمدن در دوره فعالیت خود، ارزش گذاری سهام شرکت فولاد کاوه جنوب کیش (با نماد کاوه)، شرکت پتروشیمی کاویان، شرکت ترانسفورماتور توزیع زنگان و تعدادی دیگر از شرکت ها و صندوق های سرمایه گذاری را در کارنامه خود دارد. علاوه براین شرکت تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی اوراق شرکت های سایپا، کرمان موتور، شهرداری اصفهان، هواپیمایی ماهان، ستاره نفت خلیج فارس، فولاد کاوه، قطار شهری تبریز، مشهد، قم، اصفهان و کرج، پالایش نفت تبریز، پخش البرز را انجام داده است که این نشان دهنده دلیل انتخاب تمدن به عنوان فعالترین شرکت تامین سرمایه کشور برای چهار سال متوالی است.

درحال حاضر شرکت مسئولیت صندوق های سرمایه گذاری گنجینه زرین شهر، اندوخته توسعه صادرات آرمان، مشترک آرمان، مشترک آرمان شهر، قابل معامله آرمان آتیه درخشان مس، پاداش سهامداری توسعه یکم (سپاس)، بازارگردانی صنعت مس، بازارگردانی آرمان اعتلا کشاورزی، بازارگردانی توسعه صندوق بازنشستگی آرمان، بازارگردانی توسعه معادن و فلزات آرمان را بر عهده دارد.

حمایت‌هایی که نتیجه آن سودآوری و جذب منابع سرمایه‌ای جدید با اطمینان خاطر از سمت سرمایه‌گذاران بوده است، موجب شد تا تامین سرمایه تمدن بتواند جایگاه رتبه‌ای خود را در بین شرکت‌های همطراز و نهادهای مالی حفظ نماید. نگاه سرمایه‌پذیری و سودآوری مدیران این شرکت تامین مالی به گونه‌ای است که در کنار انجام فعالیت‌های مالی و پولی، اقدامات شایسته‌ای را برای حضور در فعالیت‌های مبتنی بر مسئولیت اجتماعی و توسعه اقتصادی موجب می‌شود.

در راستای اهداف این شرکت، تامین سرمایه تمدن با هدف تامین مالی شرکت های کوچک و متوسط و دانش بنیان برای ششمین بار سکوی تامین مالی جمعی آی بی کراد به ارزش ۱۳۵ میلیارد ریال را برای تامین سرمایه تکمیل طرح تصفیه خانه آب شرب راه اندازی کرد.

تامین مالی جمعی یکی از خدمات جدید شرکت تأمین سرمایه تمدن در معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری با مدت و سقف سرمایه گذاری محدود است. این فرایند از طریق انتشار و فروش گواهی های الکترونیکی تحت عنوان گواهی شراکت انجام می‌گیرد، بدین صورت که جهت تامین مالی طرح اقدام به فراخوان جمع آوری وجوه در یک دوره زمانی مشخص می نماید و اشخاص حقیقی یا حقوقی تامین کننده منابع مالی می توانند نسبت به خرید گواهی های شراکت در دوره فراخوان اقدام نمایند.

شایان ذکر است تامین سرمایه تمدن دی ماه سال گذشته برای اولین بار در بازار سرمایه کشور اقدام به تامین مالی جمعی شرکت دارو سازی پارس حیان به ارزش یکصد میلیارد ریال کرد که با استقبال بی نظیر سرمایه گذاران در کمتر از ۲ ساعت تامین مالی شرکت صورت پذیرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: