۸۱ هزار تُن پودر آلومینیوم جاجرم در بورس فروخته شد

 ۸۱ هزار تُن پودر آلومینیوم جاجرم در بورس فروخته شد
کدخبر : 545822

به گزارش شما و اقتصاد: مدیرعامل شرکت آلومینای ایران در شهرستان جاجرم گفت: امسال ۸۱ هزار تُن پودر آلومینیوم با بالاترین درجه خلوص تولیدی این مجتمع در بازار اصلی بورس کالای ایران عرضه شد که به طور کامل فروخته شد.

به گزارش شما و اقتصاد:تورج زارع روز جمعه در گفت و گویی با بیان اینکه اکنون چهار شرکت در کشور آلومینیوم تولید می کنند، اظهار داشت: یکی از مزیت های مجتمع آلومینای ایران، تولید پودر آلومینا به عنوان ماده اولیه این محصول است و این شرکت تنها تولیدکننده پودر آلومینا در کشور است که سالانه ۲۴۰ هزار تن از این محصول را تولید می کند.

وی افزود: سال گذشته بدلیل مشکلات ناشی از قطع گاز در فصل زمستان میزان تولید در این کارخانه افزایش نداشت و امسال تمام برنامه ریزی های لازم برای فصل زمستان انجام شده که امیدواریم به میزان قابل قبولی از تولید پودر آلومینیوم دست یابیم.

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران در شهرستان جاجرم عنوان کرد: سالانه در حدود ۸۰ هزار تٌن از پودر آلومینای تولیدی در کارخانه تولید فلز آلومینیوم به مصرف می رسد و ۱۶۰ هزار تٌن نیز از طریق بورس به سایر کارخانه های ایران از جمله ایرالکو، المهدی و سالکو فروخته می شود.

پودر آلومینا یا اکسید آلومینیوم با فرمول شیمیایی Al۲O۳ یک ترکیب شیمیایی بسیار معروف است که بیشتر به خاطر تولید فلز آلومینیوم شناخته می شود.

پودر آلومینا علاوه بر اینکه ماده اصلی در تولید فلز آلومینیوم است با توجه به ویژگی های منحصر به فرد خود در صورت اکسیدی نیز کاربردهای متنوعی دارد و مشخصات فازهای آلومینا تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

آلومینای ایران در شهرستان جاجرم، واحد تولیدی منحصربفرد و تنها تولیدکننده پودر آلومینا در کشور است که این محصول به عنوان ماده اولیه چهار واحد تولیدی از جمله ایرالکو، المهدی، سالکو و نیز تولید شمش در جاجرم به مصرف می رسد.

مجتمع آلومینای ایران در شهرستان جاجرم در ۱۵۰ کیلومتری جنوب بجنورد و پنج کیلومتری شمال شهر جاجرم واقع است که در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسیده است.

این مجتمع صنعتی، که قطب تولید پودر آلومینیوم در کشور است، تاکنون ۲ هزار فرصت شغلی مستقیم داشته است.

روابط عمومی آلومینیوم جاجرم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: