نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | شنبه ۲۲ آذر | ۹۹/۹/۲۲

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | شنبه 22 آذر | 99/9/22
کدخبر : 536700

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو در روز شنبه 22 آذر را با ما دنبال کنید .......

 

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | شنبه ۲۲ آذر | ۹۹/۹/۲۲

 

 


خبر مهم : نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | یکشنبه 23 آذر | 99/9/23


 

 

قیمت دلار امروز ۲۲ آذر ۹۹ چقدر شد؟

 

اولین قیمت‌ها در آغاز هفته خبر از ثبات نسبی بازار می‌دهد. نرخ خرید و فروش دلار در صرافی‌ملی و بازار آزاد بدون تغییر باقی ماند و در سامانه‌های سنا، نیما و بازار متشکل با مقدار بسیار خردی نوسان همراه شد.

 

اولین قیمت دلار روز شنبه در صرافی ملی ثابت ماند. بر این اساس نرخ فروش هر اسکناس آمریکایی ۲۶ هزار و ۷۰ تومان و نرخ خرید آن ۲۵ هزار و ۷۰ تومان اعلام شد.

در بازار آزاد نیز اولین معاملات صبح روز شنبه با نرخ ۲۶ هزار و ۲۵۰ تومان انجام گرفت.

اولین نرخ اعلام شده امروز در بازار متشکل ارزی و سامانه سنا به ترتیب ۲۵ هزار ۸۲۳ تومان و ۲۶ هزار ۸۱ تومان است.

همچنین بر اساس آخرین معاملات در سامانه نیما نرخ حواله دلار به ۲۵ هزار و ۶۴۱ تومان برای فروش و ۲۵هزار ۶۶۴ تومان برای خرید رسیده است. / تجارت نیوز 

 


بیشتر بخوانید : زمان واریز یارانه 100 هزار تومانی تغییر کرد + جزئیات


 

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته آتی / «مردم به جای آجیل طلا بخرند»

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: تقاضای مردم برای خرید و فروش طلا اندکی بیشتر شده است. با وجود افزایش تقاضا، اگر انس جهانی طلا تا شب یلدا تغییر چندانی نداشته باشند بازار طلا در هفته پایانی آذر روند آرامی دارد.

به گفته نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر، در آستانه شب یلدا تقاضای خرید طلا روند افزایشی داشته است. چنانچه انس جهانی طلا تا شب یلدا تغییر چندانی نداشته باشند بازار طلا در هفته پایانی آذر روند آرامی دارد.

در هفته سوم آذر با روند صعودی قیمت دلار قیمت طلا در بازارهای داخلی مجدد افزایش یافت. بعد از قیمت دلار علت افزایش قیمت طلا در بازار داخلی ایران به نوسان صعودی انس جهانی طلا مرتبط می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر معتقد است: در پایان هفته سوم آذر تقاضای مردم برای خرید طلا افزایش یافته است اما این تقاضا در حدی نیست که منجر به التهاب قیمت شود.

مسعود یزدانی به تجارت‌نیوز گفت: در چند ماه گذشته سفته‌بازها به طور غیر فیزیکی و کاغذی طلا خرید و فروش کردند این در حالی است که امروز خبری از سفته‌بازها نیست اما تقاضای مردم برای خرید و فروش طلا اندکی بیشتر شده است.

تقاضای خانگی طلا چندان زیاد نیست

او اظهار کرد: البته تقاضای خانگی طلا هم چندان زیاد نیست. امیدواریم شب یلدا تقاضای مردم برای خرید مصنوعات طلا بیشتر شود؛ چرا که فعالان بازار طلا از رکود دائم این بازار خسته شدند. امروز قیمت طلا از یک بسته آجیل شب یلدایی بیشتر است. پس خانواده‌ها بهتر است به جای آجیل طلا بخرند.

پیش از این هفته گذشته سید محمود فضل آذر شربیانی، بازرس هیات مدیره اتحادیه طلای تهران گفته بود: «چنانچه قیمت دلار ثابت باقی بماند، پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا هفته آینده روند ثابتی داشته باشد. در غیر اینصورت با افزایش قیمت دلار قیمت طلا در بازار ایران بالا می‌رود.»

حال باید دید در روزهای پایانی سال میلادی تقاضا برای خرید دلار و طلا افزایش می‌یابد یا خیر؟ چنانچه تقاضا برای خرید دلار افزایش یابد به گفته فعالان بازار طلا باید منتظر شوک دوم افزایش قیمت طلا باشیم. // تجارت نیوز 

 

 

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۲۲ آذر ۹۹ / احتمالا دلار ارزان نشود

در بین اخبار مهم آخر هفته شاید اخبار مربوط به تنش سیاسی ایران و ترکیه تاثیر بیشتری بر بازار ارز بگذارد و کمی تقاضا در این بازار را تحریک کند اما با این حال به نظر می‌رسد این نوسان محدود احتمالی، طولانی‌مدت نباشد و تنها به روزهای نخست هفته محدود شود.

در هفته اخیر هر سه بازار طلا، دلار و بورس به یک میزان و معادل دو درصد افزایش قیمت را تجربه کردند. اما برای فردا ممکن است بازار ارز چه روندی را در پیش بگیرد؟

در بین اخبار مهم آخر هفته شاید اخبار مربوط به تنش سیاسی ایران و ترکیه تاثیر بیشتری بر بازار ارز بگذارد و کمی تقاضا در این بازار را تحریک کند اما با این حال به نظر می‌رسد این نوسان محدود احتمالی، طولانی‌مدت نباشد و تنها به روزهای نخست هفته محدود شود.

با این حال، بهبود آمار جانباختگان روزانه کرونا، پیش‌بینی ثبات در بازار موازی ارز یعنی بازار طلا و اخبار مربوط به fatf نیز از جمله اخباری هستند که ثبات دلار در روزهای دیگر هفته را نوید می‌دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لوایح FATF صحبت‌های جدیدی مطرح کرده است. صحبت‌هایی هرچند کوتاه، اما شاید نشانه برخی اتفاقات تازه در این خصوص باشد.

محسن رضایی اخیرا در پاسخ به سؤالی درباره درخواست دولت برای بررسی مجدد لوایح FATF در مجمع تشخیص گفت: «این مسأله بستگی به مجلس شورای اسلامی دارد چون مجلس این لوایح را فرستاده است. منتها دولت آقای روحانی نیز از رهبر انقلاب تقاضا کردند که مجمع به بررسی خود روی این لوایح ادامه بدهد. بنابراین بحث‌ها در این رابطه در دولت ادامه دارد و مجمع منتظر پاسخ سؤالات و ابهامات خود از سوی دولت است.»

دو خبر دیگر نیز ممکن است چنین اثرگذاری‌ای داشته باشد.

وزیر کشور از دستور رییس‌جمهوری برای تهیه هر چه زودتر واکسن کرونا خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم تا دی یا بهمن واکسن کرونا را برای گروه‌های هدف تهیه کنیم.(ایرنا)

همچنین اخیرا شبکه بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که جو بایدن قصد دارد در برنامه‌های تحریمی وزارت خزانه داری آمریکا بازبینی گسترده‌ای انجام دهد. ایران در دوران ریاست جمهوری ترامپ به میزان زیادی هدف این تحریم‌ها قرار گرفته است.

آخرین نرخ دلار صرافی ملی ۲۶۰۷۰ تومان و دلار آزاد نیز ۲۶۱۰۰ تومان بوده است. می‌توانید در صفحه قیمت دلار، به صورت روزانه نرخ ارز را دنبال کنید.  // تجارت نیوز 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۳ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: