شستا/

صرفه جویی ارزی و تقویت دانش بومی با تولید پارچه ایربگ در مجتمع تولیدی صبا/ وزیر صمت قول مساعدت داد

صرفه جویی ارزی و تقویت دانش بومی با تولید پارچه ایربگ در مجتمع تولیدی صبا/ وزیر صمت قول مساعدت داد
کدخبر : 548375

در حاشیه‌ سفر استانی ریاست محترم جمهوری، در تاریخ پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ به استان زنجان آقای دکتر فاطمی‌امین وزیر محترم صمت با هیئت همراه از مجتمع تولیدی صبا بازدید کردند.

به گزارش شما واقتصاد به نقل از روابط عمومی مجتمع تولیدی صبا: وزیر صمت در  بدو ورود به کارخانه و پس از استقبال مدیر عامل محترم کارخانه آقای دکتر صنعان، از خطوط مختلف  تولیدی و همچنین سالن تازه احداث تولید پارچه ایربگ بازدید کردند.

واردات پارچه ایربگ برای استفاده در صنعت خودروسازی موجب خروج ارز از کشور می‌شود. تولید این پارچه در داخل کشور ضمن ایجاد صرفه جویی ارزی، موجب تقویت دانش بومی در کشور و صرفه جویی ارزی است و گامی در راستای اقتصادی مقاومتی به شمار می‌آید.

در این بازدید دکتر صنعان با بیان اینکه پارچه‌ ایربگ تولید شده در این مجتمع تمامی استانداردهای لازم و تست‌های کیفی این محصول را کسب کرده افزود:

جلوگیری واردات پارچه‌ ایربگ یکی از دغدغه‌های مهم این مجموعه است. وزیر محترم صمت نیز ضمن ابراز رضایت از تولید این محصول که برای اولین بار در تاریخ کشور رخ داده قول مساعد و پیگیری تعرفه و عدم واردات پارچه‌ ایربگ را دادند.

همچنین مقرر کردند جلسه‌ای با آقای مقیمی مدیرعامل محترم ایران خودرو جهت تسهیل در فروش با تناژ بالاتر برگزار گردد‌.

دکتر فاطمی‌امین همچنین از پروژه‌ استیل کورد که یکی از طرح‌های توسعه‌‌ای مجتمع صبا است بازدید به عمل آوردند و قول مساعد برای اخذ وام ۲۰۰میلیارد تومانی برای توسعه‌ی پروژه را دادند.

طبق روال بانک‌ها پرداخت تسهیلات بعد از پیشترفت ۶۰ درصدی پروژها صورت می‌گیرد که این مساعدت وزیر محترم صمت با پیشترفت ۳۰ الی۴۰ درصدی پروژه‌ استیل کورد نقطه‌ی عطفی برای این پرژوه‌ی ملی محسوب می‌شود.

در پایان این بازدید وزیر صمت با بیان این که تکنولوژی نخ نایلون برای تایرهای بایاز در حال محدود شدن است تاکید کرد طرح‌های توسعه و افزایش سبد محصولات برای تداوم حیات کارخانه لازم است.

مجتمع صبا پیش از این با تولید انواع پارچه‌های صنعتی مانند پارچه ایربگ، منجید، چیفر و همچنین راه اندازی خط تولید پلیمرهای صنعتی(کامپوزیت) افزایش سبد محصولات خود را در دستور کار قرار داده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: