قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی در دومین همایش به استقبال نوروز:

برنامه‌های نوروز باید به تحرک اجتماعی کمک ‌‌کنند/ نوروز نماد وحدت، مودت، دوستی و صلح است

برنامه‌های نوروز باید به تحرک اجتماعی کمک ‌‌کنند/ نوروز نماد وحدت، مودت، دوستی و صلح است
کدخبر : 576663

قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی با اشاره به اهمیت نوآوری، خلاقیت و ابتکارات در برنامه‌ها تاکید کرد که برنامه‌های نوروز ۱۴۰۲ باید جریان‌ساز باشند و به تحرک اجتماعی کمک ‌کنند.

به گزارش شما و اقتصاد: علی دارابی قائم‌مقام‌ وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور امروز دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ در دومین همایش به استقبال نوروز که در محل سالن آمفی تئاتر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، دلیل برگزاری این همایش را هماهنگی برای ایام‌ نوروز ۱۴۰۲، کارگاه آموزشی برای انتقال تجربه، آسیب‌شناسی و ارزیابی عملکرد گذشته، تقدیر از پایگاه‌ها‌ و موزه‌های برتر و همچنین اتخاذ سازوکارهای مناسب‌تر عنوان کرد.

او نوروز را جزو مهم‌‌ترین آیین‌های ایران باستان عنوان‌کرد و افزود: ۲۰ کشور در پرونده ثبت جهانی نوروز حضور دارند و مراسمی هفته آینده در مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران با حضور سفرا و نمایندگان این کشورها به‌منظور پاسداری، صیانت و ترویج این میراث‌ناملموس جهانی برگزار می‌شود.

دارابی با بیان اینکه نوروز همیشه برای ایرانیان نماد وحدت، مودت، دوستی و صلح بوده است، افزود: آثار و اشعار زیادی در ادوار گذشته درباره نوروز نگاشته شده و اسلام‌ و تشیع نیز مهر تایید بر نوروز زده است.

معا‌ون میراث‌فرهنگی پیوستگی فرهنگی در طول تاریخ را از ویژگی‌های ایرانیان عنوان کرد و افزود: با توجه به تقارن نوروز ۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان باید شرایط مناسبی برای میزبانی از مسافران و افرادی که عذر شرعی دارند، در موزه‌ها و پایگاه‌ها با حفظ حرمت ماه رمضان فراهم شود.

‌او به سفارش پیامبر اسلام بر اینکه خلق خود را در این ماه نیکو‌ گردانید و شر خود را از مردم باز بدارید، تاکید کرد.

دارابی در ادامه به ۱۰ مورد و بایسته‌های نوروز ۱۴۰۲ اشاره کرد که‌ باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون میراث‌فرهنگی کشور به اهمیت نوآوری، خلاقیت و ابتکارات در برنامه‌ها اشاره کرد و افزود: برنامه‌ها باید جریان‌ساز باشند و به تحرک اجتماعی کمک ‌کنند. وظیفه ما این است که به نشاط اجتماعی و انتفاع فضای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور و خوب کردن حال جامعه کمک‌ کنیم.

برنامه محوری و تقدم‌ کیفیت بر کمیت، ارتباط هماهنگی میان بالاترین سطوح تا پایین‌ترین سطوح استانی، برنامه‌ریزی و توجه به تولید محتوای متناسب با مخاطبان و‌ گروه‌های مختلف سنی، توجه به پیوست‌های فرهنگی‌رسانه‌ای، برنامه‌ریزی برای مشارکت مردم محلی، انجمن‌ها، سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد، برنامه‌ریزی برای بسیج سایر نهادها و انتقال انتظارات، استفاده از شیوه‌‌های نوین در روایت‌گری، برگزاری برنامه‌های مختلف در مجمو‌عه‌ها با هدف معرفت‌افزایی از جمله نکات مورد تاکید معاون میراث‌فرهنگی کشور بود.

او در پایان ابراز امیدواری کرد که بتوانیم خادمان شایسته‌ای برای مردم باشیم و با توجه به تقارن نوروز و ماه مبارک‌ رمضان برنامه‌‌های نوآورانه‌ای تدارک‌ ببینیم.

 

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: