امسال صورت می‌گیرد:

بهره برداری از نیروگاه ۴۰ مگاواتی کیش

بهره برداری از نیروگاه 40 مگاواتی کیش
کدخبر : 541267

به گزارش شما و اقتصاد: راهکار های تسریع در نصب و راه اندازی نیروگاه 40 مگاواتی برق کیش با حضور سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و معاون وزیر نیرو تشریح شد.

به گزارش شما و اقتصاد: جعفر آهنگران سرپرست این سازمان در نشست با مهندس طرز طلب، معاون وزیر نیرو و همچنین مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی ، آغاز عملیات اجرایی و رسیدگی به نصب و راه اندازی نیروگاه جدید برق کیش با وجود بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی و صنایع فعال در این منطقه را بررسی کردند.

بر اساس این گزارش، پیرو امضا تفاهم نامه ای با وزارت نیرو، پرداخت 50 درصد از هزینه 24 میلیون دلاری راه اندازی نیروگاه جدید برق کیش را وزارت نیرو بر عهده خواهد گرفت.

جعفر آهنگران سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این خصوص گفت: پیگیری اجرای طرح نیروگاه برق، از دوره های مدیریتی قبل تا امروز با هدف تامین بخشی از انرژی الکتریکی مورد نیاز جزیره کیش آغاز شده است که در نهایت مقرر شد با همکاری شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق یکی از زیرمجموعه های وزارت نیرو به جرا درآید.طبق برآورد انجام شده نصب و راه اندازی این نیروگاه مبلغی بالغ بر 24 میلیون دلار هزینه به دنبال دارد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص روند عملیاتی شدن این موضوع افزود: در پایان سال گذشته زمین مورد نظر جهت راه اندازی این نیروگاه تحویل و نقشه برداری ها پیگیری شد و با هدف تسریع در انجام امور نیز بازدیدی با حضور و همراهی مهندس طرز طلب معاون وزیر نیرو از وضعیت موجود صورت گرفت.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به قول مساعد طرز طلب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی برای اعزام گروه ژئوتکنیک و انجام تست های مربوطه پس از ایام تعطیلات گفت: شرکت مپنا به عنوان برنده مناقصه، نصب و راه اندازی نیروگاه 40 مگاواتی برق جزیره را در تیرماه سال جاری و قبل از پیک مصرف سال 1400 با مشارکت وزارت نیرو در دستور کار قرار داده است.

جعفر آهنگران تامین همزمان گاز نیروگاه ها را یکی دیگر از خدمات سازمان منطقه آزاد کیش به ساکنان و گردشگران برشمرد و عنوان کرد: بخش دریایی این عملیات به پایان رسیده و بخش خشکی آن به طول 10 کیلومتر درون جزیره با همکاری شرکت ملی گاز در حال پیگیری می باشد.

وی تصریح کرد:بر اساس برنامه زمانبندی تا پایان اردیبهشت شبکه های گاز نیز همزمان با وارد شدن نیروگاه برق به مدار به بهره برداری خواهد رسید.

جعفر آهنگران سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در پایان با اشاره به اهمیت بعد زمانی و هزینه بر بودن مسائل عمرانی، همچنین نوسانات قیمت ارز برای خرید تجهیزات طرح ها، بر انجام به موقع امور این حوزه به صورت کارشناسی و مطالعه شده تاکید کرد.

روابط عمومی منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: