"اولین خانه موزه تمبر ایران" در "شهر اولین ها"

خانه مجتهدی های تبریز موزه تمبر می شود

خانه مجتهدی های تبریز موزه تمبر می شود
کدخبر : 542209

اولین خانه موزه تمبر ایران در خانه مجتهدی های تبریز در هفته ارتباطات راه اندازی خواهد شد.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست؛ با حضور مدیرعامل شرکت ملی پست، رئیس موزه ارتباطات و مقامات استانی اولین خانه موزه تمبر ایران روز شنبه یکم خرداد۱۴۰۰در خانه مجتهدی های تبریزافتتاح می شود.

 

3f9aeb90-7b56-4c22-8fda-101c72e663bc_20210515_112927

در این خانه موزه تمبرهای مختلف از سال 1340 تا کنون  در قالب دویست تابلوی شکیل به نمایش گذاشته خواهد شد.

با توجه به اهمیت حفظ هویت تاریخی و نمادهای پستی و تاکید وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات؛ توسعه اماکن و مراکز فرهنگی پست طی یکسال اخیر در دستور کار قرار گرفته است. 

از این رو اولین مرکز پست، موزه، مدرسه جهان در بهمن ماه سال گذشته در شهر رشت راه اندازی و دومین مرکز  نیز به زودی در شهرستان دلگان از توابع سیستان و بلوچستان افتتاح خواهد شد.

در همین راستا پست موزه یزد نیز در تاریخ  ۲۰ اسفندماه ۹۹  افتتاح و هم اکنون مشغول به فعالیت و میزبانی از بازدید کنندگان است.

در بازدید آخر حسن عمیدی؛ مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست و رئیس موزه ارتباطات از اداره کل پست استان آذربایجان شرقی و خانه مجتهدی های تبریز که در تملک پست این استان می باشد، مقرر شد این بنای زیبا در اولین فرصت به عنوان اولین خانه موزه تمبر ایران مورد بهره برداری قرار گیرد.

شایان ذکر است خانه مجتهدی ها که هفدهم اسفند سال۱۳۸۱ به ثبت ملی رسیده است، نام آخرین مالکش را بر خود دارد و با قدمتی دویست ساله در خیابان جمهوری اسلامی تبریز واقع شده است.

گفتنی است شهر تبریز به عنوان مهد تمدن همواره مورد توجه بوده است. از جمله عناوین شهر تبریز ، شهر پیشگامان و به عبارتی «شهر اولین‌ها»  است.تأسیس نخستین چاپخانه، نخستین مرکز آموزشی، انتشار نخستین روزنامه ،اولین روزنامه نگاری ملی،اولین رمان،اولین دایره المعارف اسلامی،اولین کودکستان،اولین مدرسه نابینایان و ناشنوایان، اولین مدرسه به سبک نوین،اولین کتابخانه عمومی،اولین سینما،اولین نمایشنامه و تئاتر، اولین عکاسی،اولین دانشکده فرش،اولین دانشکده پرستاری،اولین پایگاه لرزه نگاری،اولین روابط عمومی و اینک اولین خانه موزه تمبر ایران،گواهی بر این مدعاست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: