در مصاحبه اختصاصی با شما و اقتصاد مطرح شد:

وجه تمایز شرکت سبدگردان هدف

وجه تمایز شرکت سبدگردان هدف
کدخبر : 579722

معاونت پشتیبانی و توسعه بازار شرکت سبدگردان هدف از رونمایی ابزارهای مختلف و جدید مالی این شرکت همچون سنجش ریسک رایگان، سرمایه‌گذاری آگاهانه به صورت غیر مستقیم، بازی سبدگردان برای آشنایی با مفهوم ثروت‌سازی از سنین کودکی برای به ثمر نشستن وجه تمایز سبدگردان هدف که همان تنوع سبدهای سرمایه‌گذاری است در بزرگترین رویداد صنعت مالی کشور (فاینکس ۱۵) خبر داد.

به گزارش شما و اقتصاد: حمید حسن پور معاونت پشتیبانی و توسعه بازار شرکت سبدگردان هدف در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) در یک گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار شما و اقتصاد با معرفی این شرکت و وجه تمایز آن برای سرمایه‌گذاران نسبت به دیگر شرکت‌های تامین سرمایه که دلیل حضور در این نمایشگاه هم می‌باشد، گفت: سبدگردان هدف جزو شرکت‌های مالی بازار سرمایه می‌باشد که مجوز خود را در سال ۱۳۹۲ از سازمان بورس و اوراق بهادار تهران دریافت کرده‌ است. این شرکت در حال حاضر با سرمایه ثبتی ۱۰۰ میلیاردی و شعبات متعدد در بیش از ده نقطه از کشور در حال فعالیت است. 

وی تصریح کرد: آشنایی آگاهانه مردم برای سرمایه‌گذاری به صورت غیرمستقیم دلیل حضور شرکت سبدگردان هدف در این نمایشگاه است. با توجه به اتفاقات سال‌های ۹۸ و ۹۹ در بازار سرمایه و ریسک‌های این بازار این شرکت به این فکر افتاد تا این زمینه آشنایی آگاهانه برای سرمایه‌گذاری را از طریق ابزارهای مختلف و جدید مالی به مردم آموزش بدهد. هر میزان که مردم به صورت غیرمستقیم و آگاهانه تر از طریق تحلیل‌گرانی که به صورت تخصصی صنایع مختلف را بررسی می‌کنند، سرمایه گذاری را انجام بدهند ریسک سرمایه‌گذاری هم کمتر می‌شود و می‌توانند به آن بازدهی مناسب برسند.

حسن‌پور ادامه داد: سبدگردان هدف امسال در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه صنعت مالی بنا دارد از ابزارهای جدید خود رونمایی کند. یکی از این ابزارها در بحث سنجش ریسک رایگان سرمایه‌گذاری است که کسانی که نیازمند دانستن طبقه مالی خود هستند می‌توانند به صورت رایگان این سنجش را در شرکت سبدگردان هدف با سوالاتی که از آنها پرسیده می‌شود، انجام بدهند و در آخر هم ریسک سرمایه‌گذاری برای شخص مشخص می‌شود تا در چه سبدی می‌تواند سرمایه‌گذاری انجام بدهد. پس از تعیین شخصیت مالی فرد، پیش‌بینی لازم برای سرمایه‌گذاری مناسب انجام می‌گیرد تا بتواند بازدهی بیشتری را کسب کند.

وی ابزار بعدی را بحث بازی سبدگردانی عنوان کرد و افزود: این ابزار یکی از مواردی است که در مبحث سرمایه‌گذاری غیرمستقیم می‌تواند مسئولیت اجتماعی را برای افراد در سنین بعدی ایجاد بکند. برای کودکان ۸ سال به بالا در مقاطع مختلف از دانش‌آموزان ابتدایی و راهنمایی گرفته تا دبیرستان و حتی افراد در سنین ۵۰ -۶۰ ساله این بازی را برنامه‌ریزی کردیم که این بازی عملاً مفهوم ثروت‌سازی را برای مخاطبان آموزش می‌دهد. هدف از این ابزار، آشنایی با مفهوم سرمایه‌گذاری و ثروت‌سازی از سنین پایین با بهترین روش سرمایه گذاری برای آینده است.

حمید حسن‌پور با اشاره به جلسات تبادل و تحلیل شرکت سبدگردان هدف که به صورت روزانه در یک تا ۲ ساعت در محل غرفه این شرکت در نمایشگاه فاینکس ۱۵ برگزار می‌شود، گفت: در این جلسات، انواع سبدهای مختلف ایجاد شده در تالار سبدگردان هدف معرفی می‌شود. در این تالار سبدهای مختلفی از قبیل؛ سبد مهریه، سبد جهیزیه، سبد آتیه فرزندان با سرمایه‌گذاری به صورت بلندمدت، سبد بخشی پتروشیمیایی، سبد بخشی پولی - مالی و... ارائه و معرفی شده است. سبدگردان هدف بیش از ۷۰ نوع سبد سرمایه گذاری را برای ارائه در این نمایشگاه دارد.

معاونت پشتیبانی و توسعه بازار شرکت سبدگردان هدف، در پاسخ به سوال خبرنگار شما واقتصاد مبنی بر مزیت و جذابیت محصولات سبدگردان هدف نسبت به سایر شرکت‌های تامین‌کننده سرمایه‌ای، اظهار داشت: سبد گردان هدف، هدف شعب خود را بر آشنایی مردم با سرمایه‌گذاری غیرمستقیم متمرکز کرده است. از آنجایی که صندوق‌های سرمایه‌گذاری یک دید کوتاه‌مدت برای مشتریان ارائه می‌دهد، شرکت سبدگردان هدف تلاش کرده است تا با آشنایی مردم با واژه صندوق، آنها را با صندوق‌های متنوع دیگر در جهت انتخاب سرمایه‌گذاری کم‌ریسک یاری دهد. وجه تمایز و ویژگی اصلی سبدگردان هدف همین موضوع است که بحث سبدگردانی برای مشتریان و با پشتیبانی که برای مشتریان انجام می‌شود، آنها می‌توانند با توجه به تنوع سبدها، سرمایه‌گذاری غیرمستقیم را در صندوق‌های زیاد تاسیس شده را انتخاب نمایند. این موضوع سبب می‌گردد تا با سرمایه‌گذاری بلند‌مدت در این صندوق‌ها، حجم‌های نوسانات هم از بازار سرمایه کمتر شود

حمید حسن‌پور با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع سبدگردانی توسط هدف، گفت: قسمت اول این سامانه بحث سنجش ریسک مشتریان است که در این نمایشگاه رونمایی شد و امیدواریم تا پایان سال به صورت کامل این پرتال مشتریان راه‌اندازی گردد. پیش‌بینی ما این است که اگر سیاست‌های دولت، سازمان بورس و وزارت اقتصاد به سمت سرمایه‌گذاری غیرمستقیم پیش برود ما می‌توانیم حتی در زمینه توسعه سبدها تا ۲ میلیون سبد را داشته باشیم. چرا که سبدها دارای ۲۵ ویژگی مثبت نسبت به صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارند که عمده ویژگی آنها را می‌توان سرمایه‌گذاری مستقیم دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: